Wat is er nieuw

2 kweekstellen pterophyllum scalare red shoulder

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tommass
  • Startdatum Startdatum
T

Tommass

Guest
Goedemiddag,

Na 1,5 jaar garnalen gekweekt te hebben, werd het weer tijd voor wat anders. Lang dubben discussen of maanvissen.

Het is uit eindelijk maanvissen geworden ivm stress bestendigheid. Er staat namelijk een verhuizing gepland. Nu heb ik 2 kweekstellen pterophyllum scalare red shoulder F2 gekocht van een liefhebber.

Maar nu is 1 stel bij elkaar en het andere stel zwemt apart van elkaar en maken een soort van ruzie. Ook is er rivaliteit tussen het stel en de andere losse.

Moet ik me nu zorgen maken? Ik vind het vreemd omdat ze al bij elkaar in de bak zwommen.

Verder zijn ze kern gezond en poetst het stel al de bladeren.
Het is een speciaal ingericht amazone bak, met planten en 2 kleine Sturisoma Red L nummers(weet niet exact welke).

bijvissen zijn nu 1 kweek stel bijlvissen van 5,5 cm en 1 jong.
Omdat ik er verder niets bij ga doen ivm kweken wil ik graag weten of dit nog goed gaat komen.

Ze zijn nu rond de 13 cm hoog en 1,5 jaar oud. Super mooi op kleur en paraderen lekker rond. Eten goed en gevarieerd en zijn totaal niet verlegen.

Graag hoor ik jullie bevindingen.

Je gaat veel plezier van deze vissen hebben. Kan je een foto van je aquarium uploaden? Zet er gelijk even bij wat de afmetingen zijn.

Hobbygroet,
Jos Hut

Hoi Jos,

Ik zal morgen even een foto uploaden! De eerste eieren worden al gepland. ze zijn flink aan het poetsen.

Maar het andere koppel is nog steeds niet bij elkaar.... Komt dit nog wel goed?

Afmetingen zijn nu:

Rio180
met een kleine filterzand bodem, kienhout en veel planten.
Ik weet dat de bak een beetje klein is op dit moment. Maar ik ga binnekort verhuizen en dan komen ze in een veel grotere bak tereecht.
Die kan ik nu op dit moment even niet plaatsen!

Ik zou graag willen dat het andere koppel ook fijn samen blijft weer. Moet ik die beide even verwijderen?

Als je de andere twee maanvissen kan verplaatsen zou ik dat zeker doen. Vier maanvissen in een 180 liter aquarium is niet te doen, helemaal als er koppel bij zit dat wil gaan afzetten.

Hobbygroet,
Jos Hut

Bedankt voor het advies Jos!

Eieren zijn inderdaad afgezet nu! Andere koppel kruipt nu wel weer langzaam naar elkaar toe! Het vrouwtje is toegetakeld en erg op haar hoede!

Ik heb alleen nu geen tijdelijk onderkomen voor de andere 2. Zal wat proberen te regelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan