Lijmpistool in aquarium


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
Hallo iedereen ik heb een kweekbakje gemaakt met een lijmpistool. Nu vraag ik me af of het kwaad kan als ze eten van de lijm. Hebben jullie er ervaring mee?
 
Bedoel je het lijm zelf opeten of algjes die zich op het lijm nestelen opeten?

lijm zelf mogen ze natuurlijk nooit eten.
wat je kan doen is de binnenkant even afsmeren met aquarium kit.
aquarium kit is niet bacterie dodend en de vissen zullen er afblijven.
 
Gewoon de lijm zelf
 
Maar het bakje hangt er nog niet in hoor, ik maak me nu gewoon een beet je zorgen, want er zijn kleine draadjes lijm in het bakje en dat kunnen ze wel los trekken denk ik. Als ze dat zouden opeten worden ze dan ziek of zelfs iets ergers misschien.
 
De draadjes kan je misschien los knippen en er uit halen maar ik geloof niet dat garnalen dat op eten. Heb je dat kweekbakje gelijmd met een doorsnee lijmpistool? Blijft dat zitten? Nooit geweten šŸ˜„
 
kun je het niet lijmen met secondelijm op basis van cyano acrylaat? Dat is doorgaans veilig voor in het aquarium
 
Er gaat niets door dood als het gedroogd is en niet in water oplost.
Dat kun je zelf testen.
 
De vraag is wat gebeurt als de vissen het lijm eten. Het is puur silicone. Dat verstopt in de darmen en de vissen gaan dood.
 
Er gaat niets door dood als het gedroogd is en niet in water oplost.
Dat kun je zelf testen.
Nou Edwin ik verkies een broodje kroket boven een broodje lijm hoor dus ik denk dat ik niks ga proberen;)
 
Ik snap je niet.
 
Haha
 
Kan je trouwens wel aanraden om niet daadwerkelijk je lijmpistool met de stekker in het stopcontact onderwater in je aquarium te gebruiken zoals de titel suggereert. Denk dat je je dan meer zorgen om jezelf moet maken :LOL:
 
Ik ben nu wel benieuwd naar een foto van het knutselbakje.
 
image.jpg

Dit is een soort rooster het vrouwtje zit er boven en als ze bevalt dan vallen de babyā€™s er door.
image.jpg
en ze komen hier in dit bakje terecht.
image.jpg
en aan de zijkanten zitten netjes waardoor nieuw water kan binnen komen!!
 
Hoe oud of jong zijn de mensen op dit forum eigenlijk ongeveer? Ik ben 13 maar aan de antwoorden en vragen te horen zijn jullie wat ouder.
 
Samenvattend:
Maak je niet teveel zorgen.
Komt wel goed.

Vissen eten niet iets op dat niet te eten is.
 
Hoe oud of jong zijn de mensen op dit forum eigenlijk ongeveer? Ik ben 13 maar aan de antwoorden en vragen te horen zijn jullie wat ouder.
Bij de meesten staat links onder de avatar de leeftijd maar ik denk dat je een van de jongste leden bent.
 
Hoe oud of jong zijn de mensen op dit forum eigenlijk ongeveer? Ik ben 13 maar aan de antwoorden en vragen te horen zijn jullie wat ouder.
Heel veel zijn ook heel veel ouder ;) maar dat mag geen probleem zijn! Altijd leuk om nieuwe leden te hebben op het forum, jong of oud.
 

Terug
Bovenaan