Wat is er nieuw

2 meter aquarium aangeschaft

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robbert939
  • Startdatum Startdatum
R

Robbert939

Guest
hoi, ik heb een aquarium van 200 x 60 x 60 aangeschaft, maar nu heb ik een fout gemaakt bij het kopen van de kast.
mijn kast is 50 cm diep kan het kwaad als ik het aquarium aan beide kanten 5 cm laat uitsteken alvast bedankt

Ik zou me dr niet prettig bij voelen zelf. Het is een best gewicht. Zelfs niet met een dikke plaat onder de bak ter grootte van je aquarium. en het lijkt ook niet mooi een uitstekende bak, maar dat is persoonlijk.

zou hem niet later oversteken door middel van een plaat je mist dan net de belangrijkste ondersteuning.
Wat je wel kan doen is je kast aan de achterkant verbreden door middel van een paar balkjes.
kwestie van vier staanders twee liggers en een achterplaat.
Trouwens wat voor kast is het kan ie het gewicht aan en is ie nieuw je hebt namelijk 14 dagen omruil recht mits niet in elkaar gezet anders even met de zaak praten en de boel uit leggen.

zou hem niet later oversteken door middel van een plaat je mist dan net de belangrijkste ondersteuning.
Wat je wel kan doen is je kast aan de achterkant verbreden door middel van een paar balkjes.
kwestie van vier staanders twee liggers en een achterplaat.
Trouwens wat voor kast is het kan ie het gewicht aan en is ie nieuw je hebt namelijk 14 dagen omruil recht mits niet in elkaar gezet anders even met de zaak praten en de boel uit leggen.
oke bedankt, ik heb de kast 2e hands gehaald, maar ik heb het aquarium tot een kwart gevuld en hoor een af en toe een kraak geluid vanaf komen. ik heb van iemand gehoord dat het misschien het uitzetten van het glas is. maar ik vertrouw het niet helemaal

Glas zet niet uit maar breekt dus stoppen met vullen en eerst de kast regelen.

Ik begrijp dat de bak ook tweedehands is gekocht? Zo ja dan zou ik hem eerst op de grond zetten en vullen om te kijken of dat allemaal snor zit.

Net wat Nicolientje zegt: stevige plaat eronder en het is opgelost.

Kwestei van een een betonplexplaat kopen van dezelfde lengte als je aquarium en die eronder leggen
Gaat hier om de breedte maat niet om de lengte
Net wat Nicolientje zegt: stevige plaat eronder en het is opgelost.
En dat baseer je op :juggle: ervaring of anders let wel is een 200x60x60 das een plas water om weg te dweilen 😱🤔

Ik ben het eens met de mening van flipper,het onderstel van hout verbreden in de diepte,door aan de voorzijde en achterzijde een balk te schroeven met veel houtlijm,de ruimte die je aan de voor en achterzijde tekort komt is dus 2 x de dikte van de balk die je gaat gebruiken,maar doe het wel met preciesie,de nieuw aangebrachte balken / ondersteuning moeten stroken met de (vlakheid) van het onderstel.

gr.bert

IMG_2334.png

de 180x50x50 bakken steken hier ook over :))

Guppeman, van mij is ook geen enkele foto gemaakt! Kom jij toevallig uit hetzelfde bouwjaar en waren foto’s maken van kruinende babies gewoon minder hip? ?

maar het geschreven van hierboven klinkt bizar, krakend glas! Ben wel benieuwd! Dusseuh picture please ?

Ach ja altijd mensen die het beter weten 1 opmerking de getoonde voorbeelden zijn anders als wat de Ts wil gaan voeren
Geen kweek bak ieder geval maar een volledig in gerichte bak en das toch wel ander gewicht.
Maar goed Ts moet het zelf weten wat ie doet.

Ag ik heb zo wel eens 2 uur voor m’n aquarium gezeten om te luisteren waar het gekraak vandaan kwam... bleek de koelkast te zijn die er naast stond..

Wat je kast betreft zou ik minstens voor een kast gaan die net zo groot is als het aquarium zelf en het gewicht kan dragen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan