Onbekende wormpjes


vis2022

New member
Lid geworden
19 februari 2022
Berichten
1
Leeftijd
43
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn aquarium. Ik heb een 110 liter bak met 1 common goudvis. In eerste instantie was hij erg aan het schuren en zwom hij wild tegen de ruiten aan. Daarnaast zat hij de rest van de dag voornamelijk in een hoekje en is zijn patroon naar meer een nacht ritme veranderd.

Ik heb de volgende medicijnen gebruikt :
eSHA 2000
Cerbofor Bactivec
PraziPro

In de tussentijd natuurlijk wel het water ververst, koolstof uit het filter gehaald en ook de water waarden regelmatig gecontroleerd.

De vis zwemt niet meer wild tegen de ruiten maar is wel heel erg in gedrag veranderd en komt meer in de nacht tot leven terwijl dit voorheen nooit was.

Bij nadere inspectie zie ik allemaal kleine witte wormpjes in het water:

6BF3D722-F299-49D6-9449-4D470FDD1812.jpeg


Hier drijven er tientallen van in het water. Ze kronkelen rond en ik zie ze niet echt tegen het raam plakken. Ik denk aan opstartwormen maar misschien ook aan flukes of huidwormen.

Kunnen jullie mij helpen met jullie kennis?

Groet,
Max
 
Wormen op en in de vis zijn over het algemeen niet met het blote oog waar te nemen, heb je microscoop voor nodig. Behalve camelanus, die steken uit het poepgat als kluwen of (kan even niet op de naam komen) grote wormen die aan de vis hangen (maar die zijn het denk niet).

Wormen in het water en planaria ed. heb ik geen verstand van. Even z on worm in glas vangen en close up met name de kop/voorkant zodat degene die er wat vanaf weten het kunnen herkennen is handig.

Foto vis?

In hoeveel liter water zit de vis en wat voor filter? Zijn er nog andere vissen bij? Wat zijn nu je water waarden?

3 kuurtjes achter elkaar zal de vis niet blij van worden/zijn. Water verversen, verversen en verversen. Zelfde temperatuur als waar hij in zit. Je mag best eens 90% eruit halen en vers erin.
 

Terug
Bovenaan