Wat is er nieuw

180 liter aquarium anders inrichten

vissen

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2010
Berichten
247
Hallo allemaal,

Ik heb een 180 liter bak die ik de laatste tijd niet erg goed verzorgd hebt maar die ik nu opnieuw wil inrichten. Alleen weet niet waar ik welke plant neer moet zetten en of jullie een aantal makkelijke soorten weten die niet moeilijk te onderhouden zijn. Ik gebruik dagelijks easy carbo en wekelijks profito.
Ik heb zelf al een aantal planten opgezocht die ik graag zal willen hebben enkeling heb ik al eens eerder gehad.

Cabomba caroliniana
Hygrophila difformis
Pogostemon helferi
Micranthenum micranthemoides

hier is nog een foto hoe de bal er nu bij staat(al dat groen aan de achterkant is levermos waar in vroeger een klein bolletje an had maar nu heel erg is gegroeit.)

593445_0_82_20140819_17.jpg
 
hier een linkje met allemaal verschillende inrichtingen:

http://tropica.com/da/inspiration/

klik je op een afbeelding krijg je ook te zien welke planten er zijn gebruikt.

ik hoop dat je hier wat aan hebt 🙂
 
dank je. zijn prachtige inrichtingen vrees alleen dat ze veelste moeilijk zijn voor mij.
ik heb inmiddels wel een idee hoe ik het ongeveer wil hebben. al het mos op 1 bol na doe ik weg. daar wil een grote bos cabomba neerzetten. de plantlinks achter doe ik of weg of ik zet hem meer naar voren en daar weet ii nog niet wat ik wil wel een grote bos planten want de vissen kunnen nu nauwelijks ergens schuilen. in het midden komt een groep Pogostemon helferi en die kleine plantejes die er nu staan gaan naar links. verder zit ik nog te denken aan een plant om voor de cabomba te zetten een Hygrophila difformis ofzo maar daar ben ik nog niet over uit.
de plant met die kleine blaadjes wil ik gaan uitbreiden en dan denk ik dat ik wel te vrede ben.

er komen nog wel vissen bij want ik heb nog maar 7 kardinalen dat worden denk ik 20. en dan nog een groep cory's erbij want ik heb geen enkele bodem bewoner.
 
vissen zei:
dank je. zijn prachtige inrichtingen vrees alleen dat ze veelste moeilijk zijn voor mij..
Als je daar bang voor bent kun je altijd nog hier neerzetten welke van die voorbeelden je mooi vindt zodat we kunnen meedenken hoe je iets soortgelijks toch kunt bereiken.

~ Ivo
 
wat ik erg mooi vind is layout 85 van die website. maar ik mijn hout wel graag laten staan zoals ze nu staan.
ik vind het mooi als alles vol met planten staat maar ik heb geen geweldige verlichting erin zitten (2 x 30 watt) en heb geen geld voor een co2 installatie .
(bio c02 heb ik al eens geprobeerd maar dat werd een rommeltje).
Ik heb al vele planten gehad die het niet hebben gered en dan was mijn aquarium naar 2 maanden weer kaal. hellemaal bij rode planten. ik weet dat deze meer licht nodig hebben maar mijn twee tl balken zitten voor en achter met een stuk ertussen en op dat stuk( een beetje in het midden van de bak) en daar groeien de planten veel minder goed.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan