Guppies Luminious


fizz

Well-known member
Lid geworden
24 maart 2023
Berichten
61
Leeftijd
53

Zijn Guppies Luminious Wit zeldzaam? zie ze namelijk vrij weinig.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Zijn Guppies Luminious Wit zeldzaam? zie ze namelijk vrij weinig.​

Nee, die zijn niet zeldzaam. Je ziet ze al jaren in het showsegment. Doch inmiddels zijn er best genoeg van dergelijke siergupstammen die via de retail te verkrijgen zijn.
Luminious guppy's kunnen verkregen worden middels guppen in te kruisen met Störzbach, platinum of schimmelpfenning. Dus er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden in dit geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: fizz
Nee, die zijn niet zeldzaam. Je ziet ze al jaren in het showsegment. Doch inmiddels zijn er best genoeg van dergelijke siergupstammen die via de retail te verkrijgen zijn.
Luminious guppy's kunnen verkregen worden middels guppen in te kruisen met Störzbach, platinum of schimmelpfenning. Dus er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden in dit geval.
Oke dankjewel. wat zijn een beetje de populaire guppies van dit moment, mijn voorkeur is paars en groen.
 
Oke dankjewel. wat zijn een beetje de populaire guppies van dit moment, mijn voorkeur is paars en groen.
Wereldwijd is er een hype op vele soorten stammen. Binnen Nederland is dat beperkter. Doch momenteel zijn de moscowguppen weer in trek. Waarvan blauw en groen momenteel hoogtij vieren. Doch moscows zijn ook te verkrijgen als purple en black. Er bestaat zelfs inmiddels een bruine moscow versie. Die rouleert momenteel meer in Azië. De zogenaamde moscow white en de moscow red zijn eigenlijk geen moscow guppen. Maar worden wel zo genoemd. Het zijn zoals de full moscows (vroeger waren namelijk de moscows half grijs danwel half zwart en die noemen we nu tuxedo of half black) allemaal monochrome guppen.
Veder zijn binnen Nederland populair de mosaic-, grass-, dumbo-, koi-, tuxedo- en pandaguppen populair.
 
IMG_9422.JPG

Deze albino tuxedo white platinum gup is ook een luminious guppy. Door de combinatie van albino en platinum is het tuxedo effect flink gedempt doch blijft het ook een tuxedo gup.
 
Bekijk bijlage 359347
Deze albino tuxedo white platinum gup is ook een luminious guppy. Door de combinatie van albino en platinum is het tuxedo effect flink gedempt doch blijft het ook een tuxedo gup.
Hoe gaat dat dan als je bijvoorbeeld een moscow met luminious gup kruist hoe noem je dat dan?
 
Maar je kunt wel informeren of je LFS ze voor je wil bestellen.
Dat kan ik eens proberen dankje.
 
Hoe gaat dat dan als je bijvoorbeeld een moscow met luminious gup kruist hoe noem je dat dan?
Dat hangt ervan af. Welke is de man en welke vrouw als kweekkoppel? Want het dominante moscow gen ligt in dit geval op het X-chromosoom en dus bij de vrouw. Kruis je bijvoorbeeld een moscow man met een luminious vrouw dan wordt het mannelijke nageslacht een metalhead (zwarte of donkere kop/schouderpartij). De verdere kleuren zijn afhankelijk van wat dominant is t.o.v de overige kleuren. Maar het zullen in ieder geval metalheads zijn.
Een moscow vrouw kruisen met een luminious man zal in ieder geval mannelijk nageslacht opleveren die hoofdzakelijk donker van lijf en vinnen zijn. de mate van het dinker zal moeten blijken uit wat voor een soort van luminious man je hebt gebruikt. Waar het dus het meest op vast zit is wat voor een luminious gup je erbij neemt voor het kweken. Dus is het van te voren moeilijk te bepalen hoe je het nageslacht moet gaan noemen als je nog niet wet welke luminious gup je gaat gebruiken. Luminious slaat namelijk enkel op de reflecterende metalieke kleur.
 
  • Leuk
Waarderingen: fizz
Dat hangt ervan af. Welke is de man en welke vrouw als kweekkoppel? Want het dominante moscow gen ligt in dit geval op het X-chromosoom en dus bij de vrouw. Kruis je bijvoorbeeld een moscow man met een luminious vrouw dan wordt het mannelijke nageslacht een metalhead (zwarte of donkere kop/schouderpartij). De verdere kleuren zijn afhankelijk van wat dominant is t.o.v de overige kleuren. Maar het zullen in ieder geval metalheads zijn.
Een moscow vrouw kruisen met een luminious man zal in ieder geval mannelijk nageslacht opleveren die hoofdzakelijk donker van lijf en vinnen zijn. de mate van het dinker zal moeten blijken uit wat voor een soort van luminious man je hebt gebruikt. Waar het dus het meest op vast zit is wat voor een luminious gup je erbij neemt voor het kweken. Dus is het van te voren moeilijk te bepalen hoe je het nageslacht moet gaan noemen als je nog niet wet welke luminious gup je gaat gebruiken. Luminious slaat namelijk enkel op de reflecterende metalieke kleur.
Ik zou dan een moscow vrouwtje gebruiken met een luminoius man.
Zit al te kijken op internet of ik daar een voorbeeld van kan vinden hoe ze eruit zouden zien.
 
Idd, probeer eens via een winkel het na te vragen. Voor zover ze zaken doen met Ruinemans.
Van de week nog een bestelling van hun binnen gekregen.
Bekijk bijlage 359352Bekijk bijlage 359353
Ja ga ik vragen. Oke best eng dat verzenden ik krijg ook vaak de vraag verzend je ook maar zie dat het verboden is bij de dhl en post.nl dus heb het tot nu toe ook nog nooit gedaan.
 
Niet verzenden via de post! Ik heb gezien hoe die met mijn plantenpakket omgegaan zijn en die mannen (en vrouwen) trekken zich nergens iets van aan.

Het hoeft ook niet: er zijn veel winkels die met Ruinemans zaken doen en daar hun vissen vandaan krijgen, dus een eindje rondbellen bij de LFS'en in de buurt moet wel een winkel opleveren die ze kan bestellen voor je.
En anders kan @stanovic je misschien wel helpen, maar ik weet natuurlijk niet hoever die van jou vandaan zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: fizz
Niet verzenden via de post! Ik heb gezien hoe die met mijn plantenpakket omgegaan zijn en die mannen (en vrouwen) trekken zich nergens iets van aan.

Het hoeft ook niet: er zijn veel winkels die met Ruinemans zaken doen en daar hun vissen vandaan krijgen, dus een eindje rondbellen bij de LFS'en in de buurt moet wel een winkel opleveren die ze kan bestellen voor je.
En anders kan @stanovic je misschien wel helpen, maar ik weet natuurlijk niet hoever die van jou vandaan zit.
Ja vind dat ook eng en daarom ook nog niet gedaan.
Ik weet ook niet waar stanovic woont :)
 
Ja ga ik vragen. Oke best eng dat verzenden ik krijg ook vaak de vraag verzend je ook maar zie dat het verboden is bij de dhl en post.nl dus heb het tot nu toe ook nog nooit gedaan.
Er zijn wel mogelijkheden om te verzenden doch niet alle koeriersdiensten zullen dat doen. Er zijn nl. specifieke koeriersdiensten die het in het pakket hebben. In geval het kan, dan moeten ze wel op de juiste manier worden verpakt opdat het risico tot een minimum wordt beperkt. Ikzelf maak gebruik van breathing bags. De stress wordt hierdoor flink naar beneden gehaald. Dat zijn zakken die zuurstof doorlaten en CO2 eruit laat gaan. Je vult zo'n zak geheel met water. Hierdoor kan er geen deining van het water plaatsvinden. Je zou er bij wijze van spreken gewoon mee kunnen gooien.
Het hoeft ook niet: er zijn veel winkels die met Ruinemans zaken doen en daar hun vissen vandaan krijgen, dus een eindje rondbellen bij de LFS'en in de buurt moet wel een winkel opleveren die ze kan bestellen voor je.
Ruinemans is uiteraard niet de enige groothandel die winkels voorziet van vissen. Je hebt onder meer nog Landman, Jarathana, Aquadistri en Gommers (let wel: Er zijn twee groothandels onder die naam. Dat zijn twee broers maar opereren los van elkaar). Dus stel dat je niet een winkel kan vinden die zaken doet met Ruinemans, vraag dan met welke groothandel ze wel zaken doen. En wie weet hebben ze ook vergelijkbare guppen in het programma. Maar ook de duitse groothandel Glaser voorziet enkele winkels binnen Nederland van vissen.
 
Hier wat foto’s van mijn eigen gecreëerde luminous guppenstam die ik “blue ghost” heb genoemd.
Het zijn in feite blue platinum guppen. Dus geen Japan blue.
A4934CD2-309A-46F3-9E39-2BF1838317A5.jpeg8CCC97C1-44B1-4679-9A7C-CBA5936E4AEC.jpegC1170629-2DA2-4358-90F7-02D8E502D5CF.jpeg150A6673-F5EE-402A-BA4E-AA122641765C.jpeg4A814FC3-FD28-4EFA-8662-FFFDD29F56DF.jpegE8CEF91B-D91E-4FCD-BA46-9860384AF625.jpegA744D69E-669E-4A85-9EEA-CD0818F3A1FF.jpeg
 
mooie guppen Stan! Passen goed in een schilderij van Monet bij de waterlelies;)
 

Terug
Bovenaan