160x50x55 van RichD1011


Die mannen he :D als je nog echt jongen krijgt en ze groot krijgt ;) dat is wel leuk!
 
Jongen? Ja... heb diverse vrouwtjes met jongen in de bek gezien (zowel van de Aulonocara rubin red als de Otopharynx tetrastigma) maar nooit vrij zwemmende jongen mogen aanschouwen... ja zodra die worden losgelaten zal het wel dinner time zijn :juggle:

nog een paar foto's & video's gemaakt, helaas wel wat reflectie.

Tevens had meneer rood vandaag weer het plan om voor nageslacht te zorgen :rolleyes:



Aulo man
20180621_155159(0).jpg



aulo vrouw
20180621_155137.jpg


De white lips
20180621_155316.jpg
20180621_155843.jpg


Otopharynx man, de vrouw had geen zin in een fotoshoot :juggle:
20180621_155832.jpg


Otopharynx tetrastigma man
20180621_155920.jpg


Otopharynx tetrastigma vrouw
20180621_155933.jpg


Overzicht
20180621_160017.jpg


De bak draait verder goed, weinig tot geen vuil te bekennen alleen blijft de bruinalg wel een beetje een issue.
wekelijks met een pluk filterwatten & schuursponsje in de weer is wel vereiste om het fris te laten ogen.
maargoed dat hoort erbij met bakken als dit (net als tanganyika, sluier, rover bakken ect)
 
Danku allen.

Ziet er super uit! Vissen hebben schitterende kleuren:)

Dank, dat was wel mijn insteek toen ik ging kijken wat ik wou. Visjes met karakter en visjes die mooi in de kleuren zitten.

Nu staan Midden amerikanen nog steeds bovenaan mijn lijst, maargoed daar heb ik simpelweg de plek niet voor.

Malawi's staan als 2e en daar heb ik gelukkig wel de plek voor :)
 
Gister een leuke verassing gespot, goed kunnen verstoppen en toch genoeg voeding kunnen vinden.
inmiddels schijnbaar groot genoeg om vrij rond te zwemmen zonder opgegeten te worden!

Jong van de Aulonocara Rubin Red
IMG_0085.png
IMG_0087.png


Foto's zijn niet top van kwaliteit, ik zat m'n samsung te zoeken maar kon die zo snel niet vinden en dus de iPhone er maar even snel bijgepakt.
Vind de foto's die ik met mijn samsung toestel maak toch een stuk beter... kan ook gewenning zijn :)
 
Oh zeker!

Je word vaak beperkt in je scape mogelijkheden, maar kwa gedrag & (vaak ook) kleurenpracht kan er weinig tegenop.

Aan de andere kant word je juist geholpen in je scape. Je legt zand neer en wat stenen en je vissen richten het in. Ik zou heel graag multi's nemen. Vroeger zebracichliden en kersenbuiken gehad. Gedrag was zo stoer, maar helaas de bakken te klein om er echt mooie Afrikaanse in te stoppen. Nu een NANO tank, zou wel een Badis Scarlet willen.
 
Maar weer een paar fotootjes, denk (hoop) dat dit de laatste fotootjes zullen zijn van de bak in dit huis :)

Bak overzicht.
20180908_201938.jpg


Heb de laatste 3 weken de stenen niet meer geboend.
Ben benieuwd water er uiteindelijk mee gebeurd, nu werd het zoals gewoonlijk eerst bruin.. maar er komen steeds meer rode tintent in te zitten?
De foto maakt de rode kleur echt heel erg, in het echt valt het wel mee en zit het tussen rood & bruin in.
maarja... rode alg? Heb ik in deze vorm nog niet eerder gezien.

20180908_203347.jpg


White lipjes, beginnen steeds meer in de weg te zwemmen tijdens onderhoud.
Zeker zodra ik het zand terug op z'n plek ga leggen zitten ze te wachten of er nog wat eetbaars opstuift.
20180908_201959.jpg
20180908_202024.jpg


Tetrastigma, baas in de bak totdat ik mijn hand in de bak steek.
Dan is die weg en komt niet meer tevoorschijn totdat ik er niet meer in bezig ben :juggle:
20180908_202039.jpg


Sulper head
20180908_202109(0).jpg
20180908_202320.jpg
 
Mooie foto's! Maar verwacht eigenlijk nog wel een speciale afscheidsfotoreeks ;)

Zal er aan denken :D

Mijn achterwand zag er zo uit. Rood/bruin.

Vrij normaal dus :)... ja had het idee om net als jij ook is met waterstof peroxide aan te slag te gaan.
Maargoed aangezien de bak over een paar maanden toch volledig leeg moet doe ik alleen de achterwand t.z.t. wel met peroxide en de stenen gaan onder de hogedruk reiniger.
 
Hele mooi bak, Richard, al is het niet mijn stijl. Je hebt er echt wel iets prachtigs van gemaakt.
Zal met de komende bak vast ook weer gebeuren.
 
Hele mooi bak, Richard, al is het niet mijn stijl. Je hebt er echt wel iets prachtigs van gemaakt.
Zal met de komende bak vast ook weer gebeuren.

Ga mijn best doen Ben! :)

en ja ieder zijn ding natuurlijk, hoewel ik jou blackwater ook mooi vind, is het niks voor mij :)

zou ook wat zijn als we allemaal dezelfde bak hadden :juggle:
 
Ga mijn best doen Ben! :)

en ja ieder zijn ding natuurlijk, hoewel ik jou blackwater ook mooi vind, is het niks voor mij :)

zou ook wat zijn als we allemaal dezelfde bak hadden :juggle:
Precies, en dat is wat ik aan het forum zo leuk vind! Je ziet dingen die je zelf nooit neer zou zetten.
 
Dank allen,

zit nog wel even in dubio hoe ik deze bak t.z.t mee ga nemen.
Moet sowieso al een busje huren dus das het probleem niet, maar om op zo'n dag & de hele bak leeg te moeten halen & weer opzetten + alle andere meubels verhuizen.... zie ik niet zo zitten.

Zit er over te denken om een flexibele koi bowl te kopen, kan ik in die week al rustig de vissen uitvangen & de bak leeghalen.
vissen gaan dan in de bowl en verplaats in naar de nieuw opgezette bak zodra het kan.

maangoed mocht iemand een beter idee hebben :deal:
 
Is het noodzakelijk dat de bak gelijk mee gaat dacht te begrijpen dat je nog thuis woont
Anders eerst de nieuwe bak inrichten en indraaien en dan pas de oude bak leeg halen en verhuizen er van uitgaande dat je de vissen in de nieuwe bak laat rond zwemmen
 
Is het noodzakelijk dat de bak gelijk mee gaat dacht te begrijpen dat je nog thuis woont
Anders eerst de nieuwe bak inrichten en indraaien en dan pas de oude bak leeg halen en verhuizen er van uitgaande dat je de vissen in de nieuwe bak laat rond zwemmen

Vissen gaan dus niet naar de nieuwe bak, dat is het nu juist.

En ik heb een busje nodig voor het verhuizen van de bak dus liever alles in 1x, scheelt een boel geld kwa busje huren.
 
Aha op die fiets/bus grote specie kuip mischien een optie heb deze wel gebruikt en de vissen er rustig een week in laten zitten wel met filter en verwarming natuurlijk
oude water mee genomen in grote afsluitbare emmers met vissen idem
 
Hoi Richard, je bent al een eind op weg zie ik. Ik zie dat je nagenoeg dezelfde stenen als mij heb aangeschaft maar 125 kilo, dan kom ik met mijn 14 kilo. Ik heb deze ook ongeveer aangeschaft voor 25 eurocent de kilo en middels zoutzuur gecheckt of ze kalkvrij waren.

Zie ik het nu goed, heb jij ook geschaafd steigerhout, want het geheel ziet er toch strak uit.

Ik meen te lezen dat jij het gaat verven, gezien je opmerking over in de grondverf zetten.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat
 
Lang geleden.... deze bak is namelijk ook verhuist!

Tijdens de verhuizing ben ik helaas mijn 2 grote white lip mannen en 1 white lip vrouw verloren... zijn echt stresskippen wat dat aangaat en ze hebben het helaas niet gered.
Hebben 2 dagen apart in emmers moeten staan, zijn helaas gaan hemelen. houd ik over 4 vrouwen....

ook de Aulonocara rubin red man is een paar maanden terug gaan hemelen, deze was al volwassen toen ik m kreeg en verwijt het dan ook aan ouderdom.

toevallig van de week grote schoonmaak gehouden en de bak weer omgegooid
20190720_212901(0).jpg


wel zit er tegenwoordig een groepje Labidochromis caeruleus in, de enige Mbuna soort die je bij non-mbuna kan houden.
wel verrekte lastig op de foto te krijgen!
20190720_213044.jpg
20190720_213006.jpg


en deze mooie foto kwam er nog uit :)
20190720_212939.jpg


Weet nog niet precies wat ik met deze bak ga doen verder... wellicht dat die plek gaat maken voor de stelling.
voorlopig zal die er nog wel even staan.
 
Tijdens de verhuizing ben ik helaas mijn 2 grote white lip mannen en 1 white lip vrouw verloren... zijn echt stresskippen wat dat aangaat en ze hebben het helaas niet gered.
Hebben 2 dagen apart in emmers moeten staan, zijn helaas gaan hemelen. houd ik over 4 vrouwen....

ook de Aulonocara rubin red man is een paar maanden terug gaan hemelen, deze was al volwassen toen ik m kreeg en verwijt het dan ook aan ouderdom.

Dat is minder leuk... :(
Stierven ze terwijl ze in de emmers zaten of pas nadat ze terug in de bak zaten?
Twee dagen in emmers is niet ideaal maar ja... Vissen van dit formaat (in vrij groot aantal) verhuizen en tijdelijk huisvesten is ongetwijfeld nog extra omslachtig (en stresserend) voor mens en dier vergeleken met een gemiddelde bak..
Ook al ben ik niet gespeend van enige ervaring ter zake toch lijkt het me logisch dat een bak van dit formaat verplaatsen altijd een uitdaging blijft en onvermijdelijk risico's met zich meebrengt.
Alleszins jammer want het waren mooie vissen...

Weet nog niet precies wat ik met deze bak ga doen verder... wellicht dat die plek gaat maken voor de stelling.

:eek:
En bak en vissen verkopen bedoel je?
Of verschuif je de bak gewoon een beetje zodat de stelling er naast past? :rolleyes::engel:

planten staan er ook goed bij :D :D

Jij zou ze ongetwijfeld al meermaals gesnoeid hebben! :deal:

Maar het is inderdaad een mooie groene bak! Jammer dat de mooie hardscape nu minder zichtbaar is door al die welig tierende planten maar ja, je kan niet alles hebben, nietwaar...
:D:D
Welke (en hoeveel???) plantenvoeding gebruik je, Rich? What's your secret?
 
Laatst bewerkt:
Dat is minder leuk...
Erg jammer van deze vissen ja, helemaal vergeten mee te nemen in mijn bericht (concentreerde met iets teveel op de plaatjes)

Maar het is inderdaad een mooie groene bak! Jammer dat de mooie hardscape nu minder zichtbaar is door al die welig tierende planten
Ik doelde eigenlijk op de afwezigheid van planten, maar de alg doet het idd prima!
 

Terug
Bovenaan