150 cm van garnaalkardinaal (1 Viewer)

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Wat een leukerd! eigen kweek?

woutDR

Well-known member
Lid geworden
7 nov 2015
Wat een leukerd! eigen kweek?
zou blijkbaar wel eens sneller kunnen zijn dan gedacht. Vandaag men vrouwtje ontdekt met +/-30 jongen , lekker rondzwemmend.
Zitten een maand in de bak
dacht dat ze nog te klein waren maar .... ;)

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Wat een leuke[SUP]Verrassing![/SUP]

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
De werners heb ik nog even laten zitten. Tot mijn verrassing had mijn lfs weer de corydoras julii :D ze hadden steeds alleen andere soorten, dus wil ik niet het risico lopen dat ze er volgende week niet meer zijn. ik heb er 16 meegenomen. Wat een leuke visjes zijn dit!

Bijlagen

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Ik denk trouwens dat het best de corydoras trilineatus kan zijn. Ze lijken ook wel erg op elkaar qua patroon

Fluo

Well-known member
Lid geworden
3 mei 2020
Leeftijd
37
De werners heb ik nog even laten zitten. Tot mijn verrassing had mijn lfs weer de corydoras julii :D ze hadden steeds alleen andere soorten, dus wil ik niet het risico lopen dat ze er volgende week niet meer zijn. ik heb er 16 meegenomen. Wat een leuke visjes zijn dit!
Corydoras zijn zooo leuk het worden echt de clowns van je aquarium :LOL:

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Haha, ik ben heel benieuwd. Ik heb ze in mijn vorige aquaria nooit gehad, maar de eerste indruk is goed. Hoop wel dat ze nog iets meer gaan groeperen. Ze zijn nu nog door het hele aquarium te vinden. Ik vind ze qua patroon prachtig

Bijlagen

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Ik zou het haast vergeten met de cory's, maar had ook een rode tijgerlotus (Nou ja, tijgerlotusje) gekocht en wat kleibollen. Helaas is de bol losgeraakt. Ik doe zowel de plant als de bol in de bak en hoop dan maar dat ten minste een van de twee aanslaat.

Bijlagen

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Helaas zijn er al 2 corydoras overleden:cry: ik denk de stress van het vangen en transport. Ze zijn over 3 zakjes verdeeld vervoerd, rustig over laten wennen aan het nieuwe water en er is qua uiterlijk niets te zien aan de visjes. Ik hoop dat de rest wel goed blijft gaan

Fluo

Well-known member
Lid geworden
3 mei 2020
Leeftijd
37
Helaas zijn er al 2 corydoras overleden:cry: ik denk de stress van het vangen en transport. Ze zijn over 3 zakjes verdeeld vervoerd, rustig over laten wennen aan het nieuwe water en er is qua uiterlijk niets te zien aan de visjes. Ik hoop dat de rest wel goed blijft gaan
ai :( dat is zuur
was het een lang transport?
mijn lfs gooit altijd een beetje Aclimol (geloof ik) erbij dat schijnt ze te kalmeren
nou is mijn transport ook maar 10 minuten
hoop dat de rest tot rust komt en het goed gaan doen.

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
ai :( dat is zuur
was het een lang transport?
mijn lfs gooit altijd een beetje Aclimol (geloof ik) erbij dat schijnt ze te kalmeren
nou is mijn transport ook maar 10 minuten
hoop dat de rest tot rust komt en het goed gaan doen.
Nee, mijn lfs is 10 minuten tot een kwartier fietsen, dus dat is goed te doen. Ik wacht het af, kan nu toch niets doen behalve duimen dat de rest snel gewend is. Ga nog wel even navraag doen morgen naar of de lfs ook uitval gehad heeft

Fluo

Well-known member
Lid geworden
3 mei 2020
Leeftijd
37
oh okee .. dat zou idd niet morgen uitmaken.
ik denk dat je morgen 2 nieuwe mee krijgt hoor ... deze waren dan dus al op sterven na dood

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Voedertijd . De kuhlii's zijn ook blij met de tabletten die ik tegelijk met de cory's gekocht heb. Ze zijn erg actief en door de hele bak heen te vinden

Bijlagen

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Ik heb inderdaad twee nieuwe meegekregen. Als ik me kan beheersen ga ik 2 weken wachten met het toevoegen van de volgende groep vissen, want ik kan me indenken dat 16 vissen in één keer toch een behoorlijke aanslag is een de balans weer hersteld moet worden

Bijlagen

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
De vallisneria vormt uitlopers. Blij mee, want omdat het blad van de moederplant afgeknipt was in de winkel, gaat dat langzaam dood. Naast de uitlopers wordt er ook nieuw blad gevormd, dus hopelijk over een paar weken/ maanden een mooie dichte bos in plaats van zielige sprieten met bruine toppen. Het blad heeft donkere streepjes en is niet frisgroen, waarschijnlijk omdat het in een héél donker hoekje staat. Het verbaast me eigenlijk hoe goed de planten het tot nu toe doen zonder co2 en beperkt licht en voeding. Het zal ongetwijfeld sneller dichtgroeien en frisser van kleur zijn met high tech, maar tot op heden gaan de planten boven mijn verwachting

Bijlagen

Aqua Tim

Well-known member
Lid geworden
10 jun 2020
Leeftijd
26
Mooie bak en vissen!

Heb je niet de Vallisneria spiralis 'Tiger' deze heeft zelf bruine streepjes. Als ik op je fotos kijkt lijkt hij er wel heel erg op.

3.png

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Mooie bak en vissen!

Heb je niet de Vallisneria spiralis 'Tiger' deze heeft zelf bruine streepjes. Als ik op je fotos kijkt lijkt hij er wel heel erg op.

Bekijk bijlage 302345
Dank je. Wat grappig, dat zou hem best kunnen zijn!

Ik ga het blad inderdaad verwijderen, had het nog niet gedaan (op de geheel bruine bladeren na) omdat er dan geen plant over zou blijven, maar nu het zo aanslaat kan ik dat inderdaad doen.

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Nog een planten-update: er groeien dingen aan het blad van mijn javavaren waar naar wat ik lees op internet nieuwe plantjes uit moeten gaan komen. Dat scheelt: dacht al dat ik een probleem in de bak had (Ja ja, voorheen toch een paar jaar aquaria gehad, maar eigenlijk nog nooit javavaren gehad)

Bijlagen

Aqua Tim

Well-known member
Lid geworden
10 jun 2020
Leeftijd
26
Nog een planten-update: er groeien dingen aan het blad van mijn javavaren waar naar wat ik lees op internet nieuwe plantjes uit moeten gaan komen. Dat scheelt: dacht al dat ik een probleem in de bak had (Ja ja, voorheen toch een paar jaar aquaria gehad, maar eigenlijk nog nooit javavaren gehad)
Dit zijn inderdaad wortels van nieuwe plantjes. Dit gebeurd regelmatig

TS
Garnaalkardinaal

Garnaalkardinaal

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2020
Advies gekregen een 50 % waterwissel te doen en dit aankomende week te herhalen.
Vanmorgen het water laten testen. Gh=9, ph=7.3, NO2=0, kh=4. Volgens de lfs is het mogelijk dat de vissen zo onrustig zijn omdat door de lage kh de ph instabiel kan zijn. Hoop dat het wat helpt, volgende week neem ik opnieuw water mee om te laten testen

Bijlagen

Users Who Are Viewing This Onderwerp (Users: 0, Guests: 1)

Bovenaan