Wat is er nieuw

2 filters in 1 aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niels B
  • Startdatum Startdatum
N

Niels B

Guest
Ik heb een aquarium van 80\30\40. Deze bak is een beetje overbevolkt. Dus vandaar dat waarschijnlijk de filter het alleen niet aan kan. De filter is trouwens 700liter per uur. Maar ik heb nog een filter van mijn 30\30\40 aquarium die toch maar op zolder staat en niet in gebruik is. Dus kan ik die filter er ook bij doen. Is dit een verbetering.

PS. Graag antwoord op het bovenstaande want je hoeft mij niet meer te vertellen dat het ook verbeterd minder vissen te nemen.

Gewoon doen,
je hebt het besef al wat de oorzaak is dus zolang een extra filter erbij en je ververs beleid verhogen.

Een korte termijn verbetering misschien, wat minder vuil? Je kunt het proberen, het kan in ieder geval geen kwaad om het filter bij te plaatsen lijkt mij.

Misschien dat het iets bijdraagt maar zal geen groot filter zijn als het in zo'n klein bakje heeft gezeten toch?
Beste kan je in dit geval ook iets meer water verversen dan gewoonlijk.

Filter zit er nu in en heeft best wel sterke uitstroom
Ik zal dan nu ook wel water verversen. Hoeveel moet ik doen ongeveer?

Ik denk dat het ook bijdraagt als ik het aquarium heel goed schoon maak. De planten groeien namelijk ook haast niet en er zitten best wat vuilhoekjes in.

Bij het schoonmaken had ik in gedachten al de planten er uit, hout en stenen eruit. En dan het Vrind heel goed afhevelen. De helft van het water verversen nieuwe kleibolletjes erin. En de planten en de schoongemaakte stukken houd en steen weer terug.

Ik denk dat het niet goed is om de filter weer schoon te maken, dit heb ik namelijk vorige week nog gedaan.

Ik ga ook de overbevolking weg proberen te werken.
PS: de Black Molly's staan aangeboden dus als iemand ze wil.

Is het schoonmaken en de manier waarop ik dat doe goed?

Nee, Dat is het slechtste wat je kunt doen.
Laat alles erin , en neem een stuk slang, waar je een stukje grof gaas voor doet, met elastiekje vast zetten, dan zo het vuil uit zuigen.
Haal tot 1/4 water uit de bak , en vul weer aan , met bijna handwarm water.

Heb aan gevuld met iets kouder water voor de corydorassen

Maar bij het afleveren kwam er van de kleitabletten die in het grind zitten een enorme wolk af dus nu is het water zo troebel dat je niks meer ziet. Dit is niet met verversen op te lossen.
Moet ik het laten bezinken of er zo veel mogelijk uit filteren.

Allebei. laten bezinken en uitfilteren.

Zal je het water toch anders moeten bijvullen.
Niet zo erin kiepen ,he.

Hoe dan 50 keer met een maatbeker heen en weer lopen is ook niet alles.

Wat zeg je nou??? Je neemt dan toch een emmer of 3. bankje erbij ,emmer erop , daar uit putten.
Dan rustig gieten.

Heb je Juwel? met 2 klepjes?

Of met de slang op de kraan, dan zachtjes laten lopen.

IK doe zo 10 bakken, ong 400 l water.
Eerst met slang eruit, 4 bakken, dan weer vullen, met pompje.

Niels B zei:
Hoe dan 50 keer met een maatbeker heen en weer lopen is ook niet alles.

haha dat of een emmer met water op een trapladder zetten en met een slang naar je aquarium overpompen, dat zou ik doen😉

Doe je 8 liter, zet je die op de hoek van de lichtkap . sterk genoeg.

Ik heb een Marina aquariumkit
Maar ik kan ook proberen rustig vanuit een emmer te gieten.

Het water is al stukken helderder, nog steeds niet kristalhelder maar het gaat.

Ik heb ook de Marina 60cm hier en zet de rand van de emmer voorzichtig op de voorruit neer en laat dan het water in de bak stromen.De rand van de emmer rust dus op de voorruit.

Zal ik eens proberen. Ik ga nu ook wekelijks een kwart van het water verversen.

Ik gebruik zelf een vergiet en emmer tijdens het opnieuw vullen.
Zo kan je best met een aardig tempo het water in de bak gieten zonder dat de bodem of de rest van de inrichting van z'n plek komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan