100 liter bak


N

Natasja73

Guest
Mijn opknap project is erg mooi schoon geworden. Stap 2 was verzinnen wat ik op de bodem wou, nou dat is zwart filterzand geworden, met planten, stenen en hout. Stap 3 is nieuwe verlichting, deze heb ik besteld en is onderweg:D Nu ben ik aan het rond kijken op internet en speciaal zaken naar wat voor vissen ik er in wil gaan doen. Graag wil een koppeltje diamant gournami en een schooltje corydoras panda, kan ik er dan nog een paar kleine fel gekleurde vissen bij doen en zo ja welke? :help:
 
100 liter is een bak van 80cm? Dat lijkt me net wat te krap voor diamantgoerami's. Honinggoerami's kunnen wel goed.

Een schooltje fel gekleurde vissen kan daar zeker nog bij. Kies dan een vis die zich een beetje in het midden ophoud. Denk aan neon tetra's, Hyphessobrycon amandae, Boraras brigittae of kegelvlekbarbeeltjes. Waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Er is heel veel keus namelijk.
 
100 liter is een bak van 80cm? Dat lijkt me net wat te krap voor diamantgoerami's. Honinggoerami's kunnen wel goed.

Een schooltje fel gekleurde vissen kan daar zeker nog bij. Kies dan een vis die zich een beetje in het midden ophoud. Denk aan neon tetra's, Hyphessobrycon amandae, Boraras brigittae of kegelvlekbarbeeltjes. Waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Er is heel veel keus namelijk.

:oops: Ik heb een foute berekening, mijn bak is 100cm dus dat is geen 100 liter.

Ik ga info zoeken over de Boraras brigittae en vanmiddag eens bij wat winkels kijken naar wat ik mooi vind.
 
Op 100cm kunnen diamantgoerami's inderdaad wel, maar dan zou ik een wat groter scholenvisje erbij zetten dan de brigittae. Maar met 100cm heb je heel veel keus aan scholenvissen, dus kijk eens rond wat je aanspreekt.
 

Terug
Bovenaan