SuperFish Home 60 licht defect.


Nou onze Belgische vrienden weten er weer een leuke draai aan te geven:D:D. Ach ja, je moet het zonnig blijven bekijken zeg ik altijd maar:juggle:
 
Inmiddels is er een vijfde rijtje ledjes gesneuveld :stom::stom::stom:

2017-04-08 21.15.10.jpg
2017-05-11 19.56.09.jpg
2017-08-06 14.11.22.jpg
2017-08-08 21.20.18.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog maar eens gebeld naar de lfs, omdat ik nog altijd geen reactie had ontvangen.

Ze hebben mijn mail nooit gehad, terwijl ik een kopie van mijn mail als bevestiging heb gekregen...


In elk geval hij zegt dat hij er 99% van overtuigd is, dat het de adapter is die kapot is.
Deze moet ik opsturen, samen met de aankoopbon en dan stuurt hij deze weer door aan superfish zelf.

Ik baal enorm, want dat betekend dat de bak echt een tijd zonder verlichting zit.
Foto's alleen waren niet voldoende bewijs.

Dus eerst een noodverlichting aanleggen.
Wordt vervolgd.
 
Balen hoor, ik vraag me af wat de volgende stap is als het de adapter niet blijkt te zijn. En of het nu de adapter is of niet, de LED's moeten sowieso vervangen worden.
Wat ga je voor noodverlichting maken?
 
Balen hoor, ik vraag me af wat de volgende stap is als het de adapter niet blijkt te zijn. En of het nu de adapter is of niet, de LED's moeten sowieso vervangen worden.
Wat ga je voor noodverlichting maken?

Ik baal ook als een stekker(adapter)

Heb nog ledstripjes liggen, een witte en een warm witte.
Alleen moet ik even zoeken of ik nog aansluitingen en een adapter heb.

Hij zegt dat met een nieuwe adapter de leds gewoon weer werken.
Ik heb daar echt geen verstand van eerlijk gezegd.

Ik weet inmiddels wat een striptang is, dat vind ik al heel wat :D
 
Voeding lijkt me niet de oorzaak...

Het kan altijd zijn dat door gebruik de voeding warm word en daardoor wat "slijt" en daardoor iets minder stroom gaat leveren.
Maar dat daardoor "willekeurig" ledjes uitvallen lijkt me sterk..

Wat staat er op de adapter? En heb je een vergelijkbare liggen?
 
Voeding lijkt me niet de oorzaak...

Het kan altijd zijn dat door gebruik de voeding warm word en daardoor wat "slijt" en daardoor iets minder stroom gaat leveren.
Maar dat daardoor "willekeurig" ledjes uitvallen lijkt me sterk..

Wat staat er op de adapter? En heb je een vergelijkbare liggen?

Zal morgen even kijken wat er op staat. En dan zal ik ook meteen kijken of ik niet toevallig van de andere superfish verlichting een vergelijkbare heb.
Wordt vervolgd :D
 
Deel 2:
Heb je een multimeter? Of iets waarmee je weerstand kan meten?
Dan kan de zwarte dingetjes in de roze cirkels meten.
Lijkt erop dat de zwarte dingetjes weerstanden zijn.
Van de witte lampjes moeten die allemaal ongeveer dezelfde waarde hebben

IMG_5631.JPG
 
Of de multimeter in de diode stand zetten, rode probe op de plus en zwarte probe op de min, moet hij piepen. Dan andersom, mag hij niet piepen.
 
Je ledje licht ook op dan trouwens..
Maar zou niet zomaar moeten kunnen dat een ledje doorslaat, zal eerder onmeetbaar hoog zijn
 
hoe is dit eigenlijk afgelopen Sanneke? ik heb nu ook 3 kapotte lampjes.
 
Net nog maar eens gebeld naar de lfs, omdat ik nog altijd geen reactie had ontvangen.

Ze hebben mijn mail nooit gehad, terwijl ik een kopie van mijn mail als bevestiging heb gekregen...


In elk geval hij zegt dat hij er 99% van overtuigd is, dat het de adapter is die kapot is.
Deze moet ik opsturen, samen met de aankoopbon en dan stuurt hij deze weer door aan superfish zelf.

Ik baal enorm, want dat betekend dat de bak echt een tijd zonder verlichting zit.
Foto's alleen waren niet voldoende bewijs.

Dus eerst een noodverlichting aanleggen.
Wordt vervolgd.


Dat noem ik nu waardeloze service maar ja......................:)
 
Te vaak komt het voor dat men bij de Lfs adviezen krijgt die te wijten zijn aan een tekort aan kennis over de Electronica in de verkochte producten. Zeker met nieuwe ontwikkelingen blijkt men niet op de hoogte van kwaliteit en papegaait men na wat door de groothandel overgebracht wordt. Zo kreeg ik eens het advies om geen andere voeding te gebruiken voor een bepaald merk omdat dit product maar op één soort voeding kon werken. Uieraard was dat de voeding die deze winkelier verkocht. Het lijkt erop dat ook Sanneke bij dit type winkelier is geweest. Bah, zeg dan niks!
 
Ze vullen graag hun eigen zakken het eerste Ben:stom:
 
Dat noem ik nu waardeloze service maar ja......................:)

Te vaak komt het voor dat men bij de Lfs adviezen krijgt die te wijten zijn aan een tekort aan kennis over de Electronica in de verkochte producten. Zeker met nieuwe ontwikkelingen blijkt men niet op de hoogte van kwaliteit en papegaait men na wat door de groothandel overgebracht wordt. Zo kreeg ik eens het advies om geen andere voeding te gebruiken voor een bepaald merk omdat dit product maar op één soort voeding kon werken. Uieraard was dat de voeding die deze winkelier verkocht. Het lijkt erop dat ook Sanneke bij dit type winkelier is geweest. Bah, zeg dan niks!

Ze vullen graag hun eigen zakken het eerste Ben:stom:


Een late reactie, vanwege wat persoonlijke probleempjes in huize blokkendoos Sanneke ;)


Zo negatief als het begon, zo positief is alles opgelost.

Het probleem met de mail is opgelost, ze hebben ontdekt wat het probleem was.

Het advies wat er was gegeven dat het aan een kapotte adapter zou liggen heb ik zelf eerst maar even getest.
Ik ben naar mijn eigen LFS gegaan en heb het probleem verteld.
Hij dacht ook dat het niet aan de adapter zou liggen.
Omdat hij nu ook deze bakken verkoopt, was hij wel benieuwd naar het resultaat.
k mocht een plinternieuwe adapter van hem lenen om hem thuis uit te proberen.

Het resultaat: Exact dezelfde rijtjes met ledjes bleven defect.
Conclusie: Het ligt voor 100% niet aan mijn adapter.


Ik mailde de resultaten uiteraard door en vanaf dat moment verliep het heel erg fijn.
Het contact verliep altijd met Joachim.

Hij zou een nieuwe kap voor me bestellen en mailde mij twee dagen later al dat de kap binnen was.
Ik kon hem bij hen in de winkel komen omruilen.

Alleen toen had ik een klein probleempje, omdat het gaat om het Koicenter in Tiel.
Met mijn vader ging het al niet goed dus hij kon me niet met de auto brengen en op de scootmobiel....:juggle:

Joachim legde uit dat het opsturen erg risicovol is en dat ze dat eigenlijk niet doen.
Maar hij wilde de kap wel komen brengen, als ik nog drie weekjes geduld had.

Dat vond ik heel erg attent en afgelopen week zou hij bij me langs komen.
Door omstandigheden aan beide kanten lukte dit niet en heeft hij besloten om hem alsnog voor me op te sturen.

De lampenkap en het zijpaneel werden als 1 geheel verzonden en het was dan ook een heel lang pakket geworden.
Alles was perfect verpakt, met zesdubbele lagen van bubbeltjesfolie van verschillende formaten.

Joachim heeft me heel veel sterkte gewenst met mijn vader en zei dat het absoluut geen haast had om de kapotte kap terug te sturen.


Al met al dus, ondanks de false start, echt een super service.
Het contact verliep heel fijn en rete snel.
Zelfs in de avond kreeg ik direct een mail terug.
 
Een late reactie, vanwege wat persoonlijke probleempjes in huize blokkendoos Sanneke ;)


Zo negatief als het begon, zo positief is alles opgelost.

Het probleem met de mail is opgelost, ze hebben ontdekt wat het probleem was.

Het advies wat er was gegeven dat het aan een kapotte adapter zou liggen heb ik zelf eerst maar even getest.
Ik ben naar mijn eigen LFS gegaan en heb het probleem verteld.
Hij dacht ook dat het niet aan de adapter zou liggen.
Omdat hij nu ook deze bakken verkoopt, was hij wel benieuwd naar het resultaat.
k mocht een plinternieuwe adapter van hem lenen om hem thuis uit te proberen.

Het resultaat: Exact dezelfde rijtjes met ledjes bleven defect.
Conclusie: Het ligt voor 100% niet aan mijn adapter.


Ik mailde de resultaten uiteraard door en vanaf dat moment verliep het heel erg fijn.
Het contact verliep altijd met Joachim.

Hij zou een nieuwe kap voor me bestellen en mailde mij twee dagen later al dat de kap binnen was.
Ik kon hem bij hen in de winkel komen omruilen.

Alleen toen had ik een klein probleempje, omdat het gaat om het Koicenter in Tiel.
Met mijn vader ging het al niet goed dus hij kon me niet met de auto brengen en op de scootmobiel....:juggle:

Joachim legde uit dat het opsturen erg risicovol is en dat ze dat eigenlijk niet doen.
Maar hij wilde de kap wel komen brengen, als ik nog drie weekjes geduld had.

Dat vond ik heel erg attent en afgelopen week zou hij bij me langs komen.
Door omstandigheden aan beide kanten lukte dit niet en heeft hij besloten om hem alsnog voor me op te sturen.

De lampenkap en het zijpaneel werden als 1 geheel verzonden en het was dan ook een heel lang pakket geworden.
Alles was perfect verpakt, met zesdubbele lagen van bubbeltjesfolie van verschillende formaten.

Joachim heeft me heel veel sterkte gewenst met mijn vader en zei dat het absoluut geen haast had om de kapotte kap terug te sturen.


Al met al dus, ondanks de false start, echt een super service.
Het contact verliep heel fijn en rete snel.
Zelfs in de avond kreeg ik direct een mail terug.

Fijn te horen dat het zo opgelost is, Sanneke. Dit zijn de winkels waar je dan ook terugkomt. Mooi zo!
 
Mooi dat het is opgelost.
Blijft wel van bedenkelijke kwaliteit de verlichting van SF helaas.
 
Fijn te horen dat het zo opgelost is, Sanneke. Dit zijn de winkels waar je dan ook terugkomt. Mooi zo!

Jazeker en ook echt de moeite waard om eens aan te kloppen.
Ze hebben prachtige koivissen en heel veel aquaria uitgestald als showmodel.

Met de Kerst doen ze ook hun hal open waar ze de koi's doen opvoeden voor hun klanten.
 
Mooi dat het is opgelost.
Blijft wel van bedenkelijke kwaliteit de verlichting van SF helaas.

Klopt, deze leds zijn echt baggerkwaliteit.
Toevallig was ik van de week in de groenrijk waar ze deze bakken ook verkopen.
En bij twee uitgestalde bakken zag je ook al een rijtje ledjes dat was uitgevallen.
 
Klopt, deze leds zijn echt baggerkwaliteit.
Toevallig was ik van de week in de groenrijk waar ze deze bakken ook verkopen.
En bij twee uitgestalde bakken zag je ook al een rijtje ledjes dat was uitgevallen.
Helaas heeft dit merk wel meer zaken waar voor achter mijn orden krab. Maar goed, er staat tegenover dat de prijs navenant is. Maar er zijn, ook voor kleiner bakken beslist wel goede verlichting mogelijkheden te koop. Je betaald wellicht wat meer maar dit betaald zich dubbel en dwars terug, gedurende tijd!
 
Top dat het toch naar tevredenheid is opgelost Sanne.
 
Btw, ik heb hier diverse losse SF leds boven de nano s en in al die jaren geen problemen gehad net als ook niet met de led van de Expert 30. Die draaien nu al 2 en 3 jaar. Maar goed, er zullen zeker betere merken te krijgen zijn.
 
Btw, ik heb hier diverse losse SF leds boven de nano s en in al die jaren geen problemen gehad net als ook niet met de led van de Expert 30. Die draaien nu al 2 en 3 jaar. Maar goed, er zullen zeker betere merken te krijgen zijn.
Ik heb ze ook boven mijn Kweekbakje gehad, John. Ze hebben het een maand of drie volgehouden. Vandaar mijn reactie. Daarna kocht ik een paar stripjes via de Action die het na 6 maanden voor gezien hielden. Ook die leds heb je maar weinig aan, volgens mij.
 
Dat zijn inderdaad dus verschillende ervaringen Ben. Ik zal de mijne dan maar snel even afkloppen:D:D
Ik heb ze nu voor 7 euro van Aliexpres boven 2 bakjes en die gaan al dik 1 jaar mee.
 
Update! :D

Van de week eindelijk de kap vervangen...
Voor degene die wilden weten hoe dat bij de Home 60 in elkaar zit geknutseld, hier wat foto's...

Je krijgt de klep en de zijkant aan elkaar geleverd.
Daarom dacht ik dat je het zijpaneel er zo uit zou moeten kunnen tillen, maar dat kan dus niet.

2017-11-22 10.13.23.jpg
Hier zie je waarom dat niet gaat. Ik heb het niewue paneel er even voor gehouden. Je ziet dat je hem niet opzij kan trekken omdat hij in het onderpaneeel valt. En dat je hem niet omhoog kan trekken door het haakse hoekje wat onder het aquarium valt.

Wat bleek nu de grap, het zijpaneel bestaat uit twee delen.
Je zult eerst wat schroefjes moeten losmaken uit de klep, en dan kan je de klep en het zijpaneel van elkaar scheiden.

2017-11-25 12.07.09.jpg


Vervolgens kun je heel makkelijk de buitenkant van het zijpaneel eraf halen en dan houd je dit over...

2017-11-22 10.12.40.jpg


Het snoertje van de ledlampjes is nu vrij om te pakken.
En om de nieuwe kap plus het buitenste deel van het zijpaneel terug te zetten doe je simpel weg het bovenste verhaal vice versa.

Op deze manier hoeft de bak niet leeg en het bodempaneel niet hoeft los te schroeven om de zijpaneel te vervangen.
Wil je ook het binnenste deel van het zijpaneel vervangen, tja, dan moet je dus ook het bodempaneel los maken.
 
Bedankt voor de foto's! Wat ben jij toch een handige Harry zeg :)
 
Dit soort rommel is alleen goed voor (minder betrouwbare) handelaren. Vaak weten de mensen weinig van dit soort zaken af en wordt daar dan ook vlijtig misbruik van gemaakt. Je kan op die manier een ieder voortdurend overbodige extraatjes aan laten schaffen die vervolgens ook weer stuk gaan.

Dat de mensen van Superfish ook veel weten van het houden van vissen blijkt wel uit de maanvissen die ze in een Home 40 stoppen.

Zie dit filmpje...

https://www.aquastorexl.nl/superfish-home-60-aquarium-zwart.html
What the f***

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::stom::stom::stom::stom:

Sorry hoor, maar hier kan ik me echt boos om maken..,
Ze zijn een groot bedrijf, en dan doen ze in een reclame-fimpje zoiets??
Dan begin je je toch echt af te vragen of het wel een goed bedrijf is...:oops::oops::stom::stom::stom::stom:


En meneer heeft ook nog eens een mooie witte jas aan, om er 'slimmer' uit te zien oid:mad::mad::mad::6:6:6:6

;);)
 
What the f***

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::stom::stom::stom::stom:

Sorry hoor, maar hier kan ik me echt boos om maken..,
Ze zijn een groot bedrijf, en dan doen ze in een reclame-fimpje zoiets??
Dan begin je je toch echt af te vragen of het wel een goed bedrijf is...:oops::oops::stom::stom::stom::stom:


En meneer heeft ook nog eens een mooie witte jas aan, om er 'slimmer' uit te zien oid:mad::mad::mad::6:6:6:6

;);)
Dennerle, Juwel, ze doen allemaal hetzelfde.... Al is superfish wel de ergste van allemaal. Zo hebben ze een 20 liter goudvissen kit....
 
Ik heb Aquastorexl er al eens op aangesproken dat ze dit soort filmpjes niet op hun website zouden moeten zetten. Hun antwoord? "We vertellen mensen wel dat dit niet kan, dat het alleen maar voor de reclame is." Dus als er iemand komt om die bak te kopen en een paar weken later komen ze maanvissen halen geven jullie ze niet mee? En wat nu als ze de bak online kopen en elders de vissen halen, want het filmpje vond dat het kon?
Mijn opmerkingen werden verwijderd....
Net als de 'grote vissenkom' die ze verkopen.... Daar zouden ook wel goudvissen in kunnen, zo staat op de website.
 
Ik heb Aquastorexl er al eens op aangesproken dat ze dit soort filmpjes niet op hun website zouden moeten zetten. Hun antwoord? "We vertellen mensen wel dat dit niet kan, dat het alleen maar voor de reclame is." Dus als er iemand komt om die bak te kopen en een paar weken later komen ze maanvissen halen geven jullie ze niet mee? En wat nu als ze de bak online kopen en elders de vissen halen, want het filmpje vond dat het kon?
Mijn opmerkingen werden verwijderd....
Net als de 'grote vissenkom' die ze verkopen.... Daar zouden ook wel goudvissen in kunnen, zo staat op de website.
Mooi, weten we gelijk waar we niet moeten bestellen :)
 

Terug
Bovenaan