Wat is er nieuw

één filter op 3 kleine bakjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rammie
  • Startdatum Startdatum
R

Rammie

Guest
Ik ben van plan om 3 kleine bakjes van 30cm in de schuur te zetten om jongen in te kweken, nu heb ik nog een Eheim filter staan en was van plan om het filter te verdelen over al de drie bakjes.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet gaan doen en of ik het moet doen.

Iemand idee�n hoe ik dit het beste kan oplossen?

Dmv doorstroming. Je eerste loopt over naar je 2e naar je 3e. Dit kan Dmv over lopen

Mvg Jorrit

Moet ze wel steeds hoger zetten. 1 ste gewoon , 2 e. 2 cm hoger, 3e .4 cm hoger. Dan loopt het terug.

Over laten stromen, moeten ze wel als een geheel opgesteld worden lijkt me.

Alternatief, aanzuig en retour aansluiten op alle drie de bakjes, en dmv kranen het debiet instellen.
Dus met 1 slang weg naar de eerste dan t stuk door naar de 2e en wederom t stuk en naar de 3e, en na elke
aftakking kraantje er tussen om te zorgen dat zowel aanvoer als retour verdeeld wordt.

Suc6 Daan

pelikano zei:
Over laten stromen, moeten ze wel als een geheel opgesteld worden lijkt me.

Alternatief, aanzuig en retour aansluiten op alle drie de bakjes, en dmv kranen het debiet instellen.
Dus met 1 slang weg naar de eerste dan t stuk door naar de 2e en wederom t stuk en naar de 3e, en na elke
aftakking kraantje er tussen om te zorgen dat zowel aanvoer als retour verdeeld wordt.

Suc6 Daan

Lijkt me bijna onmogelijk. Het kan dan zomaar zijn dat het ene bakje sneller wordt leeggepompt dan gevuld waardoor de andere overstromingen.

Je kan ook een flinke luchtpomp nemen en dan met 3 sponsfiltertjes werken bv.
Lijkt me het veiligst ook voor kleine visjes.

Seabait zei:
Heel goed plan!

Seabait zei:

Helemaal mee eens,
bijkomend heb je het voordeel dat er bij een ziekte dit enkel in 1 bak is, filter je drie bakken met 1 filter dan kan je bijna zeker zijn dat de ziekte zal uitbreiden naar de twee andere bakken.

Bedankt voor alle suggesties!

Denk toch dat ik maar ga voor luchtfiltertjes, het is toch in de schuur dus geluid van het pompje heb ik geen last van.
Kan beter het filter bewaren als reserve 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan