2 meter bak 720liter.


Mooie foto s Anders en je hebt weinig tot geen planten dus geen co2 toevoeging en dat zal bijdragen aan baardalg. Wellicht speelt de belasting ook nog een rol maar toch is het erg mooi om naar te kijken.
 
Mooie foto s Anders en je hebt weinig tot geen planten dus geen co2 toevoeging en dat zal bijdragen aan baardalg. Wellicht speelt de belasting ook nog een rol maar toch is het erg mooi om naar te kijken.
best veel plant hoor alleen zitten ze boven het water.
 
Ok maar je voegt geen co2 toe dus dan heb je soms al snel een tekort hieraan wat resulteert in baardalgen. Het hoort een beetje bij dit soort bakken denk ik ;)
yep, persoonlijk ben ik heel blij met de baardalg. Het maakt de achterwand net wat natuurlijker. En compleet behaarde stenen zijn ook erg mooi
 
mijn pleco is helaas gister overleden... HEt was mijn eerste vis samen met 2 goudvissen. Ik had hem al rond de 13 jaar. Is er een kans dat hij overleden is door ouderdom?
 
update
0-7.jpg
0-6.jpg
0-3.jpg
0-1.jpg
0.jpg
 
even een update,
het visbestand is nu
2x goudaal
1x parachanna oscura
1x polypterus, orni
1x poly. senegalus
2x amerius bullhead catfish
1x afer mesvis
5x silver dollar
1x stekelaal dayi

Zijn inderdaad veel vissen. Maar de filter kan het aan en de meeste vissen liggen de hele dag verstopt.
 
Lang niet meer geupdate. Maar alles gaat goed met de bak. De slangenkop is helaas na 2 jaar out of nowhere aan stukken gescheurd.... erg vreemd want hij was eindelijk op een formaat waarbij ik niet meer bang was dat hij werd opgegeten. De stekelaal is een maand of 2 geleden ook overleden dus de bak is op het moment erg rustig. Ik zit te twijfelen of ik er nog iets voor ga halen maar misschien laat ik het bestand wel gewoon zoals het is. Al vind ik hejuta's echt leuk en toxates soorten of nog een polypterus erbij.
Either way hier is een update. Alles is super groot geworden;)
IMG_6708.jpg
IMG_6754.jpg
IMG_6759.jpg
IMG_6790.jpg
IMG_6791.jpg

de bak is in het echt echt veel veel mooier maar het lastig om met zon donkere baardalg achterwand de foto goed helder te krijgen en met reflecties enzo. Dus focus en licht lukt niet helemaal in het totaal foto'tje
 

Bijlagen

  • IMG_6700.jpg
    IMG_6700.jpg
    238.8 KB · Weergaven: 124
Goede dag, ik wou na een lange tijd mijn bestand een beetje aanpassen.
Wat ik nu heb :
2- bullheads meervallen
1 goudaal
3 polypterus (orni/senegalus/delhezi)
5 silverdollars


1 afer papycranus mesvis (ben momenteel een ander huis aan het zoeken voor hem)

Graag wou ik hier wat meer afrikaanse oddbals bij stoppen.
Ik zat te denken aan nog 1 polypterus en een koppel channa's
Het liefst zou ik een dwergchanna willen houden als andrao of bleheri. Die zijn wat makkelijk te vinden.
Hebben jullie nog andere leuke suggesties?
En is het denk je mogelijk om zulke dwergchanna (15cm ong) bij een grotere polypterus te houden?

Ik heb zelf 2 vissen verloren dit jaar en beide denk ik of door ouderdom of toch door de mesvis. Zelf lijken mij de polypterussen erg vredig. En denk ik dat alles boven de 10cm het eigenlijk wel overleefd zonder de mesvis. Maar ben niet helemaal zeker hiervan.
 
Vrees dat jij zelf de grootste kenner van grote vissen hier bent. Is er geen monsterfish forum/facebookding ergens?
jawel maar vind jullie advies meestal veel vertrouwbaarder. Op het monsterfishforum zullen ze ook zekel vissen van 50cm aanraden waar ik het meestal niet echt mee eens ben.
 
Gaaf man zo'n bak... ooit als ik groot ben ;) of de kinderen het huis uit zijn.

Kan jou geen advies geven... maar wens je succes met deze mooie bak!
 
Gaaf man zo'n bak... ooit als ik groot ben ;) of de kinderen het huis uit zijn.

Kan jou geen advies geven... maar wens je succes met deze mooie bak!
mijn ma denkt er nou net andersom over . Staan nu 11 bakken in het huis en wordt haar een beetje veel:) En mag nog niet eens een zwembad uitgraven in het huis
 
Net je thread even doorlopen Nekko :) heel gave vissen en mooie wildernislook ! 11 bakken ? en dan niet eens een zwembad in huis mogen graven ?? sjonge toch ... :LOL::LOL:

(maar ik heb een paar maanden geleden even groot stressmoment gehad zoals je vertelde in het begin van je thread : volglasbak van 150*50*60 twee verdiepingen hoog
met smalle trap ... was afwisselend stress-zware paniek :D :D )
 
Een mesvis is een heel sluwe jager, hij gebruikt, zoals jullie waarschijnlijk weten echopeiling ( electrisch) om zijn prooi te vinden en hij eet werkelijk alles wat hij in zijn bek kan krijgen. Die bek kan heel wat verder open dan je zo zou denken....!
ZuidAmerikaanse meerval soorten kunnen HEEL erg oud worden. Ik heb er eentje die is nu al 21 jaar uit de familie van de Peckoltia.
Voor de rest heb je een heel aparte smaak, die bevalt mij wel!!! Heb zelf geen plaats voor een echt grote bak, maar anders zou ik ook graag die kant op willen!
Heb je overigens al eens ooit over een Mormyrops curtus nagedacht?? Zou wel in jouw exotenbak passen!
 
Hele gave bak Nekko, helaas heb ik ook te weinig verstand van de groep vissen die jij houd. Maar zeer fraai 👍.

Gr. Ed
 
Heb inmiddels al een half jaar bijna al mijn vissen weggedaan en zal binnenkort de 2meter bak weg moeten doen.

Helaas helaas, maar mijn ouders zijn het geluid zat. Maar hier wat foto's van de bullhead en de orni.
Zijn beide rond de 35cm en monsters.
Bullhead is nu 14 jaar oud in ieder geval.
Screenshot 2022-01-12 at 11.36.29.png
Screenshot 2022-01-12 at 11.36.49.png
Screenshot 2022-01-12 at 11.36.38.png
Screenshot 2022-01-12 at 11.36.53.png
Screenshot 2022-01-12 at 11.36.44.png
 
Dat is jammer idd, hopelijk lukt het ze ergens anders onder te brengen.

Moet je trouwens alles wegdoen? Of mag je nog 1 bakje houden?

Gr. Ed
 
Das jammer. Kun je beetje goed een nieuw huis voor je monstervissen vinden?
hahaha nee echt totaal niet. De silverdollars gingen voor 10 euro alle 4 weg. Polypterus staat al maanden voor 15euro op marktplaats. Begon met 60 euro een jaar geleden.
Genoeg mensen die hem willen, maar helaas geen die een goed huis kunnen bieden.


De meerval ga ik in de bak laten tot hij sterft. Het vrouwtje sterfte nu ongeveer 1 jaar geleden. Volgens google worden ze 8 jaar oud ongeveer en sinds hij al zo oud is wil ik hem graag zijn laatste dagen in deze bak geven.
 
hahaha nee echt totaal niet.
:(

De meerval ga ik in de bak laten tot hij sterft. Het vrouwtje sterfte nu ongeveer 1 jaar geleden. Volgens google worden ze 8 jaar oud ongeveer en sinds hij al zo oud is wil ik hem graag zijn laatste dagen in deze bak geven
Hoop dat je nog een poosje van hem kunt genieten en dat je ouders de bak tollereren tot hij er niet meer is.
 
Dat is jammer idd, hopelijk lukt het ze ergens anders onder te brengen.

Moet je trouwens alles wegdoen? Of mag je nog 1 bakje houden?

Gr. Ed
ik heb nog 9 bakken staan hahaha. Maar 2meter past niet in mijn nieuwe huis.
op volgorde

1-channa bleheri met paradijsvissen en appelslak
2- afrika bestand met polypterussen, aalmeerval , hoplo meerval, hejuta gar, vlindervis, goudaal
3-schildpad muskus en danios
4- vuurbuiksalamander
5- cpo kreeft en garnalen
6- labius lipsalamander

dan nog bakken met insecten zoals zebrapissenbedden. Heb daar nu allemaal jonkies van :)
Screenshot 2022-01-10 at 09.44.24.png
Screenshot 2021-12-15 at 13.38.58.png
Screenshot 2022-01-12 at 10.34.39.png
Screenshot 2022-01-12 at 12.07.35.png
Screenshot 2022-01-12 at 12.07.39.png
Screenshot 2022-01-12 at 12.07.53.png
Screenshot 2022-01-12 at 12.07.58.png
Screenshot 2022-01-12 at 12.08.05.png
Screenshot 2022-01-12 at 12.07.46.png
Screenshot 2022-01-10 at 13.21.15.png
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan