Baardalg


Met een ph van 7.6 heb je amper co2 in het water volgens de tabel.

 
Al eerder gaf ik aan dat microvezel geen filterdoek is! Filterdoek kan je gewoon in verschillende mesh graduaties bestellen en dat is (helaas) niet bij de Action maar wel belangrijk.
Ik heb nooit iets besteld via Ali, Ben, geen ervaring mee. Ik ben ook niet op de hoogte welke mesh, dichtheid ik nodig zou hebben.
 
Met een ph van 7.6 heb je amper co2 in het water volgens de tabel.

Vandaag, rechtstreeks gemeten. Vreemd. Als ik kijk naar hoeveelheid belletjes onbegrijpelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel bellen heb je en waar meet je de waarden mee?
 
Tja ik had op de meterbak destijds een belletje of 180 nodig om de ph te verlagen van 8 naar 6.8 met een hoge kh van 9.
Ik betwijfel dan of je ph meting correct is met zoveel bellen tenzij je een probleem hebt met het oplossen en er veel verloren gaat.
 
Dropchecker rechts.
1000002300.jpg

Dropchecker links.
1000002302.jpg
 
Gebruik je een inline want je ziet wel veel belletjes die ook vrij snel opstijgen volgens mij.
Ik zie dat ook met een inline hier maar heb volgens mij niet zoveel kleine belletjes als ik bij jou zie.
 
Ja dat is net als de JBL een inline maar dan heb je vrij veel belletjes vindt ik. Met dik 200 bellen moet de ph volgens mij normaliter veel verder zakken dan de ph van 7.6

Misschien dat @benvo er eens zn blik op wil werpen maar ja de dc is lichtgroen maar met 20mg vloeistof dus wellicht zit je daar net iets onder de 20mg mee .
 
Ik vertrouw meer op je co2 continu test dan op je kh of ph-waarde.
Is het voornamelijk op 1 plaats /plant dat je last hebt van die baardalg of door je volledige bak?
 
Toch wel meer aan 1 kant. Ik zal eens kijken of een andere test(en) meer informatie geeft.
 
Kan je de werkdruk van je co2 systeem uitgedrukt in bar regelen? Wellicht dat je daarmee nog wat kan spelen om het beter door het membraan te krijgen zodat t beter oplost
 
Ik had vaak baardalg op plaatsen waar het water te hard stroomt.
Vaak dicht bij het oppervlak.
CO2 wordt dan uitgedreven.
 
Kan je de werkdruk van je co2 systeem uitgedrukt in bar regelen? Wellicht dat je daarmee nog wat kan spelen om het beter door het membraan te krijgen zodat t beter oplost
Ik heb de werkdruk ingesteld op 2 bar. En ja, ik kan het instellen.
 
In dat geval denk ik toch ook aan de circulatie en had je enige tijd geleden niet iets veranderd aan de uitstroom?
 
In dat geval denk ik toch ook aan de circulatie en had je enige tijd geleden niet iets veranderd aan de uitstroom?
Klopt, nadat ik weer filterspons onderin had en filterwatten wat meer bovenin heb ik alleen het uitstroom bochtje laten zitten voor een meer rondgaande stroming en de lucht, resterende lucht gaat dan beter uit het filter.

Ik heb toch de indruk dat sponzen meer mechanisch en biologisch werken als vanouds gedacht. En zo combineer ik het met meer... Siporax, lava split en filterwatten voor het fijne.
 
Al eerder gaf ik aan dat microvezel geen filterdoek is! Filterdoek kan je gewoon in verschillende mesh graduaties bestellen en dat is (helaas) niet bij de Action maar wel belangrijk.
Hoi Ben, welke mesh had jouw voorkeur bij het nylon filterdoek?
 

Terug
Bovenaan