Boris Cornelis
Well-known member
- Lid geworden
- 4 november 2018
- Leeftijd
- 28
Beste aquaforum, Ik heb al jaren een 60liter aquarium gehad
echter vind het nu tijd om te upgraden. Vandaar heb ik nu een 120liter Juwel rio bak gekocht
Zoals je kunt zien, en mooi formaat bakkie, met een goed filter daarbij.
Ik heb ook al een klein plan geschetst voor de bak, zo wil ik een pad in het midden dat tussen de rotsen door loopt.
daar naast een grasbodem (nog geen idee wat voor planten soort dit gaat worden).
De type stenen weet ik ook nog niet, misschien weten jullie iets moois.
Verder voor kleine plantjes, en achter wat hogere (en misschien wat leuke kleur variatie)
De rotsen zullen een mos soort krijgen.
Dat zijn de plannen dusver, en wil morgen eigenlijk beginnen.
Ik kan advies gebruiken over de volgende zaken:
- Liever voeg ik geen hout toe, maar mooie rots soort kan ik zeker jullie advies bij gebruiken
- Weten jullie wat mooie voorplanten + leuke achteer planten (ik heb c02)
- Weten jullie mooie mos, gras soorten voor voor en op de rotsen
- Om de scheiding tussen midden pad en zijkanten te splitsen + wortel groei te voorkomen op plekken waar ik dit niet wilt ga ik acryl of plexiglas scheidingen plaatsen (waar kan ik dit goedkoop verkrijgen)
- Ik neem aan dat ik als eerste een voedingsbodem zal moeten plaatsen, en daarboven pas mooi decoratie grint (wat voor voedingsbodem is aanteraden, een die ook goed is voor bijvoorbeeld corydoras)?
- Verder ben ik ook van plan om crystal reds in de bak te hebben, komt daar nog iets verder bij kijken? qua bodem, of iets anders?
Ik ga jullie mee nemen in dit process, en vandaar zou ik nu jullie hulp goed kunneen gebruiken.
Het wordt een mooie bak, met een leuke aquascaping.
echter vind het nu tijd om te upgraden. Vandaar heb ik nu een 120liter Juwel rio bak gekocht
Zoals je kunt zien, en mooi formaat bakkie, met een goed filter daarbij.
Ik heb ook al een klein plan geschetst voor de bak, zo wil ik een pad in het midden dat tussen de rotsen door loopt.
daar naast een grasbodem (nog geen idee wat voor planten soort dit gaat worden).
De type stenen weet ik ook nog niet, misschien weten jullie iets moois.
Verder voor kleine plantjes, en achter wat hogere (en misschien wat leuke kleur variatie)
De rotsen zullen een mos soort krijgen.
Dat zijn de plannen dusver, en wil morgen eigenlijk beginnen.
Ik kan advies gebruiken over de volgende zaken:
- Liever voeg ik geen hout toe, maar mooie rots soort kan ik zeker jullie advies bij gebruiken
- Weten jullie wat mooie voorplanten + leuke achteer planten (ik heb c02)
- Weten jullie mooie mos, gras soorten voor voor en op de rotsen
- Om de scheiding tussen midden pad en zijkanten te splitsen + wortel groei te voorkomen op plekken waar ik dit niet wilt ga ik acryl of plexiglas scheidingen plaatsen (waar kan ik dit goedkoop verkrijgen)
- Ik neem aan dat ik als eerste een voedingsbodem zal moeten plaatsen, en daarboven pas mooi decoratie grint (wat voor voedingsbodem is aanteraden, een die ook goed is voor bijvoorbeeld corydoras)?
- Verder ben ik ook van plan om crystal reds in de bak te hebben, komt daar nog iets verder bij kijken? qua bodem, of iets anders?
Ik ga jullie mee nemen in dit process, en vandaar zou ik nu jullie hulp goed kunneen gebruiken.
Het wordt een mooie bak, met een leuke aquascaping.