Wat is er nieuw

2 externe filters op 1 sproeibuis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Ik ben een beetje aan het 'spelen' met de in en uitstroom van mijn beide externe filters. Ik heb het vermoeden dat beide filters elkaar een beetje tegenwerken momenteel.

Zou het mogelijk zijn om de uitstroom van de 2 filters middels een Y verbinding aan te sluiten op 1 sproeibuis? Het gaat om een Jbl e901 en een Eheim 2215.

Gr Robin

Dat is mogelijk maar moet je wel de gaatjes groter maken of er veel meer boren.
Moet op zich ook geen probleem zijn om de uitstromers van je filters zo te richten dat er een prima rondstroming staat.

Ik heb al veel geprobeerd maar vooralsnog ben ik niet tevreden. Als ik bijv cyclops voer, zie ik duidelijk dat er niet voldoende stroming is op sommige punten.

Wat zijn de afmetingen van je bak precies? misschien zelfs met de 2 onvoldoende capaciteit bv

Het gaat om de Ferplast Dubai 120. 240 liter bruto. Beide filters zouden genoeg capaciteit moeten hebben om de bak van voldoende stroming te voorzien. Het is ook niet echt een gebrek aan stroming.
Ik heb nu in beide hoeken van de achterwand een instroom. De uitstroom heb ik nu linksvoor en rechtsachter van de bak. De ene iets naar beneden gericht en de andere iets omhoog om het oppervlakte zachtjes te laten bewegen.
Ik wil nu beide in en uitstromen aan 1 kant van de bak plaatsen om voldoende circulatie te cre�ren. Dit is door de beperkte inkepingen van de Ferplast bak niet mogelijk. Waarschijnlijk wel als ik de 2 filters op 1 uitstroom laat draaien.

Ja dan moeten de filters wel voldoende zijn idd.
Ik heb ook 2 filters op m'n bak met rechts een uitstroom die langs de oppervlakte naar links staat en links een uitstroom die schuin naar rechtsvoor staat.
Echt een perfecte rondstroming al zeg ik het zelf.
Heb de uitstromers met een fohn bewerkt en toen wat verbogen om ze zo vanaf hun positie de kant op te laten stromen die ik wilde.

En waar zitten je instromen John?

Links en rechts in de hoeken,rechts zit in het lege filterhuis van het originele filter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan