Geophagus soorten bij elkaar


Patrickbakx

Well-known member
Lid geworden
11 september 2022
Berichten
52
Leeftijd
50
Hoi allemaal

Zou je verschillende geo soorten bij elkaar kunnen doen?
Zit met idee om 4x sveni en 4x red head bij elkaar te zetten maar geen idee ofdat het kan
Heb nu 6x svenni misschien anders 2 red head erbij of gewoon de 6x sveni laten zoals het is.
Bak is 200x60x60
 
Hoe groot zijn de Sveni's nu?
 
Zijn nu iets van een jaartje. De grootste is denk ik rond de 14cm en wat kleinere kleinste is 8cm ofzo
 
@roberto1983 kan je hier ook wel verder helpen.En Lagerwerf natuurlijk, maar die is er al.
 
Zijn nu iets van een jaartje. De grootste is denk ik rond de 14cm en wat kleinere kleinste is 8cm ofzo
Wacht maar even af toch ze wat uitgegroeid zijn dan.
Deze 6 gaan je 200x60 bak ruim dan voldoende vullen.
 
En kunnen ze later je bak met wat legsels ook laten, als ze broeden komen ze pittig tevoorschijn.
 
Maar dan terug komen op de vraag. Kunnen verschillende geophagus bij elkaar?. Zit nog te brainstormen of 1 dezelfde of 2 soorten bij elkaar.
 
Voor zover ik weet bestaat de kans dat ze dan onderling gaan kruisen, en dat wordt door de 'profliefhebbers' niet gewaardeerd. Of het voor de vissen zelf kwaad kan, heb ik geen flauw idee van.
 
Weet dat geophagus met meerdere in een groep moet houden. Maar wou dan weten ofdat ze dat dan nog steeds doen als je div soorten bij elkaar zet.
 
In een grotere bak is dat zeker mogelijk. Maar als je nu al 6 Sveni's hebt, zou ik het zeker niet doen in een 200x60 bak. Dat is namelijk al krap genoeg op het moment dat ze naar de 25cm+ gaan. Zou dan eerder voor een substraatbroedende soort kijken die wat hoger in de bak zwemd zoals Mesonauta of Heros.
 
in mijn bak zitten ook maanvissen (die dan hoger zitten).. Denk dat ik dit ook gewoon hou zoals het is. (misschien een uitbreiding met mijn maanvissen). Maar jij zegt 25cm? Als ik toch heel wat info lees staat erbij dat ze rond de 16cm worden.. (weet dat je geo soorten hebben die wel 25cm kunnen worden) maar dat de sveni toch de kleinere variant is.
 
Ehm.. nee
 
Mijn sveni's zijn echt wel groter dan 16cm, en zou ze zelf niet met manen combineren, laat staan manen en een tweede geo soort. Denk dat het je nog zal verbazen hoe groot je sveni's worden..
 
Heb ook besloten om het te houden zoals het is. Blijf me toch altijd verbazen over de info die je vindt van vis soorten.(of zo of via youtube) over de grote en welke vissen bij elkaar kunnen
 
Heb ook besloten om het te houden zoals het is. Blijf me toch altijd verbazen over de info die je vindt van vis soorten.(of zo of via youtube) over de grote en welke vissen bij elkaar kunnen

Klopt, iedereen is maar vrij om informatie het internet op te gooien, of het nou klopt of niet. Goed dat je eerst checkt voor te handelen šŸ‘
 
Aangezien mijn bak pas over 2 maanden opnieuw ingericht gaat worden heb ik mooi de tijd om alles goed uit te zoeken. Hoop dat de geo mijn nieuwe planten met rust laten
 

Terug
Bovenaan