Koffiedrab in aquarium?


Dan kun je het ook 1 op 10 verdunnen en daarmee veiliger mee weg zijn.
Spreek jij ook spaans toevallig?
 
Dan kun je het ook 1 op 10 verdunnen en daarmee veiliger mee weg zijn.
Spreek jij ook spaans toevallig?

Zeker, sterk verdunnen is wel raadzaam. Anders is het niet secuur te doseren.

No, pero my esposa sí!
 
Verdunnen bv 1 op 10 dan wordt het dosear mas facile hombre😁
 
Saven ustedes porque los mosquitos siempre lleven a sus preservativos?
Yo si y tu no verdad.
 
Graag wel typen in het Nederlands want hier snappen weinig leden iets van:deal:
 
Geen idee, Edwin! Vertel 'm in het Nederlands, dan kan iedereen er om lachen.
Het vertaald zich als iets,, wel grappigs ,, maar helaas niet uit onze eigen taal.
Ze bedoelen het vanuit hun manier.
3 zomers in mallorca gepropt, time of me life
 
Nou Google translate deactiveer ik dan ook maar weer:DD
 
Inderdaad. De afvoer van de osmose gaat naar de boomgaard, waterwissels gaan naar de boomgaard. Die heeft dus minder irrigatie nodig ... die anders trouwens uit precies dezelfde bron zou zijn gekomen. Ik circuleer in zekere zin slechts het water tussentijds en voel me dus niet bezwaard, het is niet onverantwoord.
Je bemest jouw water door het via het aquarium naar je boomgaard te brengen.
Het aquarium heeft een export aan afvalstoffen wat door je bomen weer gebruikt kan worden om te groeien.

Als je reservoirs hebt voor water wat ik aan mag nemen, kun je dat zelfde water dat je ververst met aktieve kool weer herbruikbaar maken?
Niet geheel.
Je vangt niet alles af met actieve kool wat je graag af wilt voeren.
Dacht dat NO3 en PO4 niet gebonden worden door kool, maat het staat je vrij mijn bewering te weerleggen.
Of toch met een beetje zoutzuur danwel fosforzuur, dat klinkt eng maar is niet ongewoon en dan ben je meteen van die hele questie af
Correct, een toevoeging als "eikenextract" zou ook niet veel meer zijn dan verdunde zoutzuur.
Alleen zou ik denk ik liever voor azijnzuur gaan gezien de chloor ionen in zoutzuur en je daar niet al te veel van wilt hebben in je water.
 
Ik kan me vergissen maar volgens mij gebruiken sommige leden juist biologische rooibos thee omdat daar geen cafeïne inzit. Met koffiedrap breng je dat dan juist wel in je bak.
Volgens mij geeft dat alleen maar hyper actieve visjes;)
Laten we ook melden dat caffeine een natuurlijke insectenverdelger is en dus waarschijnlijk ook de gezondheid van kreeftachtigen (mogelijk ook sierslakken?) niet ten goede komt.
 
No3 en po4 kunnen met snel groeiende planten, lees epiphyten nog verwijderd worden.
Waterrecycling doen megafabrieken ook tijdens de processen.
 
Laten we ook melden dat caffeine een natuurlijke insectenverdelger is en dus waarschijnlijk ook de gezondheid van kreeftachtigen (mogelijk ook sierslakken?) niet ten goede komt.
Dat wist ik niet want ik zuig insecten hier altijd op met de stofzuiger maar dit is een goede aanvulling voor TS.
 
Er worden oesterzwammen op koffiedrab geteeld.
 

Terug
Bovenaan