Wat is er nieuw

2 filters

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
60
Hoe doen jullie dat? Ik heb 2 filters en ik heb gelezen dat je ze beiden aan 1 kant moet zetten of eventueel links en rechts en de in en uitstroom contra. Dus bij de een de instroom hoog en bij de ander laag en zelfde voor uitstroom.
Hoog en laag zetten is voor mij geen optie. Want als ik de uitstroom laag zet dan worden m’n planten weggeblazen. Maar beiden aan 1 kant zetten: 4 x een dikke buis, en stroomkabel voor de heater, dat past bij mij niet en volgens mij is de openings grootte standaard denk ik. Hoe doen jullie dat toch? Is eventueel de uitstroom te combineren? Dus samen naar 1 uitgang?

Bijlagen

• image1 (2).jpeg
    image1 (2).jpeg
    155.4 KB · Weergaven: 104
  • image0 (1).jpeg
    image0 (1).jpeg
    138.4 KB · Weergaven: 104
Waterverdeling middels een spraybar. Het liefst over de lengte van je aquarium. Door te bekijken hoeveel gaatjes en met welke grootte is de waterdistributie prima te regelen. Ik zou beginnen met gaatjes van 2,5 mm op een afstand van 3 cm.

Ok. Dat is inderdaad een goed idee, niet aan gedacht, lijkt me goed. Heb ik net zo’n mooi Lilly pipe gekocht. 🙈

Ik heb de in- en uitstromen in alle bakken hoog hangen. Als ik twee filters heb, hangt het ene filter links achter en het andere filter rechts achter. Die blazen dan schuin de bak in. Op de plekken waar de waterstromen elkaar of het glas raken, gaat het water omlaag en via de bodem weer richting intakes. Werkt allemaal prima. Maar ik moet erbij zeggen dat ik bijna geen planten heb; dan kom je er makkelijker mee weg om de boel gewoon maar wat rond te pompen. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan