Wat is er nieuw

100 of 200?

Skoebidoe

Member
Lid geworden
24 augustus 2011
Ik heb momenteel een nanocube van 30 liter draaien van Dennerle. De verkoper raadde me een hoekfilter van dennerle aan.
Ik heb gisteren de filter voor de eerste maal gekuist maar het is een gans gedoe. Ik vind het filter eigenlijk niet handig. Er blijft ook heel veel vuil zweven in mijn aquarium. De filter werkt met een soort cartridges en die zijn niet bepaald goedkoop.
Ik zou daarom willen overstappen op de Superfish aquaflow. Welke neem ik best voor mijn bakje de 100 of de 200 versie? De 100 versie is geschikt voor aquaria tot 100 liter. De 200 versie gaat van 60 tot 200 liter. Is de laatste versie overshooting voor mijn aquariumpje?
Momenteel zitten er nog een visjes in. Op termijn zou ik enkel nog garnaaltjes houden.

Zelf heb ik zo'n Superfish 100.. vind de algemene kwaliteit pulp + heb wat open ruimte moeten dichtkitten om te voorkomen dat baby-garnaaltjes de pomp in komen. Al heb ik het ding net een paar weken draaien in een opstartende bak.
Het geluid 'schijnt' iets luider te zijn als van een Dennerle of Eheim pomp, maar ik kan dat niet vergelijken.
Maar goed, koste me een tientje dus wat kun je verwachten,, al bij al nog geeneens zo'n slechte deal 😉
Ik zat zelf juist te denken aan een nieuwe Dennerle hoekpomp 😉

In dit geval is de aquaflow 100 ruim genoeg.
Superfish werkt ook met cartridges trouwens (5 Euro voor 2 stuks dacht ik).. maar die hoef je echt niet perse te vervangen om de zoveel tijd.. ook kun je er in doen wat je wilt.. je zou er dus ook voor kunnen kiezen er wat filterwatten bij te proppen bv.. scheelt zweefvuil. Zal toch ook met die van Dennerle kunnen neem ik aan..

Kun je de cartridge niet zelf vullen?

Ik heb een superfish reserve pompje, en die vul ik met witte filter watten als ik tijdelijk even een filtertje nodig heb. Evt haal ik die dan uit een andere pompje

Maar zo vul ik zelf de kartridges.

En wat het verschil betreft tussen de 100 en 200 is er qua capiciteit van de motor niet. Enkel de inhoud van de filtercardridges zijn verschillend van volume.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan