Wat is er nieuw

1 juwel tl uitschakelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Maaskantje
  • Startdatum Startdatum
M

Maaskantje

Guest
Ik heb in mijn Juwel rio 240 2 TL lampen hangen, en als ik er 1 uithaal werkt de andere ook niet meer.
Ik zou graag de achterste lamp niet willen laten branden, is daar een manier voor?

groeten Marcel..
 
VSA ? ?
 
Vsa = voorschakelapparaat. In de Juwel zijn ze in serie geschakeld, als er 1 lamp stuk is brand de ander ook niet.
 
Oke,
Zon vsa vervangen is nog niet zo 123 gebeurt is een behoorlijk klusje
Misschien tijd om iets anders te overwegen led bijvoorbeeld led kun je allebei de tl laten vervalen en 1 led balk er voor in de plaats zetten
Zo iets bijvoorbeeld https://www.aquastorexl.nl/hvp-aqua-goldline-1047mm-42w-24v.html
Dat was ook mijn gedachten nadat ik wat opgezocht had, dus ben opzoek gegaan naar een led die ook zonopkomst en ondergang kan simuleren, en heb deze bestelt.
Fluval Aquasky LED 2.0 30Watt
 
Ik heb in het verleden wel eens een VSA vervangen, dat is best te doen hoor als je een beetje handig bent. Vaak ben je te bang. :DD
 
Ik ben over een tijdje erg benieuwd naar de resultaten!
Je bedoelt hoe de Aquasky het gaat doen, of hoe de bak eruit zal zien met vissen en lamp erin? ?
 
Vroeger had ik er wel eens een reflector ondersteboven in hangen (zodat er enkel licht naar boven kon)
Beetje zonde van het verbruik maar wel efficiënt om het licht te dimmen.
 
Vroeger had ik er wel eens een reflector ondersteboven in hangen (zodat er enkel licht naar boven kon)
Beetje zonde van het verbruik maar wel efficiënt om het licht te dimmen.
De led TL die er nu in zitten zijn aan de bovenkant afgeplakt, dus ik had de achterste al afgeplakt maar idd zonde van het verbruik en het licht was wel wat minder maar reflecteert en komt voor een deel toch weer onder in de bak terecht.
De Fluval is iig beter te regelen, plus naar de maanverlichting ben ik ook wel benieuwd, we zullen zien. 😉
 
Ik heb in het verleden wel eens een VSA vervangen, dat is best te doen hoor als je een beetje handig bent. Vaak ben je te bang. :DD
Er zal een EVSA inzitten denk ik. Hieronder is iemand die het, weliswaar in een ander aquarium maar het principe is hetzelfde, voordoet:

 
Er zal een EVSA inzitten denk ik. Hieronder is iemand die het, weliswaar in een ander aquarium maar het principe is hetzelfde, voordoet:


Ben Ben toch das best bedoelt maar de licht balk die TS op zijn bak heeft zitten gaat lang niet zo makelijk open als deze in het filmpje probleem is bij Ts zijn balk de boel volledig verlijmd zit je krijgt er echt geen flesopener tussen.
 
Ben Ben toch das best bedoelt maar de licht balk die TS op zijn bak heeft zitten gaat lang niet zo makelijk open als deze in het filmpje probleem is bij Ts zijn balk de boel volledig verlijmd zit je krijgt er echt geen flesopener tussen.

Zelf heb ik van mijn Juwel Rio 180 die dus wel op de zelfde wijze gelijmd is dan de 240 van Ts. al eens gemaakt. Daarbij heb ik gewoon, wanneer je de balk op z'n kop legt, met een dremel een stuk plastic uitgeslepen en mijn EVSA vervangen. Vervolgens heb ik er weer een stuk PVC op gelijmd. Heel eenvoudig. Maar daar ging het mij niet om wat het voorbeeld betreft. Ik wilde laten zien wat een EVSA is. Dit omdat Ts dit niet wist. Overigens heb ik ook al eens een balk langs de lijmrand opengemaakt. We deden dit door verwarming en met een stanleymes. Het kan dus wel.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: het idee dat het voor de planten op een gegeven moment ook op is v.w.b. de bodem
      Terug
      Bovenaan