Wat is er nieuw

Garnalen vraag.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Piet 2.0
  • Startdatum Startdatum
P

Piet 2.0

Guest
hallo forum leden.

ik heb sinds kort een 20l aquarium met (vuur)garnalen. Maar vandaag zat ik zo te kijken en viel me op dat er wat wits op de neus zit. ze hebben het niet allemaal.

puawpxssymh.jpg


Is dit een schimmel of hoort dit gewoon bij de garnaal?
Ook vraag ik me af of dit wel een vuurgarnaal is omdat die niet helemaal rood is maar doorzichtig rood.
 
(bedoel de witten strepen meer boven de oog. dat andere is een wortel van het plantje)
 
Weet niet meer wat het is maar schijnt bij de vervelling weer weg te gaan
 
Het is iets van een schimmel en ik heb het wel vaker op een foto gezien. Of het echt kwaad kan durf ik niet te zeggen.
hebben veel er last van??
 
ik hoop dat het na de vervelling weg gaat dan 🙂
Niet alle garnalen hebben er last van 3 of 4 van de 10 volwassen de pas geboren garnalen weet niet hoeveel dat er zijn en moeilijk te zien.

kellemes het lijkt inderdaat op klokdiertjes

Wel bewegen ze als of het sensorens zijn....
 
oja vandaag nog water gemeten maar was in goede conditie alleen de GH was wat aan de hogere kant (13 namelijk).
 
Uitgaande van Scutariella japonica.. wat er wel het meest op lijkt.
Tis wel besmettelijk en behandelen wordt wel geadviseerd.
 
zo die 2e link komt indd meer overeen
 
ja ik ga woensdag langs de winkel om Sera Med Professional Tremazol.
morgen namelijk geen tijd om tussen door (winkeltijden) naar de dierenwinkel te gaan is namelijk geen in de buurt.
 
bedankt voor de reactie's en hulp!
 
Het lijkt mij ook het meest op de 2e link hoor. Ik zou voor de zekerheid we behandelen zoals je al van plan bent.
Van klokdiertjes had ik nog nooit gehoord zeg.
 
Piet 2.0 zei:
ja ik ga woensdag langs de winkel om Sera Med Professional Tremazol.
morgen namelijk geen tijd om tussen door (winkeltijden) naar de dierenwinkel te gaan is namelijk geen in de buurt.
Mijn ervaring met de paar dierenwinkels bij ons in de buurt is dat ze vrij weinig hebben aan medicijnen, los van een klein standaard-assortiment + dat je vaak de hoofdprijs betaald.
Dit is ook nog een optie..
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/geneesmiddelen_en_vitaminen/geneesmiddel/68057

Mijn ervaring met zooplus is dat je de bestelling binnen 2 dagen hebt.. vermoedelijk woensdag dus 😉
 
kellemes toevallig dacht ik het zelfde en heb ik het ook online besteld komt morgen binnen.

nu hopen dat het werkt ik laat nog wel van me horen.
 
Ik zag dat je weer aanwezig was op het forum,hoe is het allemaal afgelopen?
 
Sommige van mijn vuurgarnalen hebben net hetzeflde..
Wist ook niet wat het was, bedankt voor de info mensen!

EDIT:
Ze zijn een symptoom van een hoge concentratie bacteri�n. Iets wat gevaarlijk kan zijn voor garnalen en kreeften. Om een hoge concentratie bacteri�n te voorkomen, moet de bak goed onderhouden worden. De klokdiertjes zullen dan vanzelf verdwijnen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan