Tiny_25
Well-known member
- Lid geworden
- 17 januari 2013
In mijn Juwel Rio 450 heb ik Japonica multidentata garnalen en ook Vuurgarnalen.
Ook zwemmen er vissen in.
Rouwtetra's en Zwaardragers.
En wat Appelslakken.
Nu blijkt dat de garnalen honger hebben, denk ik.
Ze hebben de Nymphoides Taiwan flipper, in bijna twee weken kaal gevreten.
Nu schijnt dit plantje wel vaker een lekkernij te zijn voor garnalen las ik.
Maar toch vermoed ik dat de garnalen honger hebben.
Ik wil ze graag bijvoeren, maar de vissen pakken alles.
Ook als ik probeer om de vissen af te leiden en dan snel wat korrels voor de garnalen aan de andere kant van het aquarium in het water te doen, zijn de vissen er als de kippen bij.
Ook als de verlichting uit is, en als ik dan wat voer voor de garnalen erin doe, pakken de vissen het.
Ik doe om de twee dagen een stuk komkommer in het aquarium en laat deze 24u erin.
Ze eten er wel van, maar niet heel veel.
De Appelslakken zitten het meeste bij de komkommer.
Bestaat er iets waar ik de garnalen mee kan voeren, waar de vissen er niet bij kunnen komen?
Bijvoorbeeld een soort bakje wat in het water kan met zuignappen, en waar dan alleen de garnalen in kunnen komen?
Of voer wat de garnalen gek op zijn, en de vissen niet?
Ik heb de Nymphoides Taiwan flipper eruit gehaald en vervangen voor Belgisch groen.
Ik hoop dat de garnalen niet aan andere planten beginnen, daar zou ik minder blij mee zijn.
Maar ik zou het wel erg vinden voor de garnalen als ze daadwerkelijk honger hebben.
Daarom vraag ik hulp, dmv tips of ideeën.
Ook zwemmen er vissen in.
Rouwtetra's en Zwaardragers.
En wat Appelslakken.
Nu blijkt dat de garnalen honger hebben, denk ik.
Ze hebben de Nymphoides Taiwan flipper, in bijna twee weken kaal gevreten.
Nu schijnt dit plantje wel vaker een lekkernij te zijn voor garnalen las ik.
Maar toch vermoed ik dat de garnalen honger hebben.
Ik wil ze graag bijvoeren, maar de vissen pakken alles.
Ook als ik probeer om de vissen af te leiden en dan snel wat korrels voor de garnalen aan de andere kant van het aquarium in het water te doen, zijn de vissen er als de kippen bij.
Ook als de verlichting uit is, en als ik dan wat voer voor de garnalen erin doe, pakken de vissen het.
Ik doe om de twee dagen een stuk komkommer in het aquarium en laat deze 24u erin.
Ze eten er wel van, maar niet heel veel.
De Appelslakken zitten het meeste bij de komkommer.
Bestaat er iets waar ik de garnalen mee kan voeren, waar de vissen er niet bij kunnen komen?
Bijvoorbeeld een soort bakje wat in het water kan met zuignappen, en waar dan alleen de garnalen in kunnen komen?
Of voer wat de garnalen gek op zijn, en de vissen niet?
Ik heb de Nymphoides Taiwan flipper eruit gehaald en vervangen voor Belgisch groen.
Ik hoop dat de garnalen niet aan andere planten beginnen, daar zou ik minder blij mee zijn.
Maar ik zou het wel erg vinden voor de garnalen als ze daadwerkelijk honger hebben.
Daarom vraag ik hulp, dmv tips of ideeën.