Combinatie vissen


Mara

New member
Lid geworden
18 maart 2024
Berichten
4
Leeftijd
37
Goedenavond!

Vanavond, tijdens het onderhoud, vond ik een aangevreten platy in mijn bak ☹️. Het lijkt met daglicht allemaal zo vredig te zijn in de bak maar schijn bedriegt dus…
Eerst de 6 japonica garnalen (in 1 nacht!) en nu dus een platy.. Terwijl ik gisteren nog zei dat ik dacht dat ze zwanger was.. Van de andere platy hebben we al 2 jonkies!
Ik heb 1 mannetje betta
2 gourami’s
(Nu dus nog maar)2 platys
12 tetra’s
8 corydora’s

Zijn het de gourami’s of zou het toch de beta zijn?!
Ik zou graag (over een tijdje) nog wat meer gekleurde vissen in de bak willen maar durf niet meer zo goed. Welke zouden prima kunnen?
Hebben jullie tips?!

Groet,
Mara
 

Bijlagen

  • IMG_6636.mov
    39.8 MB
  • IMG_6637.jpeg
    IMG_6637.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 15
Het is niet ondenkbaar dat ze om een andere reden (problemen met de bevalling? ouderdom? (hoe oud zijn ze) klemgezeten of een ander trauma?) is overleden. En dan bedenkt de rest zich geen 2x om aan zo'n lekker hapje te beginnen.
Welk geslacht zijn de overgebleven platy's? Als het één mannetje en één vrouwtje is, dan kan het mannetje ook nog de schuldige zijn. Die kunnen nogal fel zijn, en met maar één of twee vrouwtjes om zich op te storten kan het vrouwtje van stress en uitputting gestorven zijn. Kijk morgen eens hoe en of het mannetje veel achter het resterende vrouwtje aan zit. Dat geeft dan al veel informatie. En je garnaal....op een gegeven ogenblik zijn dieren, ook garnalen, aan hun eind....
 
Dat zou natuurlijk ook zo maar kunnen.
Ik ben een beginner en sinds 2 weken zitten de vissen in het aquarium. Vorige week de garnalen toegevoegd, deze waren na verwachting nog jong. Nadat ‘s avonds het licht uit is gegaan heb ik ze niet meer gezien.

Ik ga de paty’s morgen even goed in de gaten houden! Ik heb nu namelijk nog 1 vrouwtje en 1 mannetje. Het is dan denk ik ook verstandig om nog een paar vrouwtjes toe te voegen?
 
Je gaat dan wel héél veel platy's krijgen.... Hoewel dat al wel begonnen is.
Als je bak nog zo kort draait, houd je ook beter de waarde van No2 en NH3/4 in de gaten.
 
Welkom, weet maar dat bettas ook siamese kempvis heten en dat ze in staat zijn om medebewoners te slopen.
 
240 liter (eerder heb ik er 40 liter bij gezwetst zie ik nu)
Ik dacht dat dit juist een goed combi zou zijn, omdat ze in de winkel ook in dezelfde bak zwommen
 
Zoals al eerder gezegd op dit forum (en nee dat is geen verwijt dat jij het niet gezien hebt): Vertrouw NIET op de deskundigheid van de LFS (=local fish store)! De medewerkers weten het absolute minimum en een enkeling weet iets meer en zeer zeldzame medewerker, die met uitsterven bedreigd is, weet écht iets van aquaria en vissen en planten.
Bovendien is naast hun (on)kunde een drijfveer dat ze moeten verkopen, dus ze zullen je ook niet snel tegenspreken dat iets een minder goed idee is.

Voordat je naar een winkel gaat doe je beter eerst wat onderzoek op het internet en dan check je het op het forum. En als je eenmaal in de winkel bent, houd je vast aan je opgestelde boodschappenlijstje en neem je niet nog even iets mee omdat het er zo leuk uitziet of zo'n mooi aanbieding is.
 
Tja je bent ook afhankelijk van het karakter van een Betta en ze worden niet voor niets zo genoemd.
 
Zoals al eerder gezegd op dit forum (en nee dat is geen verwijt dat jij het niet gezien hebt): Vertrouw NIET op de deskundigheid van de LFS (=local fish store)! De medewerkers weten het absolute minimum en een enkeling weet iets meer en zeer zeldzame medewerker, die met uitsterven bedreigd is, weet écht iets van aquaria en vissen en planten.
Bovendien is naast hun (on)kunde een drijfveer dat ze moeten verkopen, dus ze zullen je ook niet snel tegenspreken dat iets een minder goed idee is.

Voordat je naar een winkel gaat doe je beter eerst wat onderzoek op het internet en dan check je het op het forum. En als je eenmaal in de winkel bent, houd je vast aan je opgestelde boodschappenlijstje en neem je niet nog even iets mee omdat het er zo leuk uitziet of zo'n mooi aanbieding is.
Geen probleem hoor, je hebt ook gewoon gelijk.
Ik ga me beter inlezen. Over de beta vond ik verschillende info en ik koos ervoor om het mooiste te geloven, stom.

Sowieso was ik al van plan om even een paar weken te gaan wachten om te kijken wat er gaat gebeuren, nu denk ik helemaal een goed plan.
De waterwaardes zijn trouwens goed.
 

Terug
Bovenaan