Bakjes van Deesje.

Ik kan mevrouw nogsteeds niet vinden, dus ben bang voor het ergste.
Zondag inderdaad maar even kijken voor nieuwe.

Ik heb ze 2 jaar geleden gekocht volgens mij dus geen idee meer waar. Geloof bij een Duitse stand. Je zult ze vast wel zien.
Laat je nog wel wat voor mij over?
Ik kan pas op zondag ivm sinterklaas intocht.
 
Ik koop er maar twee hoor. Tenminste, eigenlij wilde ik er drie maar als ze ze per twee verkopen....
 
Ik zie dat je spraybar in de breedte hebt hangen. Sinds gisteren heb ik ook een JBL E90x filter. Heb je voldoende stroming door de hele bak?
 
Ik koop er maar twee hoor. Tenminste, eigenlij wilde ik er drie maar als ze ze per twee verkopen....
En heb je ze nog gevonden? Ik heb er 2 bij gehaald. Zijn nu pas 4 en 5 cm groot. Maar ze groeien vanzelf. Hopelijk zit er een vrouwtje bij.


Ik zie dat je spraybar in de breedte hebt hangen. Sinds gisteren heb ik ook een JBL E90x filter. Heb je voldoende stroming door de hele bak?
Naar mijn idee heb ik voldoende stroming. Maar ik denk dat ik over een tijd misschien toch wel een 2e filter erop wil. Maar niet omdat ik perse nodig is, gewoon om mijn eigen gevoel.
 
Bij deze wat fotootjes van de nieuwste aanwinsten en van het volwassen mannetje.
Zo leuk om te zien dat ze elkaar nu al opzoeken.
En op zondag niet alleen wat visjes en garnaaltjes opgehaald, maar ook een andere gezinsuitbreiding. ;-)


20171120_160944.jpg
20171120_160938.jpg
20171120_153217.jpg
20171119_203202.jpg
20171119_143313.jpg
20171120_184618.jpg
Bekijk bijlage 128936
 
Laatst bewerkt:
Dat is een Berner senner of in Nederlands Zwitserse touweter
 
En heb je ze nog gevonden? Ik heb er 2 bij gehaald. Zijn nu pas 4 en 5 cm groot. Maar ze groeien vanzelf. Hopelijk zit er een vrouwtje bij.

Ja ik heb ze hoor! 4 stuks, ze zaten namelijk in een grote bak met heel veel kleintjes!:D
 
Bij deze wat fotootjes van de nieuwste aanwinsten en van het volwassen mannetje.
Zo leuk om te zien dat ze elkaar nu al opzoeken.
En op zondag niet alleen wat visjes en garnaaltjes opgehaald, maar ook een andere gezinsuitbreiding. ;-)
Super mooi! Ik heb zelf ook 3 L010a's opgehaald, die zijn al wel redelijk aan de maat 6-7cm gok ik. Lijken alleen 3 vrouwen te zijn dus mocht jij met 2/3 mannen zitten dadelijk kunnen we wel ruilen als je wil! ;)
 
Super mooi! Ik heb zelf ook 3 L010a's opgehaald, die zijn al wel redelijk aan de maat 6-7cm gok ik. Lijken alleen 3 vrouwen te zijn dus mocht jij met 2/3 mannen zitten dadelijk kunnen we wel ruilen als je wil! ;)
Ik zal het onthouden!
Ben aan het twijfelen om er misschien nog 1 a 2 bij te halen. Zijn bij mij in de buurt te koop voor 5 euro pstuk.
4 of 5 in totaal in de bak zou moeten kunnen toch?
20171119_203202.jpg
 
Ik heb er nu ook 4 zitten en ik geloof dat je vissenbestand nu ook weet niet zo groot is:D

edit; je hebt een e901 toch? Dat zou voldoende moeten zijn
 
Ik heb er nu ook 4 zitten en ik geloof dat je vissenbestand nu ook weet niet zo groot is:D

edit; je hebt een e901 toch? Dat zou voldoende moeten zijn
Ja idd een E901.
Overige vissen zijn nu 12x Cory Panda, 3x Otocinclus, 2x Iriatherina Werneri, 3x Japonica garnaal en stuk of 40 vuurtjes.
 
Je hebt ook last van baardalg zie ik? Bij mij helaas ook nog steeds het grootste probleem...
 
Ja hoor dat kan prima. Heb er nu 3 in een 80cm en dat gaat ook prima, moet echt zoeken soms. 5 euro per stuk, en hoe groot zijn ze dan?
 
Je hebt ook last van baardalg zie ik? Bij mij helaas ook nog steeds het grootste probleem...
Ik moet zeggen dat ik me er niet zo heel erg aan stoor. Draadalg vind ik veeel vervelender. Maar die heb ik gelukkig nu niet.

Ja hoor dat kan prima. Heb er nu 3 in een 80cm en dat gaat ook prima, moet echt zoeken soms. 5 euro per stuk, en hoe groot zijn ze dan?
Zijn 4 cm volgens de advertentie.
 
Ik moet zeggen dat ik me er niet zo heel erg aan stoor. Draadalg vind ik veeel vervelender. Maar die heb ik gelukkig nu niet.


Zijn 4 cm volgens de advertentie.
Persoonlijk zou ik ze pas groter meenemen aangezien ze op zo'n lengte nog erg zwak kunnen zijn en vaak zijn ze ook ondervoed. Vooral omdat je ook cory's hebt kunnen ze soms moeite hebben om aan eten te komen.
 
Tekst update volgt nog.
Foto al wel beschikbaar.
Moet hoognodig snoeien maar vind dit ook wel heel mooi...
20171213_132108.jpg
 
Dank jullie wel.
Ik ben ook nogsteeds erg blij met dit model Rio180. Mooie strakke kast enz.
Als ik close up foto's van de inhoud zou maken dan zouden er een hoop op en aanmerkingen zijn. ;-)
Maar over het algemeen draait de bak lekker.
Inmiddels zwemmen er 5 L010a's in, 13 Corydoras Panda, 3 Japonica garnalen, 1/2/3 Otocinlussen (ik zie je ze amper), flinke zut vuurgarnalen en een overgebleven Iriatherina Werneri.
Er moet dus een rondzwemmen visje bijkomen. Maar kan nog geen leuke vinden. De Werneri's zijn zo gevoelig, is gewoon zonde geld. Dus die wil ik, denk ik, niet meer.
Gelukkig moet het niet direct nu en kan ik er gewoon over na denken.

Ook twijfel ik om er een 2e filter bij te zetten. Is iets wat gewoon in mijn gedachten zit maar zou het nodig zijn?
Ook met het oog om dan de uitlaat van de filter in het verlengde van de bak te doen ipv over de smalle kant... als je snapt wat ik bedoel.
Misschien dat ook de bodem dan niet zo schuin trekt. Maar krijg je dan wel een juiste doorstroming?

Ook mis ik een 'rechte' plant aan de linkerkant van de bak.
Heb daar de Klimop staan, maar door de stroming vh water trekt die naar binnen. Blijft de hoek leeg.
Het javamos op het plateau wil niet echt groeien, misschien een andere mossoort?
Een Echinodorus soort is wel 'recht' en kan een hoek opvullen maar vind ik er niet echt in passen.

Ach je blijft altijd bezig in zo'n aquarium, dat is het leuke van deze hobby. :D
 
Een 2e filter kan nooit kwaad, eventueel eentje welke je makkelijk kan dimmen, mocht je onderhoud doen aan een filter neemt de ander het over, ook op bacteriologisch gebied.
Soms geeft een tijdje niet snoeien juist een nieuw inzicht :!

De bak staat er verder prima bij zo.
 
De bak staat er wel heel mooi bij zeg!
 
Gave bak, je zou bijna vergeten dat hij 'maar' een meter breed is, door de inrichting lijkt hij groter. Mooi gedaan.
 
Ziet er mooi uit zeg, gaaf! Mooie vissen ook. Hoe groot wil je een eventueel nieuw soortje hebben?
 
Ziet er mooi uit zeg, gaaf! Mooie vissen ook. Hoe groot wil je een eventueel nieuw soortje hebben?

Hoe groot? Bedoel je afmeting visjes (cm) of aantal? Ik wil niet te grote visjes, denk een cm of 3-5. Op een aantal kom je dan op ongeeer 15 denk ik.
 
Dat moment dat je er echt niet meer onderuit kan om die planten te snoeien...

20180114_125342.jpg
20180114_125425.jpg
20180114_125750.jpg
20180114_125757.jpg
 
Haha, ja dan kan je er echt niet meer onderuit. Scheelt ook in stroming.
 
Hoezo haal je alles uit de bak om te snoeien als ik vragen mag?
 
Terug
Bovenaan