12/16 naar 16/22 dubbele mengkraankoppeling


Cornelius

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2017
Berichten
4,336
Locatie
Wateringen
Website
www.tspt.nl
Bestaat dit; een dubbele mengkraankoppeling met 12/16 naar 16/22 ( of 16/22 naar 12/16)
En als dit bestaat; iemand toevallig een link naar een webshop?

Merk is niet belangrijk

koppel.png
 
Past die van eheim niet aan elkaar? Die 12/16 en de 16/22mm versie?
 
Ja dat weet ik dus niet. Ik heb wel een aantal 12/16 maar geen 16/22mm.

Maar bij de meeste vijver winkels kan je van die zwarte koppelingen kopen maar dan zit je met koppelstukjes wat weer meer weerstand en kans op lekkages vergroot.
 
Slang 12 verhitten met verfstripper en oprekken met punttang dan op 16 koppeling schuiven ;)
 
Slang 12 verhitten met verfstripper en oprekken met punttang dan op 16 koppeling schuiven ;)

Optrompen kan anders en beter. Nooit oprekken met een punttang. Druk er bijvoorbeeld een dopsleutel in, de slang wordt naar alle kanten evenveel opgerekt en behoudt dan z'n juiste ronding hetgeen er mede voor zorgdraagt dat de latere aansluiting meer waterdicht is. Bij slangen maar zeker ook bij PVC buizen een goede werkwijze. 't Is maar en tip...
 
[SUP]Als dubbele kranen 9/12, 12/16 en 16/22 altijd op elkaar passen, betekent dat dan niet dat de flow in zo'n dubbele kraan van jbl altijd wordt teruggebracht naar die van een 9/12? En zo ja, ervaren jullie dat niet als een nadeel? [/SUP]
 
[SUP]Als dubbele kranen 9/12, 12/16 en 16/22 altijd op elkaar passen, betekent dat dan niet dat de flow in zo'n dubbele kraan van jbl altijd wordt teruggebracht naar die van een 9/12? En zo ja, ervaren jullie dat niet als een nadeel? [/SUP]

Dat bedacht ik me ook al want bij de Eheim is de doorgang van de 16/22 veel groter dan bij de 12/16.
 
Volgens mij combineert hij 1 deel JBL met 1 deel Eheim . Ook zegt hij dat mede hierdoor de uitstroom in het aquarium beter wordt
 
je zou 2 tules in elkaar kunnen fitten/lijmen met bv drukvaste pvc
 
[SUP]Als dubbele kranen 9/12, 12/16 en 16/22 altijd op elkaar passen, betekent dat dan niet dat de flow in zo'n dubbele kraan van jbl altijd wordt teruggebracht naar die van een 9/12? En zo ja, ervaren jullie dat niet als een nadeel? [/SUP]

Hetzelfde principe heb ik in mijn toevoer naar mijn spraybar. Mijn filter, een JBL 1502, heeft een slangenmaat 16/22. De spraybar is een buis van 12/16. Dat werkt prima. je zou het kunnen zien als wanneer je een tuinslang een beetje toeknijpt de waterstraal verder reikt.
 

Terug
Bovenaan