Wat is er nieuw

160x60x60

• Onderwerp starter Onderwerp starter ElDorado
  • Startdatum Startdatum
E

ElDorado

Guest
Hallo iedereen,

ik ben bezig met de nieuwe opzet van mijn woonkamer aquarium.
Het is een gezelschapsaquarium, niet zeer biotoop gericht.
Het aquarium meet 160x60x60 met:
2 HQI lampen (1x plantengroei en 1x viskleur).
Eheim Jager 3617 200W heater
Sera 400+UV extern filter
En Sera luchtpomp.
De bewoners op dit moment zijn:
Een X aantal guppen, grootste deel Moscow Blue
Beta splendens crowntail man
3x beta splendens vrouw
2x Microgeophagus Altispinosa (koppel)
6x otoclinclus affinis
1x Platydoras costatus
1x Ancistrus dolichopterus
1x Hemiodontichthys acipenserinus

En dan nu mijn vraag, graag zou ik het bestand nog een beetje uitbreiden, liefst met wat bodemvissen.
Ook had ik in gedachten een schooltje roodkopzalmpjes toe te voegen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Hierbij nog een foto van het geheel:
VO0dG-5Uh3wG2L2e-7mwTHT6HbjbZvvh.jpeg

Ik zie ook een groepje kardianalen (denk ik zo). Maar je kan er prima een groep Corydoras en ook roodkoppen toevoegen. Miss is het wel leuker om ipv de roodkoppen een ruitvormige soort te nemen voor het contrast met de andere vissen.

jeffrey zei:
Ik zie ook een groepje kardianalen (denk ik zo). Maar je kan er prima een groep Corydoras en ook roodkoppen toevoegen. Miss is het wel leuker om ipv de roodkoppen een ruitvormige soort te nemen voor het contrast met de andere vissen.

Klopt inderdaad, neons zijn het... Maar dit is het overblijfsel van een heel oude school haha.

Welke ruitvormige zou je aanraden?

Vandaag ook bio CO2 toegevoegd, 2x 1,5l via een bruissteen. Deze ligt naast de bruissteen van de luchtpomp.
Is dat goed of moet hij verplaatst worden?

Vandaag een koppeltje Ramirezi German Blue toegevoegd aan het bestand, 6 stuks L144 (2cm) en een schooltje roodkopzalmpjes van 10 stuks (deze wil ik nog uitbreiden)
Ook ben ik van plan nog een klein groepje corydoras toe te voegen, welke kan ik dan het beste pakken?

Niemand?

Wat is de temperatuur van je aquarium? Er zijn eigenlijk heel veel soorten die je kunt kiezen. Hoeveel wil je maximaal uitgegeven? Met jou aquarium zou ik gaan voor een mooi schooltje van 30 stuks. De Corydoras aeneus is een goedkope Corydoras soort welke je vaak al kunt krijgen voor �1 op marktplaats.

Om eerlijk te zijn vind ik de bodem al behoorlijk druk klinken als straks naast twee koppels Mikrogeophagus (1x ramirezi en 1x altispinosus), zes uitgegroeide Ancisatrus sp. (L144) en een Ancistrus dolichopterus in de bak vertoeven.
Zeker omdat je de laatste toevoeging (waarvan achtmaal bodemgerichte vissen) slechts een paar dagen geleden heb gedaan zou ik zeggen kijk het eerst eens goed aan. Zeker omdat die L-nummers ook behoorlijk massieve dieren worden.

~ Ivo

Ludger zei:
Wat is de temperatuur van je aquarium? Er zijn eigenlijk heel veel soorten die je kunt kiezen. Hoeveel wil je maximaal uitgegeven? Met jou aquarium zou ik gaan voor een mooi schooltje van 30 stuks. De Corydoras aeneus is een goedkope Corydoras soort welke je vaak al kunt krijgen voor �1 op marktplaats.

De temperatuur van het aquarium is 24�c. En ik kan inderdaad een schooltje van 10 codyoras aeneus krijgen voor een klein bedragje. Deze zou ik dan nog als alles goed gaat kunnen uitbreiden.
Ook zou ik graag het schooltje roodkopjes willen uitbreiden.

heb je nu co2 en een luchtpomp op de bak staan

verder ziet de inrichting er wel mooi uit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan