1 betta man en...?


N

Natasja73

Guest
Als ik straks wanneer mijn bak goed is ingedraaid een Betta man koop wil ik zo graag ook bodembewoners hebben.
Nou vind ik de panda corry’s erg leuk maar vraag me af of dit wel samen kan en of de bak niet te klein is?

Is het misschien verstandiger om voor een ander soort bodembewoner te gaan, zo ja welke?
 
Zou ik zelf niet doen. Ik vind dat toch wel erg weinig oppervlak voor C. panda.
Zie ook https://www.seriouslyfish.com/species/corydoras-panda/

Die houden 45 cm aan als minimum maat, een maat die wij in Nederland niet kennen als standaard maat.
Zelf zou ik de panda toch minimaal 60 cm geven.

Ik denk dat je er eigenlijk niks meer bij kunt zetten. Eigenlijk zijn dit soort bakjes niet voor veel meer geschikt dan een Betta en/of garnalen.

Fotootje van je bak? Ik ben nieuwsgierig, love foto's!
 
In zo n bakje moet je geen Cory s zetten maar de betta lekker alleen laten hoor.
 
Ik zou het ook bij alleen een betta houden. Voor Corydoras is het echt te klein. Ik heb zelf de pygmaeus (in een 60cm aqaurium) en zelfs die maat zou ik niet veel kleiner houden. Bovendien lijkt met een volgroeide betta zo'n bakje al best wel vol. En inderdaad, foto's :D
 
Ik heb in een 60cm 1 betta met 6 Panda s en dat gaat prima maar kleiner moet je ook niet willen denk ik.
 
Ik zit ook te denken aan een 30l bakje voor op m'n buro. Betta was idd het eerste dat in me op kwam. Die eet zeker ook garnaaltjes?
 
Ik zit ook te denken aan een 30l bakje voor op m'n buro. Betta was idd het eerste dat in me op kwam. Die eet zeker ook garnaaltjes?
Klopt, wat in de bek kan is altijd mogelijk eten.
 
Geen verrassing, wel jammer ;)
Ik ken verhalen dat niet alle Betta garnalen eten, het kan aan de aard van het beestje liggen, de een zal zeggen, waarom moeilijk doen als ik straks mijn eten ook wel krijg en de ander zal zeggen, nou een lekker hapje tussendoor wil ik wel wat moeite voor doen.
Maar dat kan je vooraf niet bepalen.
 
Ik ken verhalen dat niet alle Betta garnalen eten, het kan aan de aard van het beestje liggen, de een zal zeggen, waarom moeilijk doen als ik straks mijn eten ook wel krijg en de ander zal zeggen, nou een lekker hapje tussendoor wil ik wel wat moeite voor doen.
Maar dat kan je vooraf niet bepalen.

Tsja, als bij mij het bier in de koelkast ligt, loop ik ook niet naar de supermarkt om nieuwe te halen :petjeaf:
 
ACE89432-BD01-4572-8B01-69F491DEE21F.jpeg
Zit nog geen vis in, eerst indraaien
en de Betta die in de bak komt blijft de enige bewoner. :petjeaf:
 
Als het plantje op de voorgrond rechts een Anubias is moet deze ergens op worden gebonden, de wortelstok gaat in de grond rotten en gaat de plant dood.

Leuk bakje verder, zal een Betta het naar zijn zijn hebben.
 
Als het plantje op de voorgrond rechts een Anubias is moet deze ergens op worden gebonden, de wortelstok gaat in de grond rotten en gaat de plant dood.

Leuk bakje verder, zal een Betta het naar zijn zijn hebben.

Is een anubias, bind ik die op de zojuist aangeschafte kokosnoot ( woning) kan dat gewoon met visdraad?
 
Dat kan prima met visdraad :thumbs:
 
Zijn dat schelpen in je bakje? Houdt dan even je gh in de gaten.
 
Mooi bakje Natasja, een paradijsje voor een Betta.
 

Terug
Bovenaan