Wat is er nieuw

1,5 meter ''zuid amerika'' van Gerben1996

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gerben1996
  • Startdatum Startdatum
Waterwaarden en temperatuur zijn hoogstwaarschijnlijk in orde, aan de bladeren zou het ook niet kunnen liggen aangezien het voor de bladeren ook al was.

De vissen zijn vooral schuw, ze verstoppen zich rechts achter het hout.
's morgens als ik wakker wordt zwemmen ze mooi rond door heel de bak.
Als ik opsta voor het licht in de kamer aan te doen verdwijnen ze weer en komen ze pas na een tijdje weer effe 'piepen' boven het hout maar nooit echt door de bak zwemmen.

Ik vind het vooral zonde, het zijn zulke mooie vissen maar laten hun nooit zien..

Is het vaak druk voor de bak? Bij Utaka eens vernomen dat soorten die bij hun klanten thuis schuw waren dat bij hun in de winkel totaal niet waren. Kennelijk gewend aan de drukte. Dat terwijl bij die mensen thuis er vaker mensen niet zijn dan wel, zodat het lastiger went, bekeken worden. Is een theorie.

Ja het is inderdaad nooit echt druk op m'n kamer, tijdens schooldagen ben ik enkel 's morgens en 's avonds in mijn kamer.
Het is ook precies alsof ze altijd boven en langs het laag gedeelte van het hout blijven, alsof ze niet te ver weg durven te gaan.
Tot het etenstijd is... 😀

Mascha&Ivo zei:
Is het vaak druk voor de bak? Bij Utaka eens vernomen dat soorten die bij hun klanten thuis schuw waren dat bij hun in de winkel totaal niet waren. Kennelijk gewend aan de drukte. Dat terwijl bij die mensen thuis er vaker mensen niet zijn dan wel, zodat het lastiger went, bekeken worden. Is een theorie.

Dat zou heel goed kunnen. Mijn discussen waren ook nooit verlegen of bang. Bij mij thuis is het altijd druk met 2 jongens van 2 & 6 en alles wat erbij komt.
Datzelfde groepje is naar een andere liefhebber gegaan waar ze op een aparte kamer staan. Een erg rustige kamer. Daar schrikken ze nu als hij de kamer inloopt en/of de lamp aanzet.
Hoe laat gaat de verlichting aan van je aquarium? Voor of nadat je opstaat? Wanneer de bak donker is en jij in 1 keer de lamp aanzet is de kans groot dat ze schrikken.

De verlichting gaat aan net voor het moment dat ik opsta dus om half/kwart voor 7.
Echt verschrikken doen ze niet vaak, maar als er beweging (vooral onbekende beweging) is gaan ze terug achter hun stuk hout 'liggen'.
Nu ik bij de examens veel in m'n kamer zit merk ik wel dat als ik er even zit ze af en toe wel als gehele groep een paar rondjes maken en dan terug achter het hout gaan 'liggen'.

Ik ben aan het overwegen om ze weg te doen, aangezien ik er zo niet veel plezier aan heb en ik me ook niet kan voorstellen dat de vissen het aangenaam vinden om de hele tijd zich weg te moeten stoppen..

Hier nog even een overzichtsfoto van hoe de bak er momenteel uitziet.

Q8bTGfzI7zUPOyEUwGa_ZicmKSvGf7v0.png

Heb wat Hydrocleys Nymphoides erin geplant, welke vandaag was aangekomen.
Ben nog niet helemaal tevreden met het aquarium, de zwaardplanten doen het niet goed (ik ga er wss kleibollen bij leggen)
De linker kant van het aquarium oogt ook nog leeg.
Ik ga wss ook de linkerkant van het hout waarmee het steunt op de bodem afzagen en het hout op z'n zij leggen, maar dit voor na m'n examens.

Momenteel is de bak volledig verandert.
Ben aan het denken om een groepje apistogramma agassizii tefe erin te houden.
Heb geen ervaring met apistogramma in groepjes houden, maar lees er veel positieve dingen over. Foto volgt!
(misschien dat iemand m'n vraag in de topic verlichting kan oplossen)

Hallo Gerben,

Wilde eens de tijden nemen om op je topic en vragen te reageren, Weet niet of ik het nu goed begrepen heb dat je de geophagus inmiddels verkocht hebt?. Ik zelf heb namelijk exact het zelfde probleem gehad en dan is de hobby toch niet fijn, elke beweging die ik maakte schoten ze weg en die van mij waren nog een stuk groter dan die van jou, ze vlogen af en toe tegen de ruit of tegen elkaar op. Zelfs na het toevoegen van meer vissen bleef dit aanhouden, Nu was ik bij Panta rhei en blijkt dat dit dus vaker voor komt en dat ook hun niet precies weten waardoor dit komt. Maar erg jammer dat jij dus het zelfde probleem hebt gehad/hebt.

Qua verlichting zou je die vraag nog eens hier kunnen stellen? kan zo 123 niet vinden.

Wat is je bestand nu met de Mikrogeophagus

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan