Glas snijden ongelijkzijde


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
De bouwer van het aquarium heeft niet de juiste maten gesneden er is een verschil van 4 mm. De bouwer heeft 1 keer gereageerd met de mededeling dat dit een gevolg is van het niet PP laten slijpen!!!

Op mijn reactie dat PP slijpen alleen maar gedaan wordt ter voorkoming van scherpe randen reageert hij niet. Achteraf is goedkoop dus duurkoop.

Ik wil het niet hebben over deze bouwer en wil hem nog wel de kans te geven om het e.e.a in orde te maken, hoewel ik daar nu weinig vertrouwen in heb.

Hoewel het alleen maar gaat om een kweek/quarantaine bak gaat wil ik het toch netter afwerken en zou het mooi zijn als ik deze zijde alsnog gelijk kan krijgen.

Mocht het niets worden met de bouwer wil toch kijken of er een manier is om de randen t.o.v. elkaar gelijk te krijgen.

M.a.w. is er een "eenvoudige" manier om de aquarium randen t.o.v. elkaar gelijk te krijgen.


Het aquarium staat nu buiten om te kijken of hij lekt

IMG_3406.jpg
 
Waardeloos werk van de bouwer zo hoor!
Als je er niet uitkomt met hem gewoon de zijruit los snijden,bij een glasboer op maat laten maken en weer terug kitten.
 
De bouwer heeft 1 keer gereageerd met de mededeling dat dit een gevolg is van het niet PP laten slijpen!!!
Wat een onzin zeg. Als dat zo zou zijn, zouden ze allemaal 4mm langer zijn, en zou er dus geen verschil zijn...

Door je opmerking over de prijs dacht ik even dat het mijn "lokale" aquariumbouwer was, maar na het zien van de foto is dat het dus niet. Gelukkig, want ik heb bij de lokale bouwer een hele goede ervaring.
 
Ik zou de bak terug doen naar die bouwer en eisen dat hij ZIJN fout recht zet !!!!
 
Zijn twee mogelijkheden of de glas plaat is te groot gesneden of en das linker de bak is niet goed gekit
Zou een zeer goed kijken naar de onderzijde van de glasplaat ten opzichte van de bodemplaat
het op maat maken zal nog niet zo eenvoudig zijn trouwens je zou het kunnen proberen met diamantslijpschijf maar of dat een net resultaat geeft :juggle:
 
Bedankt voor jullie reactie,
Ik ben er uiteraard nog steeds mee bezig en we zijn er nog steeds niet uit.
We zijn volgens mij al weer 2 weken verder en we zijn er nog steeds niet uit. Ik heb nu ge-eist dat hij binnen 10 dagen het aankoopbedrag terug stort en het aquarium komt afhalen op mijn huisadres. Daarnaast heb ik aangegeven dat de garantie termijn van 2 weken na aankoop nog steeds blijft lopen zolang dit geschil loopt.
 
Nou succes ermee, altijd jammer als je het zo ver moet laten komen
 
Van iemand die zulk werk aan een klant durft af te leveren hoef je weinig medewerking te verwachten lijkt me en snap ook niet dat je de bak zo hebt aangenomen of hoe is de levering gegaan dan?

Die 2 weken is allemaal verspilde tijd en zonde van je energie vind ik zelf,je had al een tijdje plezier van de bak kunnen hebben als je had gedaan wat ik 15 april al aangaf! ;)
 
Ik heb ondertussen een klacht ingediend bij klachtenkompas en heb hier ook aangegeven geen oplossing meer te willen. Gelet op het kleine bedrag in verhouding tot een hoop............gez.........k.

Kwam ondertussen deze ervaringen tegen, welke allemaal zeer herkenbaar zijn.

https://nl.trustpilot.com/review/www.terrariumgigant.nl
http://www.derussischedwerghamster.nl/blog/we-zijn-opgelicht-door-terrariumgigant-nl/
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/dis...t-met-mankementen-verkoper-komt-niet-tegemoet
http://www.hammiehamsterforum.nl/viewtopic.php?t=10929&start=30


Ik heb ondertussen een goede aquariumbouwer gevonden waar ik dezelfde kweekbak heb laten bouwen en ik ben hier zeer tevreden over ben en nu komt het, ook nog voor dezelfde prijs, met PP en verstevigings- rand en niet onbelangrijk alle glasdelen zijn gelijk, gewoon zoals het kweekbak behoort te zijn.

Deze bouwer heeft ondertussen ook al een tweede kweekbak mogen leveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emke

Terug
Bovenaan