Wat is er nieuw

1 meter + spraybar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hugop
  • Startdatum Startdatum
H

hugop

Guest
Ik Heb een 1 meter bak.
Wil heb een spraybar links boven in.
Aanzuig zit links onderin.
Denk dat dit niet ideaal is.
Als ik een spraybar maak over de hele lengte aan de achterwand waar kan ik dan het best mijn aanzuigpunt plaatsen?

Hoor graag
 
Als je dit wil doen is dit geen enkel probleem, alleen moet je dan wel zorgen dat je filter zwaarder is dan normaal, anders heeft dit te weinig effect denk ik
 
Eheim prof 3 250 heb ik er op staan. Met een Max mix reactor
Maar wat is de beste opstelling qua spraybar in een 1 meter bak?
 
Normaal zou deze potfilter toch zwaar genoeg moeten zijn om je eerste post goed te laten gaan.

Ik vrees als je de spraybar over de volledige achterwand laat gaan, je enkel goed aan 1 kant gaat filteren, terwijl je in je eerste post de juiste manier neerzet.

Je moet het zo bekijken, als je een kleur moest toevoegen zou je zien als je bv. je spraybar links aan de bovenkant zet zodat het water naar rechts gaat en je aanzuig ook links zet maar dan beneden.
Dat je water bovenaan naar rechts gaat en dit tot tegen de andere zijde, daar gaat het water naar beneden om spiraalsgewijs terug gaan naar links te gaan.
Op deze manier gaat de stroming ook over je bodem en zal links vooraan een dood punt zijn waar alle troep die niet is gefilterd bijeen komt zodat je gemakkelijk daar alles kan wegzuigen dmv een slang.
 
Zo heb ik het dus ook maar heb het idee dat er links aan de achterkant bij en rondom de aanzuig een dood punt zit.
Die wil ik oplossen maar vraag me dus af hoe andere mensen dit hebben met een spraybar op een 1 meter bak.
 
Een idee is natuurlijk wat vaag en een dood punt rondom de aanzuiging lijkt me sterk en staat verder ook los van hoe je uitstroming staat gericht.
Als je een goed filter hebt wat niet vol zit met vuil kan je er wel vanuit gaan dat het rond de aanzuiging goed zit want is dit niet het geval zal je ook een slechte uitstroming hebben natuurlijk.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan