Wat is er nieuw

Garnalen hebben honger, vissen eten alles op. Tips gevraagd.

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
In mijn Juwel Rio 450 heb ik Japonica multidentata garnalen en ook Vuurgarnalen.
Ook zwemmen er vissen in.
Rouwtetra's en Zwaardragers.
En wat Appelslakken.

Nu blijkt dat de garnalen honger hebben, denk ik.
Ze hebben de Nymphoides Taiwan flipper, in bijna twee weken kaal gevreten.
Nu schijnt dit plantje wel vaker een lekkernij te zijn voor garnalen las ik.
Maar toch vermoed ik dat de garnalen honger hebben.

Ik wil ze graag bijvoeren, maar de vissen pakken alles.
Ook als ik probeer om de vissen af te leiden en dan snel wat korrels voor de garnalen aan de andere kant van het aquarium in het water te doen, zijn de vissen er als de kippen bij.
Ook als de verlichting uit is, en als ik dan wat voer voor de garnalen erin doe, pakken de vissen het.

Ik doe om de twee dagen een stuk komkommer in het aquarium en laat deze 24u erin.
Ze eten er wel van, maar niet heel veel.
De Appelslakken zitten het meeste bij de komkommer.

Bestaat er iets waar ik de garnalen mee kan voeren, waar de vissen er niet bij kunnen komen?
Bijvoorbeeld een soort bakje wat in het water kan met zuignappen, en waar dan alleen de garnalen in kunnen komen?
Of voer wat de garnalen gek op zijn, en de vissen niet?

Ik heb de Nymphoides Taiwan flipper eruit gehaald en vervangen voor Belgisch groen.
Ik hoop dat de garnalen niet aan andere planten beginnen, daar zou ik minder blij mee zijn.
Maar ik zou het wel erg vinden voor de garnalen als ze daadwerkelijk honger hebben.
Daarom vraag ik hulp, dmv tips of ideeën.

Je kunt er gedroogde bladeren in doen. Catappa, walnoot, brantnetel, framboos. En nog veel meer. Qua vers groen eten ze hier het liefs gebancheerde paksoi en spinazie.
Verder eten ze met het visvoer mee. Hier beland er altijd wel wat op de grond. Heb ook tabletten die ik op het raam plak en daar eet ook iedereen van mee.

Ik heb de Nymphoides Taiwan flipper eruit gehaald
Das wel jammer. Denk dat ie wel gewoon weer nieuwe bladeren zou krijgen.

Je kan een garnalengrot erin doen waar je het voer in doet zodat de vissen er niet bij kunnen. of een kokosnoot met wat gaatjes die net groot genoeg zijn voor een garnaal.
Maar als er wat planten in staan vinden ze altijd wel wat te eten denk ik.

Moerbei blaadjes zijn ze gek op, mocht je een tuin hebben dan kun je hier ook een dwergmoerbei boompje neerzetten, deze blijft redelijk klein en kun je altijd blaadjes plukken. (kosten heb je er snel weer uit t.o.v kopen losse blaadjes)

Das wel jammer. Denk dat ie wel gewoon weer nieuwe bladeren zou krijgen.
Klopt.
Maar ik vond het zo'n lelijk gezicht, een aangevreten plant.

Klopt.
Maar ik vond het zo'n lelijk gezicht, een aangevreten plant.
Gewoon afknippen. Dan zorgen voor groenvoer en hopelijk laten ze hem dan met rust. Maar je hebt hem al verwijderd dus dit maakt niet meer uit :DD

hier bij mij hetzelfde probleem gehad de vuurgarnalen hadden de hele Nymphoides Taiwan in een paar dagen helemaal kaal gevreten. Deze plant heb ik er ook uitgehaald en wat anders erin gezet. De garnalen voer ik niet appart maar ik denk dat ze altijd wel wat eten kunnen vinden aangezien ze het erom goed doen in mijn aquarium.
Ik heb verder nooit meer het probleem gehad dat er planten aangevreten zijn door de garnalen.

Ben van mening dat je garnalen niets extra's hoeft te voeren.
Ze eten voornamelijk micro organismen, schimmels en dood plantmateriaal.
Veelal als we ze een plant zien verorberen is deze plant al niet gezond op wat uitzonderingen na.

Honger hebben ze zeker niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan