Helialux Day & Night


varkje

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2023
Berichten
46
Leeftijd
64
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de Juwel Helialux Day & Night verlichting.
Per profile heb je 4 fases om de verlichting te regelen.
Achtereenvolgens zijn dat Dawn, Sunrise, Sunset en Dusk.
Het instellen ervan is geen probleem en het schermpje laat mooi zien in welke fase je zit en het % wit en het % blauwe verlichting.

Alleen, als een bewust tijdstip gekomen is, zeg bv dat om 20:00 uur de Sunset fase moet beginnen, dan verschijnt
op het display idd die fase met de bewuste verlichting.
MAAR DE VERLICHTING ZELF REAGEERT NIET!!!
Die verandert dus niet mee!

Herkent iemand dit probleem of doe ik iets helemaal verkeerd met de instellingen?
HELP aub

Groetjes
 
16830515599891573266030.jpg
ik snap zelf ook niet veel van dit ding, moeten hard op de knopjes drukken en het reageerd niet cordaat danwel met intervallen , te moeilijk gewoon niet gebruikvriendelijk.
Zonde van mijn aanschaf geweest, het licht gaat nu hier weer gewoon uit of aan zonder dimmen of maanlichtonzin.
En klaar zijn we.
Onnodig 259€ voor betaald maar zodoende heb ik wel afgeleerd omzo met die luxe lampjes te spelen gaan.
 
we vermoeden dat de overgang van de ene naar de andere fase geleidelijk gaat, dus niet in 1 keer.
we proberen het nog een keer.
 
Er zijn 7 verschillende programmas intestellen.
 
Ik vermoed ook dat het geleidelijk gaat want met de Aquatlantis dimmer gebeurt dat ook en dan zie je dat elke 1-2 min het licht wat minder wordt of meer bij het aangaan.
Maar goed deze ken ik niet en hier heb ik dan ook geen ervaring mee.
 
we vermoeden dat de overgang van de ene naar de andere fase geleidelijk gaat, dus niet in 1 keer.
we proberen het nog een keer.

Mocht het niet geleidelijk gaan heeft het niet veel nut: dan kan je ook gewoon de lichten aan/uit met een timer. Succes verder.
 
Nou, we zij er achter gekomen hoe of het waarschijnlijk werkt.
Eigenlijk mijn vrouw want die is veel slimmer.

Ieder van de 4 bovengenoemde fases heeft weer 2 aparte fases:
- een statistic phase en een
- dimming fase

In de statistic phase gebeurd er eigenlijk niets, de licht intensiteit blijft zoals ie is.

Het eigenlijke gebeurd in de dimming phase en dat geef je aan als je een fase van een profile instelt.
Voorbeeld:
Fase Begin tijd Eind tijd Intensity wit Intensity blauw
Dawn 08:00 11:00 15% 45%
Sunrise 11:00 13:15 65% 35%
Sunset 19:25 21:30 0% 10%
Dusk 21:35 23:00 0% 5%

De Dawn fase heeft van 08:00 - 11:00 de tijd om geleidelijk 15% wit en 45% blauw in te stellen (dimming phase)
De Sunrise fase heeft van 11:00 - 13:15 de tijd om geleidelijk de 65% wit en 35% blauw in te stellen (dimming phase)
Daarna duurt de Sunrise fase van 13:15 - 19:25 (static phase)
De Sunset fase heeft van 19:25 - 21:30 de tijd om geleidelijk de 0% wit en 10% blauw in te stellen (dimming phase)
Daarna duurt de Sunset fase van 21:30 - 21:35 (static phase)
De Dusk fase heeft van 21:35 - 23:00 de tijd om geleidelijk 0% wit en 5% blauw in te stellen (dimming phase)
Daarna duurt de Dusk fase van 23:00 - 08:00 uur de volgende dag (static phase)

Etc
Etc

zie ook de bijlage
 

Bijlagen

  • DSC_6598.JPG
    DSC_6598.JPG
    66 KB · Weergaven: 59
Nou een hele studie volgens mij maar mooi dat je er nu wel uit bent gekomen.
 

Terug
Bovenaan