‘Fallen Trees’ Rio Negro amazone, Brasil (RemcoS)


*update*

Even een update, het gaat prima met de bak. De schaakbordjes zijn druk met elkaar bezig en ik verwacht binnenkort weer eitjes.

Verder gaat mijn PH-waarde steeds meer naar beneden, hij is nu 6,1... ik wil toch wel richtig de 5,5 gaan!

Hierbij nog wat foto’s
9E97D324-F5AF-4550-AD9A-E047E8FC1570.jpeg

P. Weitzmani vrouwtje! Ik blijf deze visjes echt geweldig vinden. Prachtig gedrag vertonen ze, je ziet ze nauwelijks maar als je ze ziet ben je echt heel blij en geniet je er enorm van.

794FC4E0-1174-47CB-9E81-B68D367D38D9.jpeg


Detail foto vanaf de rechterkant van de bak!

2127591A-0DDD-47FA-9CBF-9023A4DBF6D8.jpeg


Close upje van P. Simulans
 
*update*

Nou 2 dagen nadat ik aangaf dat ik binnenkort weer eitjes verwacht, is het weer raak! Precies dezelfde plek maar wel een ander vrouwtje!

Ze beschermt de eitjes minder goed dan het vorige vrouwtje maar we zullen zien!

Keep in touch
 
*update*

Dag 2:

Vrouwtje zit er nu wel constant bovenop terwijl ze gister soms best een tijdje weg was van haar eitjes.

11132F9C-6BB5-47A6-AC54-9DF7AF7C0C08.jpeg


Vorige keer waren ze rond het einde van dag 2 weg. Kijken of ze nu langer blijven!

Fingers crossed!
 
*update*

2e ei legging is ook weg!

2uur later betrap ik ze live!
Aan de andere kant van de bak!

Hierbij een filmpje

 
Mooi en leuk. De bak lijkt mij Utaka-style en da's een compliment!
 
Hele gave, en vooral natuurlijke, bak! Jammer van de legsels, maar vissen zullen ook even moeten oefenen neem ik aan
 
*Update*

Het is even geleden dat ik een update heb geplaatst.

Eitjes leggen doen de D. Filamentosus lopendeband haha! De eitjes verdwenen echter elke keer na de 2e dag, de eitjes werden wittig en daarna verdwenen ze.

Ik ben er dus achter gekomen dat ik een enorme Gh & KH piek heb. Waardoor mijn bacteriële druk niet meer goed is. Ik denk dat dat de boosdoener is.
Daar ben ik nu druk mee bezig om dat op een natuurlijke manier te verhelpen.

Ook heb ik mijn layout veranderd, ik was toch niet tevereden hoe mijn palmblad aanwezig was. Ook heb ik wat hout toegevoegd. Foto’s volgen!!
 
Leuke bak, leuke visjes! Palmbladeren horen wel echt in het biotoop, maar beniewd naar de nieuwe foto's!
Wat was de boosdoener mbt de hardheid?
 
Leuke bak, leuke visjes! Palmbladeren horen wel echt in het biotoop, maar beniewd naar de nieuwe foto's!
Wat was de boosdoener mbt de hardheid?

Bedankt! Palmbladeren zijn ook niet weg, alleen op een andere ‘subtiele’ manier.
De boosdoener denk ik water wissel met demi water ipv osmose.
 
demi-water is inprincipe nog iets schoner dan osmose.... Het kan wel, maar dan was er iets goed fout met het Demi-water.
 
demi-water is inprincipe nog iets schoner dan osmose.... Het kan wel, maar dan was er iets goed fout met het Demi-water.

Ja ik kan niks anders bedenken dat er veranderd is, dat is het enigste waar ik aan kan denken.
 
*update*

Ik dacht weet je wat, geen foto’s van mijn veranderingen maar een filmpje.

Op 0:54 zie je wat takjes liggen met daaronder een kuil, waar de D.Filamentosus eitjes hebben gelegd op het zand! Het moet niet gekker worden.

Ik vraag me af of die eitjes blijven liggen, kan iemand daar misschien antwoordt op geven?

 
*update*

Alles gaat ze gangetje, opnieuw eitjes helaas verdwijnen die binnen een dag.

Hier een filmpje hoe de bak er nu bij staat!
Heb er wat getint water bij gedaan.

 
Sfeervol geheel Remco en jammer van de eitjes maar ja er zullen binnenkort wel nieuwe volgen.
 
*update*

Er is een hoop veranderd, turf bodem is er deels uit. Waarom? Omdat deze bak in de woonkamer staat wil ik hem iets levendiger gaan maken. Mijn vriendin vindt dat ook iets leuker.

Er zit dus weer zand in flinke laag bladeren, ik wil wat corydora’s gaan aanschaffen. Verder is de layout weer volledig veranderd.

Ook heb ik sindskort een instagram pagina waarop ik dagelijks foto’s post van deze bak.

Voor de geïnteresseerden; https://instagram.com/artoftint?igshid=s37g1xmmvbjq
 
*update*

Er is een hoop veranderd, turf bodem is er deels uit. Waarom? Omdat deze bak in de woonkamer staat wil ik hem iets levendiger gaan maken. Mijn vriendin vindt dat ook iets leuker.

Hier gaat dat precies hetzelfde :p Mijn plantenbak heeft toevallig ook de fluval als lamp, ik ben erg fan van de planted setting die standaard op de lamp zit. Hij is mij wel iets te fel dus ik heb hem wat gedimd. Je blackwater bak was wel erg prachtig, het kweken van dicrossus soorten is zeker niet makkelijk.
 
Mijn bak blijft blackwater, alleen door de volledige turf bodem kan je geen bodembewoners hebben. Turf stuift enorm snel op.

Nu met een zand bodem gaat dit stukken beter.


Hier gaat dat precies hetzelfde :p Mijn plantenbak heeft toevallig ook de fluval als lamp, ik ben erg fan van de planted setting die standaard op de lamp zit. Hij is mij wel iets te fel dus ik heb hem wat gedimd. Je blackwater bak was wel erg prachtig, het kweken van dicrossus soorten is zeker niet makkelijk.
 
Blijven leuke visjes die nannostomus eques. Ik heb ze zelf ook al jaren. Scholen ze bij jou in de bak veel?
 
Blijven leuke visjes die nannostomus eques. Ik heb ze zelf ook al jaren. Scholen ze bij jou in de bak veel?

Zijn zeker leuke visjes, ze scholen best wel goed. Helaas wel 3 verloren dus groep is wat uitgedund. Wat ik vooral opmerkte is dat je vrijwel geen stroming in je bak moet hebben. Dan gaan ze echt lekker aan de wateroppervlakte hangen met zijn allen. Anders laten ze zich wat zakken en verspreiden ze zich soms ook.
 
Schitterend bakje hoor, goed visbestand ook. Chapeau!:r

Overweeg je nog om een houtetende meerval erbij te zetten? Of ben je dan bang dat er helemaal nooit meer eitjes overblijven?
 

Terug
Bovenaan