Wat is er nieuw

100x60x60cm speciaalbak van Gertbl

Gertbl

Well-known member
Lid geworden
24 februari 2009
Leeftijd
39
Website
www.pterophyllumnederland.com
Zo even een update hier vanuit mijn kant. De 80cm bak staat inmiddels leeg en kan binnenkort naar Leon toe verhuist worden. Daar in tegen heb ik onlangs de kweekbak van mijn zwager overgenomen, een bak van 100x60x60cm. De bak is niet helemaal volledig gevuld, maar hij is nu ongeveer gevuld tot 50cm hoog.

Het bestand wat er momenteel in zit is:
5x Hypoptopoma inexspectatum jongen
4x Hemiloricaria sp.
1x Otocinclus vittatus
x garnalen.

Techniek:
1x JBL e900 Cristalprofi externe filter
1x stromingspomp
1x 300W Thermostaat
1x 18W TL

Morgenavond maak ik een ritje naar Zwolle om daar een groepje van 6 L260 Hypancistrus sp. (Queen Arabesque Pleco) op te halen. Dit zal dan een kweekgroep worden in de 1m bak. Ondertussen zijn er ook legholen onderweg, die ik naast de huidige legholen ga leggen en de gestapelde stenen.

Hier een foto van de 1m bak, zoals die nu is:
D4oKxxKgln7bITZscrzVulfWo3N5zo5S.jpeg1m breeding tank by Gertbl, on Flickr

Bij jou verwacht je niks minder dan perfect, en ook hier weer wat is je ervaring zijn het lompe vissen? of zijn ze wat rustiger dan de gemiddelde meerval?

Vind namelijk een erg gave L-nummer welke waterwaarden hanteer je

Tot nu toe zijn het rustige L-nummers, maar kan er nog vrij weinig over zeggen aangezien ze nog jong zijn. Verder houd ik ze gewoon op kraanwater wat hier uit de kraan komt. Maar de ervaring leert dat ik dan vaak in het aquarium rond een pH van 6,5-6,8 zit.

In deze bak zitten ook mijn jonge Hypoptopoma inexspectatum, en moet zeggen dat die al mooi gegroeid zijn. Ze beginnen nu steeds meer op de ouder dieren te lijken qua tekening. Qua voer, voer ik artemia, rode mug, mysis en harnasmeervallenvoer wat gebaseerd is op groenvoer. Ook tabletten voor Corydorassen word genuttigd.

Bedankt gert, en qua temperatuur is het een soort die erg warm water nodig heeft? zou je deze soort aanraden bij apistogrammas (rekening mee houden dat ze waarschijnlijk de eieren weg snoepen).

Vind namelijk een erg mooi soort

Ik zou ze niet bij Apistogramma's zetten, puur vanwege het feit dat L-nummers vaak snelstromend water nodig zijn. Ik heb in deze bak tweetal stromingspompen naast de filter. Dus genoeg stroming in het water. Qua temperatuur word er wel aangeraden om tussen de 26 en 30 graden te zitten.

Prachtige foto's, en ook een erg leuke garnaal! 🙂

Echt prachtige foto's zeg en die hypotpoma om verliefd op te worden

Gave bak zeg! maareeee...was het water ineens op???????? 😉

Nee hoor, maar door twee doorvoeren net daarboven kan ik het waterhoogte niet houden.

hey gert mooie bak en leuke vissen

mocht je de hypoptopoma nog kwijt willen als ze groot zijn houd ik me aanbevolen ben mijn bak aan het omzetten naar een rio paraguay biotoop
zou de hypoptopoma goed gaan met apistogramma borelli ?? ivm teretorium gaat om een 1,2m bak met een harem borelli's

De jongen die ik nu heb, wil ik later bij de rest plaatsen. Maar zit wel weer te wachten op een nieuwe nest Hypoptopoma's. Zodra ik die dan ook zover heb, dan zal ik je het laten weten. Je kunt ze prima combineren met Apistogramma's of andere dwergcichliden. Zelfs met Maanvissen en cicliden die wat groter zijn, geeft het geen problemen.

Das een mooi visje!! :thumbs:

+1. :petjeaf:

Erg mooi aquarium en super gave bewoners zeg!!! 😀
Vooral de L-nummer op je laatste foto heeft een prachtige tekening 😀

Prachtige l-nummer 🙂

Dank je. Alleen de laatste twee Hypancistrus exemplaren zien eruit te halen. Lijken toch te gaan om een andere, wellicht Hybride soort. Aangezien ik geen hybride kweek wil hebben van de L260, ga ik ze apart zetten.

Die L-260 is inderdaad prachtig.

prachtig man !

en je houd ze gewoon op kraanwater ?

en je andere bakken draaien die ook op kraanwater ?

Prachtige vissen zeker de print van de L-nummer is echt prachtig !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan