JBL Solar


Ivo77

Member
Lid geworden
14 december 2021
Berichten
21
Leeftijd
46
Goedenavond,

Ik gebruik boven mijn bak de JBL LED SOLAR NATUR samen met de JBL SOLAR LED EFFECT, deze bedien ik via de Solar Led control met een app.
Ik gebruik nu het Dreamscape programma.
Je kunt in de Manual mode ook van alles instellen, zijn hier ook schema's voor te vinden om een leuk programma te maken?
Het liefst met zonsopgang en zonsondergang en voor een goede planten groei?
 
Van wat ik lees kan je zelf handmatige programmas maken en instellen. Ik verwacht niet dat er meer kant en klare programmas zijn dan de standaard 5 die aangeboden worden.
 
Van wat ik lees kan je zelf handmatige programmas maken en instellen. Ik verwacht niet dat er meer kant en klare programmas zijn dan de standaard 5 die aangeboden worden.
Ik wil het ook handmatig instellen.
Maar wat moet ik instellen, hoeveel procent van groen, rood enzovoort?
Welke kleuren kan ik het beste gebruiken voor een goede plantengroei?
 
Goedenavond,

Ik gebruik boven mijn bak de JBL LED SOLAR NATUR samen met de JBL SOLAR LED EFFECT, deze bedien ik via de Solar Led control met een app.
Ik gebruik nu het Dreamscape programma.
Je kunt in de Manual mode ook van alles instellen, zijn hier ook schema's voor te vinden om een leuk programma te maken?
Het liefst met zonsopgang en zonsondergang en voor een goede planten groei?
Naast die zonsopgang en ondergang zou mijn advies zijn om te kiezen voor een maximale kelvinwaarde van 5000. De lichtsterkte, dus niet de lichtduur die je op zo'n 8 uur laat exc. dimtijden, wordt dat bepaalt door je plantenkeus.
Omschrijvingen-kleurtemperaturen.jpg
 
Ik wil het ook handmatig instellen.
Maar wat moet ik instellen, hoeveel procent van groen, rood enzovoort?
Welke kleuren kan ik het beste gebruiken voor een goede plantengroei?
Rood is het meest belangrijk, blauw ietwat minder en groen het minst. Zie ok mijn bovenstaande bericht.
 
Het dreamscape programma, gebruikt ook 5000K.
 

Bijlagen

  • IMG20231127195952.jpg
    IMG20231127195952.jpg
    7 MB · Weergaven: 31
Hoe is het ondertussen nu met de instellingen? Een oplossing gevonden? Manueel of Dreamscape genomen?
 

Terug
Bovenaan