Groeten uit Groningen


Lamith

New member
Lid geworden
17 april 2024
Berichten
0
Leeftijd
34
Moi allemaal, ik zal mezelf ook even voorstellen.
Ik ben Lars, 34 jaar uit Groningen. Vorig jaar heb ik besloten om mezelf in de hobby te storten nadat nostalgische herinneringen aan een aquairum mij in de Youtube rabbithole gooiden.
Eerst begonnen met een starterssetje van 55liter, maar die ben ik al gauw gaan uitbreiden met betere spullen als een JBL lamp en de Filtosmart 100. De bewoners zijn 100+ vuurgarnalen en blaashoornslakken.
Daarbij heb ik een 150x50x40 bak waar ongeveer 300 liter aan water in zit met een fluval Fx6. Inhoud:
8 boraras merah,
9 corydoras julii,
5 zebra renslakken 2 gehoornde nerietslakken (clithon sp.). Beide bakken voorzien van veel planten

Eerste bak is nu helemaal algvrij en de garnalencolonie doet het super goed. In de grotere bak is het nog niet helemaal stabiel, aangezien ik nog behoorlijk wat haaralg erin heb. Gelukkig heb ik de staghorn en baardalg redelijk onder controle.

Ik ben lid geworden om meer informatie in te winnen en met andere Nederlands over de hobby te praten. Voorheen voornamelijk op Reddit gezeten, maar dan kun je toch adviezen krijgen die niet helemaal van toepassing zijn op de situatie in Nederland :)

edit:
plaatje van de grote bak met alleen nog wat algprobleempjes:
1713357188462.png
 
Moi Lars en leuk een mede Grunneger hier te zien. Ik heb me in de stad genesteld 58 jaar geleden:DD
 
Ha moi,
Welkom op het forum!
Mooi formaatje bak heb je staan:DD
 
Welkom op het AF.
 
Morgen @Lamith - Lars.

Welkom op het forum en je hebt een prachtig ingericht aquarium.

Wonen er toevallig nog meer die krokettenboer zijn behalve Jessica die John wordt genoemd?
 
Moi Lars en leuk een mede Grunneger hier te zien. Ik heb me in de stad genesteld 58 jaar geleden:DD
Jamoi eem! Ik kom oorspronkelijk uit Scheemda, maar woon inmiddels ook al weer 10 jaar in Stad :)


Ha moi,
Welkom op het forum!
Mooi formaatje bak heb je staan:DD
Ja dat was nog wel een uitdaging om die drie hoog te krijgen, maar erg blij mee :)

Morgen @Lamith - Lars.

Welkom op het forum en je hebt een prachtig ingericht aquarium.

Wonen er toevallig nog meer die krokettenboer zijn behalve Jessica die John wordt genoemd?
Oh bedankt!
Ik ken niet zoveel krokettenboeren, maar ik eet er genoeg :p
 
Jamoi eem! Ik kom oorspronkelijk uit Scheemda, maar woon inmiddels ook al weer 10 jaar in Stad
Nou dan ben je misschien bijna mn buurman;)
Ik heb altijd in de Korrewegwijk gewoond maar sinds 2009 in Oosterhogebrug.
 
Ik ken niet zoveel krokettenboeren, maar ik eet er genoeg
Haha, tja die krokettenboer schijnt mn bijnaam af en toe te zijn maar hier snacks zijn zeker mn favoriet. Een eierbal kennen ze momenteel dus ook op het forum:ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan