120cm Barcelos, rio Salgado van Philip (Colisa lalia)


Jacqueline, bedankt. Dat hoor ik mensen wel vaker zeggen.


Stijn, dit jaar vind ik de commentaren van sommige leden wel een heel stuk beter dan vorig jaar. Toch vind ik dat sommige jury-leden dubieuze uitspraken maken.
Die �3000 zou ik goed kunnen gebruiken, maar dat kan eenieder wel in deze hobby. :)


Erwin, enorm bedankt! Velen houden inderdaad niet zulk een aquarium, vandaar dat ik net extra leuk vind om dat wel te doen.
Als het geld zou rollen dan zou ik zeker meteen een nieuwe camera kopen haha :) Maar ik heb de oude bij wonder terug aan de praat gekregen, maar ik verlang echt wel naar een camera die volgens huidige normen iets gebruiksvriendelijker is.


Aquapjotr, dankuwel!


Anne, dankjewel, zoals je ziet staan niet alle foto's van flickr ook op het aquaforum.
Ik laat een laagje vormen, aangezien je dit ook altijd ziet op de beelden genomen van de biotopen. Als ik een bak herinricht of leeghaal, dan haal ik deze laag vaak wel weg. Maar de Apistogramma zijn detritus-eters en deze laag draagt dan ook bij tot het aanbrengen van voedsel.


Benvo, danku! De T5 buizen worden niet gedimd. De buizen liggen momenteel nog bovenop de bak en als ik eens tijd heb, moet ik eens een degelijke kap maken.
Een typefout is menselijk, dus geen erg hoor!




Ik heb sinds lang weer een nestje van de A. mendezi, ook is er waarschijnlijk nog een ander vrouwtje met eitjes. Maar heb dus filmpjes proberen te maken van het ouderpaar.
Erg interessant om te zien is dat het mannetje wordt geaccepteerd en hij een groter territorium verdedigt waar zich de 2 vrouwtjes in bevinden.


[video]https://www.youtube.com/watch?v=B2m4W5LWmVI[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LHijGj3eFE4[/video]
(Je kijkt de fimpjes best in HD)
 
wat een geweldige biotopen heb jij toch! als het aan mij zou hebben gelegen dan was jij al lang naar Rusland geweest :p
 
Prachtig biotoop!

Welke bladeren gooi je zo al in de bak?

Ik neem aan dat je om zo een bladerlaag te onderhouden, jaarlijks in de herfts wel enkele vuilzakken vol moet gaan verzamelen?
Zelf ben ik deze herft Amerikaanse Eik gaan verzamelen, een grote vuilzak vol, maar die gaat er veel sneller door dan verwacht, dan heb ik nog bijlange zo geen dikke laag als jij.
 
Tijn, enorm bedankt! Ik zou er wel eens heen willen gaan. Al was het om eens kennis te maken met de Russische cultuur.

OrionPax, danku!

Otto77, bedankt!
Ik gebruik voornamelijk eikenbladeren van de zomereik en zo nu en dan komt er wel eens een bladje van de beukenhaag in het aquarium terecht.
Maar inderdaad, ik heb in het begin 3 grote plastic bakken gevuld met bladeren en deze in een keer toegevoegd. Maar nu moet ik vaak op stap op zoek naar bladeren. Met de zachte winter vind ik zo nu en dan nog eiken die volop blad dragen en nog niet kaal zijn.
Al beginnen er dan weer andere bomen met het maken van nieuw blad.




Gisterenavond keek ik in het aquarium en zag ik de rechterhoek opeens twee heel lichtgekleurde vissen.
Bleek het toch zeker om 2 Copella callolepis te gaan die aan het afzetten waren.
Dus heb ik weer een filmpje gemaakt met de gsm:


[video]https://m.youtube.com/watch?v=jtPLrqd_Dxc[/video]
(Je kijkt het best in HD)

Enkel was het vreemd om ze nog eens zo licht te zien, dat was geleden van de overwenning van de LFS naar mijn aquarium.
Want normaal zijn ze veel donkerder gekleurd.
 
Vandaag zag ik in het midden en in de andere hoek ook twee andere Copella mannen samen met enkele vrouwtjes afzetten.
Je ziet ze meteen afzetten, aangezien hun lijfje opeens zo enorm licht gekleurd wordt en dat valt erg op in deze bak.

Ook zijn er steeds twee Copella mannen die steeds heviger dan voordien naar elkaar aan het pronken zijn. Erg mooi om te zien!
 
Mooi die copella�s.... Zetten ze eitjes af onder het wateroppervlak, want sommige springen tot op een blad boven het water heb ik al gezien.
 
Nog maar eens een update.

Sinds kort zwemt er een groepje Biotoecus opercularis in het aquarium, aangezien ik door een hittegolf deze zomer wel een heel aantal vissen in dit aquarium heb verloren.
In mijn kamer is het erg moeilijk om te koelen. Ook moet ik er studeren, wat ook nog mogelijks voor een lichte stijging van de temperatuur kan zorgen. Dus ik ga maar eens kijken voor een Air cooling systeem.



Enkele plaatjes:

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0018+ by Philip AG Shaw, on Flickr

(met gsm)
9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpeg2016-12-27_06-09-39 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0095 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0111 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0166 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0181 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0238 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0247 by Philip AG Shaw, on Flickr

9nhEuH3EbrImdLSWKYNzYdSSSQN7EcYC.jpegDSC_0268 by Philip AG Shaw, on Flickr
 

Terug
Bovenaan