1 meter afrika van DannyW


D

DannyW

Guest
Ik heb een tijd lang een tweede hands 60 cm bakje met dwergklauwtjes en ringband snoekjes op het aanrecht gehad onder de keukenkastjes:

20160213_185622.jpg


Achteraf bleek dit een slecht idee geweest te zijn. De bak was erg moeilijk te onderhouden doordat ik erg weinig ruimte erboven had en het ene na het andere onderdeel ging stuk.
Binnen een paar maanden zowel de lamp als het filter als de verwarming moeten vervangen en een paar maanden terug stond mijn aanrecht blank: kitnaad lek..

Omdat ik de kikkers toch wel erg leuk vind besloten om dan maar (snel!) een nieuwe bak op te starten en dan ook meteen een maatje groter, Ik had tenslotte toch net een palletstelling gekocht en dus de ruimte ;)

De bak is een Eheim Aquapro 100 (100x40x45) geworden en ik gebruik de bijgeleverde Aquaball 2403 en 150w verwarming.

20170813_225946.jpg


Beplanting bestaat uit Bolbitis en verschillende varianten Anubias, de eikenblad varen in het midden is er ondertussen uit en het oppervlakte vrijwel volledig begroeid met Pistia stratiotes.

Dan de beestjes:

kikker.jpg


7x Hymenochirus boettgeri

snoekje.jpg


5x Epiplatys Annulatus

rugzwemer.jpg


4x Synodontis nigriventris

hulstaerti.jpg


en (sinds vandaag!) 12x Enteromius (Barbus) hulstaerti

Ik was al een tijdje op zoek naar de laatsten, en uiteindelijk maar als speciale bestelling via de dierenwinkel hier geregeld.

Ik heb er een tijdje over gedacht om in plaats van de ringbandjes een Pantodon buchholzi in de bak te stoppen, waarmee ik dan dicht bij een Congo biotoop zou komen. Maar ik ben bang dat de hulstaerti's dan duur voer zouden worden...
 
Even een nieuw totaaltje, vooral de drijfplanten zijn behoorlijk gegroeid.

totaaltje.jpg
 

Terug
Bovenaan