Wat is er nieuw

130 x 50 x 60 aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deesjuh
  • Startdatum Startdatum
D

Deesjuh

Guest
Hallo,

Aankomende zaterdag ga ik het aquarium ophalen in de winkel.
Ik heb op het moment nog een 54 liter bak staan maar wilde graag groter.

Heeft iemand tips voor vissen, bodem, planten en inrichting? Heb namelijk nog geen idee wat ik wil.
 
Dit is nu echt een vraag waar wij niet echt veel mee kunnen. Net zoiets als : ik heb 1000 euro gewonnen , en ik heb nog geen idee wat ik er mee moet doen. Daar kan je zo verschrikkelijk veel antwoorden op geven dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je zal toch iets meer moeten vertellen over je voorkeuren
 
Haha sorry. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik met die grote kant.

En wat er zoal aan keuze is.

Zou ikbijvoorbeeld gewoon grind of zand kunnennemen? Of moet er ook grond ofzo in. En wat voor grond dan?

En de planten? Kunnen alle soorten planten bij alle soorten vissen?
 
Om met dat laatste te beginnen : Nee, zeker niet. Er zijn vissen die graag groenvoer hebben, die zullen dus met plezier aan je planten beginnen te knagen, met als gevolg dat je planten binnen de kortste keren in de maag van die vissen verdwenen zullen zijn. Ook zijn er bepaalde vissen die voor hun vak bouwvakker of interieurontwerper zijn. Die richten de bak naar hun eigen idee in, en zijn dol op graven, liefst op die plaatsen waar jij nu net een leuke plant had neer gezet. Ook zijn er vissen die in water leven met waardes die niet echt ideaal zijn voor planten. Wil je dus een plantenbak, kan je gewoon bepaalde vissen niet houden. Daar zal je altijd rekening mee moeten houden.

Over een voedingsbodem (grond noem jij dat) zijn de meningen verdeeld. De meesten gebruiken dat niet en voegen alleen daar eventueel wat extra mest bij waar het nodig is. Ik persoonlijk zou het ook niet doen.

Enkele voorbeelden :

Xscfj_L3q33jfy89-S87b7O6f3JCd_Cd.jpeg


Plantenbak gezelschapsaquarium

Xscfj_L3q33jfy89-S87b7O6f3JCd_Cd.jpeg


speciaalaquarium met planten en hout

Xscfj_L3q33jfy89-S87b7O6f3JCd_Cd.jpeg


speciaalaquarium met stenen (weinig planten)

Wat jij mooi vindt kunnen wij niet voor jou bepalen, je zal dus eerst een bepaalde richting in moeten gaan, daarna kunnen wij wel helpen
 
Hallo, hier ben ik weer.

Vandaag mijn aquarium opgehaald.

Ik wil er graag een TL armatuur van ongeveer 1,20m in doen. Zo een waar je 2 buizen in kunt doen. Kan dat?
Of moet ik er 2 kleinere armaturen in doen?

En dan, hoeveel watt? En welke soort lampen zou ik er dan in moeten doen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan