Lavastenen barbeque geschikt?


Brungle

Active member
Lid geworden
11 april 2024
Berichten
27
Leeftijd
31
Ik heb voor de afwerking van me paludarium nog wat kleinere stenen nodig. Nu zag ik een doos van 9kg kleinere stenen die alleen geschikt zijn voor de bbq, zou dit ook in het terrarium kunnen of zijn deze bewerkt? Grote stenen klein slaan zou kunnen alleen ze zijn keihard en vaak krijg je toch niet helemaal natuurlijke vormen.
 
Normaal gesproken zijn dit gewoon natuurlijke lavastenen. Ik denk niet dat er iets toegevoegd aan word anders moet het erbij staan
 
Ik zou geen lava steen gebruiken, gewoon even langs een tuincentrum en wat mooie stenen uitzoeken, kunnen ook maas keien zijn of wat dan ook.
 
Met lavasteen wel opletten dat er geen scherpe hoeken en randen aanzitten.
 
Klopt wel john wat je zegt en ze zijn ook nog poreus, niet echt een steen die je in een oerwoud vindt, en als je er een vindt zijn deze door decennia van jaren afgerond.
 
Ik heb ook lavastenen in mijn Exo Terra als afscheiding land en waterdeel. Ook in mn eerste gehad een jaar of wat geleden. Totaal geen problemem. Vooral als het begroeit is met mos en dergelijke.
 
Hier is me vijvertje omgebiest met lavastenen die geven water uit de vijver naar de omringende planten af en ze blijven mooi begroeit met mos. 1713177455514506721054.jpg 17131775299591536666475.jpg
 

Terug
Bovenaan