Wat is er nieuw

120x60x50 van Snakeskin-breeder

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snakeskin-breeder
  • Startdatum Startdatum
S

Snakeskin-breeder

Guest
hallo,

Het begint met: helaas mag ik niet meer kweken.
dus eigenlijk klopt mijn naam niet meer 😀

Maar ipv van alle kleine bakken heb ik nu een groot aquarium . Het is een 120x60x50.

zo was hij toen ik hem kreeg:
url]

inmiddels heb ik hem een beetje opgeknapt, na besloten te hebben het -lelijk-in-het-zicht bioloog eruit te halen. ziet het er zo uit. (gevuld met regenwater voor de lek test.)
url]

ik heb er nog geen filter of lichtkap voor. voor het filter doe ik denk ik voorlopig 2 interne filters( zijn voor 150 liter per stuk)weet alleen niet of dit gaat werken.

395867_0_82_30052014892.jpg
zo staat hij erbij zonder vuil water erin.
991197_0_82_30052014891.jpg

op de bodem ligt nog wel vuil. hij is mooi krasvrij

En alle planten vanuit deze aquariums mogen er straks in. 😀
niet heel duidelijk zie ik nu, maar het is om even een beeld te geven.
582138_0_82_01062014902.jpg

dit is mijn schets van de nieuwe inrichting:
url]

jippie, vanmiddag gaan alle 26 guppen die ik maar niet kwijt kon raken weg, dan zijn er in 2 aquariums nog een algeneter en 4 corydorassen over en een hoop planten. donderdag ipv zaterdag komt het aquarium al boven te staan, dan moet ik tot maandag wachten tot ik de lijm om het filter erin te plakken binnen heb. helaas ik wilde graag dit weekend beginnen met de planten erin doen. dat gaat nu niet, jammer.

Lijkt me een leuk project, ben benieuwd wat het gaat worden 🙂

dankje, tot noch toe had niemand gereageerd dus ik ben blij dat het topic nu wel gevonden is haha

ik heb erover gedacht om er ook een achterwand in te maken, maar ben er toch niet helemaal zeker over. ik ga voordat hij tegen de muur aan staat en ik er niet mee bij kan in elk geval zwart folie op de buitenkant plakken zodat het iets van een achterwand heeft.

de planning is als volgt:
morgen folie plakken en het aquarium op zijn plek zetten.
tot maandag wachten om het filter erin te kitten, dat moet enkele dagen drogen denk ik.
dan de planten uit 2 van de 4 aquariums erin zetten en 3 weken zo laten staan.
daarna kunnen de andere planten erin en langzaamaan ook de vissen.

Weet je al welke vissen je gaat houden ?

ja ik heb ze al, ze zwemmen nu nog verdeeld over 4 aquariums.

25 kardinaal tetra's
9 corydoras
3 otocynlus affinis algeneter
ik denk 5 guppen
1 siamese algeneter(weet alleen nog niet of hij vriendelijk is tegen de corydorasen?)

het idee wat jij hebt gedaan met de uitstroom van het filter heb ik ook in mijn hoofd.
alleen ik doe een intern filter (ik zal moeten zien of dat voldoende is)

ik had ook eerst een interne filter, ik kan alleen maar een externe aanraden, het is veel mooier en je moet er niet echt veel onderhoud aan doen, het lijkt ook stiller.

ja ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, het is voor mij verreweg het gemakkelijkst en goedkoopste filter heb ik al en heb de lijm al besteld. maar iedereen raad al aan om een buitenfilter te nemen. ik ben alleen erg huiverig omdat ze duur zijn en ik er geen ervaring mee heb.

maar aan de andere kant ik weet dat dit filter waarschijnlijk toch niet genoeg capaciteit heeft... :stars:

oke ik ben eruit, na veel ge-dim-dam en steeds van mijn ouders aanhoren dat ik die 2 filters er maar in moet doen vanwege de kosten van een nieuw filter. (terwijl ik eigenlijk weet dat dat niet genoeg is)

:na de examens ga ik op zoek naar een extern filter geschikt voor dit aquarium!
kan wel wat duurder zijn, maar dat is beter dan een te zwak filter.

vanavond komt het nieuwe aquarium op zijn plek, dan probeer ik dit weekend planten uit 2 van de 4 aquaria die ik nu heb staan erin over te zetten en voorlopig een filter erin voor 150 liter, is even niet anders. tijdelijk komen er dan ook 2 lichtkappen op van 60 cm voor de planten die erin staan.
dat laat ik lekker zo indraaien en nadat school klaar is ga ik op mijn gemakje een goede lichtkap maken en een filter aanschaffen. er komen nog geen vissen in hoor.
zo dat moest ik even laten weten.

ik zei toch dat ik pas in de vakantie aan de lichtkap zou beginnen... tja nu heeft mijn vader al hout gekocht en is nu aan het zagen. dan moet ik me er wel mee bemoeien. 😛 De kap is dus al in de maak.

Je wordt wel aan het werk gezet! Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Wel, wat het gaat worden is niets.
Ik heb hem buiten en later binnen ook nog op lekken gecontoleerd, helaas niet goed genoeg.
Na een nacht halfvol water en met planten er al in keek ik vanmorgen naast het aquarium en zag er
een nat stukje hout naast liggen. Het blijkt dus dat hij toch heel druppelsgewijs lekt.
Echt hel balen. Dus snel al het water eruit en de planten er ook maar weer uitgetrokken. Zucht, met zoveel moeite erin gezet, alles voor niets.

Hij gaat de deur uit, ik ga hem niet meer proberen te lijmen. Dus wie wil meld het maar.
Ik baal echt ontzettend, we waren al bezig met een kap, jammer. Toch maar een kopen die beter van kit voorzien is.

Tja,als je aangeraden wordt,om een tube kit te kopen. 8 euro.
En je gaat maar knoeien.
Krijg je dit.

Zonde! Maar is(laten) kitten niet veel goedkoper?

hoe bedoel je Bertus? ik heb de bak niet zelf gekit hoor. (later bleek hij toch lek te zijn helaas)
de kit die je me aanraden heb ik gekocht, maar dat was evt om een filter erin te lijmen.
daar ben ik vanaf gestapt omdat ik toch ga voor een externe. dus dat had niets met dit lek te maken.

tja diesel, ik durf het gewoon niet aan met deze bak, het gaat echt om een grote hoek waarvan ik denk dat hij altijd zwak zal blijven. ik heb liever een geode bak dan een waarvan ik altijd in mijn achterhoofd heb o help als hij barst... zijn de gevolgen bijna niet te overzien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan