1000 liter nature van Marco S


Nou ze hebben het gehoord denk ik. Ze zitten aan tafel! Zo fijn, ben helemaal blij!
 
F4F0E7B0-FDA7-4CDE-A6B2-C6D9238E4066.jpeg
 
Heel gaaf! Ook mooi dat je L-nmr zich zo laat zien
 
Heel gaaf! Ook mooi dat je L-nmr zich zo laat zien
ja idd. Nu ik die houtformatie vooraan heb met de zes holletjes erin, zie ik ze veel meer. Het zijn er zes en ik zie er vaak toch wel drie. Erg leuk zo vooraan.
 
prachtige dieptewerking zo!!
 
Nice! Je discussen zijn ook al wat meer gewend zo te zien?!
 
Wat een plaatje zeg. Hele mooie natuurlijke uitstraling!
 
Schitterende bak, veel diepte werking, heel mooi gedaan.
 
Erg mooi! Gaaf man deze afmeting bak en hoe je dit hebt benut.
 
Prachtig Marco! Hoe oud zijn de vissen nu?
 
5 maanden ongeveer S@mmy
 
Prachtig! Ik ben niet zo'n fan van discusvissen, omdat ik ze vaak te fel gekleurd vindt, teveel toverbal, maar dit is prachtig natuurlijk aandoend, zo'n groepje dezelfde discussen in een grote bak!
 
Nou ze zijn nog niet allemaal zo gekleurd. Anderen zijn nog zonder band en blauw. We gaan het zien!
 
Dank je. Ben er ook erg blij mee. Hiervoor heb ik een groep rood turquoise en later nog een groep red spotted gehad. Wilde nu iets natuurlijker. Ze zijn al zo sierlijk zonder de felle kleuren en ik vind het ook beter bij de nature scape passen.
 
De planten beginnen aan te slaan. De Bolbitus heudelotii (klein varentje op de stronken) leek het eerst niet te trekken. Al het blad is zwart geworden. Nu komen er gelukkig weer nieuwe bladeren dus mogelijk toch gewenning.
IMG_2501.jpg

De Nymphaea glandulifera (zuid Amerikaanse groen lotus) doet het ook goed, begint nieuwe planten te maken. Staurogyne repen doet wel iets maar gaat nog erg langzaam. Mogelijk heb ik onvoldoende licht maar ik wacht even rustig af. Anders moet ik dat nog eens vervangen voor iets anders. De Anubias maakt nieuw blad. De dwergvariant nog niet echt overigens, even afwachten wat die gaat doen. De javavarens groeien langzaam, gebeurt wel iets maar heeft meer tijd nodig denk ik.
IMG_2500.jpg


De discussen doen het prima, vreten me arm maar ontwikkelen zich goed. De Cupidos hebben alweer een nest. Ze bewegen zich in een wolk van minstens 70 kleintjes langzaam door de bak. De discussen negeren en de jongen dus gaat eigenlijk best wel goed. Ze eten uit de hand, best grappig moet ik zeggen. De cupido's overwegen dit nu ook maar te gaan doen want nu moeten ze steeds wachten tot ik het voer los laat :D.

IMG_2517.jpg
IMG_2513.jpg
 
Echt heel erg gaaf deze bak zo, nooit gedacht dat wanden aan de zijkant er zo goed uit zouden kunnen zien. Dit is een concept dat ik hierdoor ooit nog eens wil uitproberen.
 
Ze komen uit twee nesten. De ene is van 20 juni dus die zijn 6 maanden, en de andere van 18 juli, dus 5 maanden. Nou goed, ze doen wat ze doen. Blijkbaar hebben ze het naar de zin.
 
Ze eten niet best als ze een nest hebben omdat bescherming van het nest prioriteit heeft. Kan me voorstellen dat dat de ontwikkeling niet ten goede komt.

Ik heb het nest weggehaald. Altijd beetje droef om te doen maar goed. Ze hebben zich weer bij de rest gevoegd. Al moet ik zeggen dat een van de twee al weer aan het poetsen is geslagen....
 
Hallo Marco,
Wat is jouw ervaring, zijn de Cupido’s echte aardeters of valt het wel mee met het graven.

Mvg, marcel
 
Nee hoor Marcel. Ze happen wel zand maar zijn echt geen gravers. Maken hoogstens een kuiltje voor een nest. Mijn L nrs verplaatsen beduidend meer.
 
Begonnen met toevoegen van mineralen van DiscusFood. Ben benieuwd of ik iets ga waarnemen aan verschil. Ik had bedacht hiervoor voldoende op te lossen in 500 ml en het dan middels de doseerpomp automatisch toe te voegen. Zo goed lost het echter niet op dus dat ging niet werken. Dus nu maar iedere dag toevoegen met de hand.
 

Terug
Bovenaan