Bakjes van Deesje.


Mooie bak, en wat een prachtige L-nummer.
Een mooie oplossing om een zakje met zand te vullen om het hout op de bodem te houden, met een steen heb je toch altijd een risico dat het eraf kan vallen en dat het schade veroorzaakt.

Zoals bij mijn bak zie ik bij jou ook dat de eerste algen beginnen te komen, goed bezig!
 
Mooie bak, en wat een prachtige L-nummer.
Een mooie oplossing om een zakje met zand te vullen om het hout op de bodem te houden, met een steen heb je toch altijd een risico dat het eraf kan vallen en dat het schade veroorzaakt.

Zoals bij mijn bak zie ik bij jou ook dat de eerste algen beginnen te komen, goed bezig!

Ja de algen zijn al aanwezig. Maar heb begrepen dat met name die kleine L010atjes daar wel dol op zijn dus ik laat het nu nog even voor wat het is.
Voeg elke dag EasyCarbo toe en elke weer Profito. (ik probeer het elke dag te doen, die Easy Carbo.)
 
wauw wat een prachtige bak, en wat een super kerel heb jij zeg dat hij dit voor jou over heeft!
 
Ja de algen zijn al aanwezig. Maar heb begrepen dat met name die kleine L010atjes daar wel dol op zijn dus ik laat het nu nog even voor wat het is.
Voeg elke dag EasyCarbo toe en elke weer Profito. (ik probeer het elke dag te doen, die Easy Carbo.)
Het is beter om de wekelijkse dosis van Profito door 7 te delen en het dan dagelijks toe te voegen, dus als je bijvoorbeeld wekelijks 50 ml toe moet voegen doe je nu elke dag ongeveer 7 ml.
Zo is er in de eerste dag geen piek, en zijn alle waarden iets stabieler. De meeste hier voegen op deze manier hun voeding toe. :thumbs:
 
Het is beter om de wekelijkse dosis van Profito door 7 te delen en het dan dagelijks toe te voegen, dus als je bijvoorbeeld wekelijks 50 ml toe moet voegen doe je nu elke dag ongeveer 7 ml.
Zo is er in de eerste dag geen piek, en zijn alle waarden iets stabieler. De meeste hier voegen op deze manier hun voeding toe. :thumbs:

Mee eens Peter. Maar ik moet heel eerlijk toegeven dat het me niet lukt om elke dag die spullen toe te voegen.
EasyCarbo probeer ik ook elke dag maar meestal gebeurd het om de dag of soms wel 2 ertussen.
Zulke vloeibare voeding is nodig, maar helaas niks voor mij. :(
 
Even een kleine update zo savonds voor het slapen gaan...
Mijn L010a's hebben voor de 2e keer eitjes gelegd!
20170721_221138.jpg
 
Mooi zeg en zo leuk die baby visjes!

Ja zeker weten erg leuk, helaas kan ik de kleintjes niet gelijk zien. Ivm vakantie zal ik ze pas na een week kunnen zien. :(
Ben benieuwd hoeveel er deze keer overleven.
Van het vorige nestje heb ik er ongeveer 10 over, die nu 15mm groot zijn en lekker door de hele bak rondscharrelen.
 
Vast een mooi gevoel om babys te krijgen van een L-nummer! Leuk om te zien :D
 
Even een close up foto van papa bij de eitjes.
Aangezien wij over een paar dagen op vakantie gaan, MOET ik het sterrenkruid echt even toppen, de ruiten even schoonmaken en eigenlijk een kleine waterwissel doen.
En dat allemaal zonder papa teveel lastig te vallen.

20170724_095333.jpg
20170724_140535.jpg
 
Leuke foto s maar wat is dat op het hout dan?

Dat is een zakje met zand. Om te zorgen dat het hout blijft liggen. Ik hoop dat ik die een deze dagen eruit kan halen en het hout zelf blijft liggen.
 
Kleine update...
Afgelopen vrijdag terug gekomen van vakantie.
Zaterdags gelijk het nestje gecheckt. Leeg.
Papa en mama L010a zwemmen rond. En heb tot nu toe geen nieuwe baby's gezien.
Helaas ook nog maar 1 jong van het 1e nestje.
:-( Geen idee hoe het kan.
Wie weet zit er nog iets verstopt, maar dat zal de toekomst uitwijzen.
De rest van de vissen zwemmen nog lekker rond.
Hier een filmpje van mijn eigen Werneri's. En ja i know ik moest toe de ruiten nog poetsen. ;-)


Binnenkort weer foto's!
 
Oh wat is deze filter makkelijk schoonmaken en weer aansluiten zeg. Heerlijk!
Gisterenavond de witte watten even vervangen voor nieuwe. Ideaal dat je de slangen in 1x los kunt halen. Zo blij mee. Niks geen gedoe met kranen of iets.
In de filter wel een tiental vuurgarnalen en een halfwas (?!) Panda gevonden. Die zwemmen nu weer gewoon bij hun soortgenootjes.
Vandaag wat nieuwe plantjes besteld en een nieuwe testkoffer met watertesters.
 
Oh wat is deze filter makkelijk schoonmaken en weer aansluiten zeg. Heerlijk!
Gisterenavond de witte watten even vervangen voor nieuwe. Ideaal dat je de slangen in 1x los kunt halen. Zo blij mee. Niks geen gedoe met kranen of iets.
In de filter wel een tiental vuurgarnalen en een halfwas (?!) Panda gevonden. Die zwemmen nu weer gewoon bij hun soortgenootjes.
Vandaag wat nieuwe plantjes besteld en een nieuwe testkoffer met watertesters.
Ik haal hier ook altijd van alles uit mijn filters :D
 
Wat voor filter gebruik je? Ik ben langzaam aan op zoek naar vervanging van mijn interne Juwel filter (wat een waardeloos ding trouwens).
 
Wat voor filter gebruik je? Ik ben langzaam aan op zoek naar vervanging van mijn interne Juwel filter (wat een waardeloos ding trouwens).

Voorheen had ik een Eheim 2213 filter. Sinds dit aquarium heb ik een JBL Cristalprofi e901. En tot nu toe erg tevreden! Automatische aanzuig, stil, makkelijk schoon te makken, groot... Tot nu toe nog geen nadelen gevonden.
 
20170812_211404.jpg
20170815_160202.jpg
20170817_165121.jpg
20170817_165223.jpg
20170825_205511.jpg
20170903_164316.jpg
20170904_200724.jpg
20170904_200751.jpg


Het was wel weer eens tijd voor een update dacht ik zo.

Bak draait opzich goed, van de week weer wat plantjes veranderd.
2 Lotussen en een Crypto eruit en 2 Echino Magdalensis en 1 Hydrocotyle tripartita japan ervoor terug.
We zullen zien wat ervan aanslaat.
 
zeer waarschijnlijk de L010-a maar mogelijk kan de TS dit bevestigen

Inderdaad de L010a. (Y)

En even een kleine update...
Er zijn weer eitjes gelegd!
Papa zit weer op een flink aantal eitjes te wapperen.
Op de foto ongeveer de helft van de eitjes. De rest zit aan de bovenkant/rechterkant van het holletje.

20170908_174439.jpg
20170908_174555.jpg
 
Wel een mooi L-Nummer! Ik zocht nog een klein blijvend exemplaar, maar ook deze wordt meer dan 10 cm helaas

Die van mijn zijn niet groter dan 10cm hoor. Ja incl staart misschien 11. Zal binnenkort weer eens proberen te meten.
Een 80cm bak is prima voor 2 vissen hoor.
 
Dank jullie wel allemaal.
Heb sinds zaterdag problemen met internet.
Op Wi-Fi thuis pakt hij deze website niet meer. Alle andere sites wel maar het forum niet. Alleen nog via 4g op mn telefoon.
Iemand van jullie al eens meegemaakt?
 
Dank jullie wel allemaal.
Heb sinds zaterdag problemen met internet.
Op Wi-Fi thuis pakt hij deze website niet meer. Alle andere sites wel maar het forum niet. Alleen nog via 4g op mn telefoon.
Iemand van jullie al eens meegemaakt?

Haha inmiddels erachter gekomen dat de website gewoon een nieuwe server kreeg. En hij er daarom uitlag.
 
Leuk dat je zandzakjes van het hout af zijn!
Edit: ik zie dat dat al langer was maar was me niet eerder opgevallen! Maar wel weer leuke plaatjes!
 
Iedere keer als ik je bak zie, denk ik shit, zo kan het dus ook. Heb zelf ook een Rio180 staan. Is mijn eerste echte aquarium, maar toch wel aardig wat beginnersfouten gemaakt. De interne filter eruit scheelt al zoveel... Binnenkort maar eens mijn bak onderhanden nemen.

Je hebt net als ik een achtergrond erin zitten. Hoe is jou stroming met de uitstroom vanaf de zijkant? Is er aan de andere kant ook genoeg stroming?
 

Terug
Bovenaan