10L fles brouwer


D

dracona

Guest
Even een klein vraagje inverband de druk in een 10L fles van de brouwer dat normaal voor een tap instalatie is.
Kan ik mijn ventiel van een dennerle installatie hier gewoon rechtstreeks op aansluiten.
Of moet er eerst een druk reductie of dergelijke tussen omdat de druk in deze flessen groter is dan mijn standaard 2L fles?
 
je bedoeld waarschijnlijk een 10 kg fles, maar past gewoon, druk is hetzelfde.
 
zolang je dit maar gebruikt op de fles gaat het goed komen
L01_28b67790-2993-4d63-83b4-089b68cbc6ea_grande.jpg


groet
jaap
 
Ja mijn excuses dat bedoel ik ja 10kg fles.

Dat heb ik niet is een simpele space ventiel van dennerle zonder mano meter. Is gewoon een draaiknop met een magnetische ventiel ingebouwd met een blauw ledje dat brand als het ventiel open is.

In iedergeval bedankt voor de snelle reactie heb de fles aangesloten en werkt perfect.
 
de dennerle space ventiel heeft de zelfde werking als bovenstaande afbeelding met als nadeel dat je de werkdruk niet af kan lezen en niet kan zien dat je fles leeg raakt
al zal dat laatste met 10 kg niet zon vaartlopen :D:D
fijn dat het werkt
succes en groet

jaap
 
Misschien kun je tzt altijd nog een meter kopen waar ook de werkdruk op is af te lezen.
 
Daarmee dat ik het hier even vroeg. Omdat ik er zelf niet zeker van was of het allemaal dezelfde druk was.

Beter dan even te informeren om zeker van te zijn .
 
Ik heb nog een duikfles 20 liter voor 200atm, die kan ik misschien ook wel gebruiken voor C02?
Alleen een andere meters erop zetten.
10 atm is 10 bar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een duikfles 20 liter voor 200atm, die kan ik misschien ook wel gebruiken voor C02?
Alleen een andere meters erop zetten.
10 atm is 10 bar

Het draad zou anders moeten zijn zodat je geen co2 in je lucht fles kan doen.
 
Ik heb nog een duikfles 20 liter voor 200atm, die kan ik misschien ook wel gebruiken voor C02?
Alleen een andere meters erop zetten.
10 atm is 10 bar
Het zal wel 10 of12 liter zijn. en het kan conisch zijn maar dat moet ik nog nazien.
Wat is normaal voor C02 60 bar?
 
Duikfles heb ik ook nog staan van 15L maar hier zit geen draad op is een koppeling dat over de aansluiting gaat.
 
ik adviseer wel een meter, de druk kan wel hoger zijn dan je denkt en als de slang klapt dan heb je een probleem.....
 
Volgens mij heeft elk soort gas zijn eigen formaat aansluiting.

grt hans
Net perse.
van zuurstof weet ik dat die draad de andere kant op draait, niet brandbaar gas geeft allemaal dezelfde aansluiting.
Brandbare gassen hangt het af van de leverancier en het systeem waarin in het gebruikt word (campingaz heeft bijv al 3 verschillende aansluitingen in hun assortiment)
 
Duikfles heb ik ook nog staan van 15L maar hier zit geen draad op is een koppeling dat over de aansluiting gaat.
hier zit een insert in waar je O ring inzit, kan je met een grote imbus sleutel verwijderen, dan heb je inwendige schroefdraad.
niet dat je hier iets aan hebt voor co2.
 
Nee denk niet dat er ergens een bedrijf gaat zijn dat een duikfles gaat willen vullen mee co2.
 

Terug
Bovenaan