Wat is er nieuw

Één van mijn Piranha's beschadigd.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mcc95
  • Startdatum Startdatum
M

mcc95

Guest
Ik was vanmorgen met onderhoud bezig in het aquarium, en door de stress schoten de vissen alle kanten op. Opzicht niet erg dat gebeurt vaker. Maar toen gebeurde er iets wat ik niet verwacht had. ��n van de vissen kwam klem te zitten tussen een stuk hout en de bodem. Uiteraard meteen bevrijd, maar. Nu zit er een kromming in z'n staart, en kan hij niet meer recht zwemmen. Ik heb de vis gelijk in een ander bakje gezet zodat de anderen hem niet aanvallen, mocht hij echt te zwak worden. Hieronder een video van hoe de vis zich probeert voort te bewegen. Heeft iemand advies hiervoor?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LkisuVhfHOY[/video]
 
Die zit ff in een kreukel maar grote kans dat het vanzelf helemaal goed komt heb ik het idee Mitch.
 
Ok� dat zou mooi zijn. Ik laat hem zo lang wel apart zitten.
 
Sinds gisteren zwom hij/zij al weer redelijk. Er zit nog wel een kink in de staart. Sinds vanmorgen zwemt hij/zij weer vrolijk met de rest mee, wat wel een opluchting is. 🙂 Het is immers het grootste exemplaar van de clan.
 
Het heeft zeker een volle maand geduurd maar de staart is weer mooi recht. En hij/zij schiet weer als een malle van links naar rechts als het moet. 🙂
 
ach , piranha's kunnen veel hebben.
Ik heb er hier zwemmen waar af en toe de halve staart word weg gehapt, hersteld altijd weer 🙂
 
Ja dat doen ze soms ook h�. Ik heb het overigens nog niet gezien bij mij.
 
Doen ze als ze wat krapjes zitten, maar dat speelt meestal pas bij volwassen exemplaren.
Ik had er 16 op 400 liter, dat was een beetje veel.
Toen het er 10 werden was het weer weg.
Waren wel volwassen exemplaren 🙂 en nee ze zijn niet dood gegaan , maar verkocht.

Heb er nu nog 3 en die zwemmen nu in 250 liter, nu zie je het happen weer terug komen.
 
Ja mijne zijn ook nog klein. ( 4 tot 7 cm)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan