Wat is er nieuw

2 meter (met bioloog)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kpaulu
  • Startdatum Startdatum
K

kpaulu

Guest
Hallo allen,

Ik heb vandaag een 2 meter aquarium gezien met een bioloog 10% die ik misschien wil overnemen. Nu ben ik wat aan het rondneuzen en komen er nog een aantal vragen bij mij op.

1. is de bioloog 10% van de bak alleen genoeg voor de filtering van het aquarium?

2. ik wil hierin een zandbodem plaatsen en lees veel over metselzand of filterzand? hierin zal ik de planten voeden met kleibolletjes oid ?


mochten er nog vragen komen zal ik ze erbij zetten alvast bedankt.
 
Ik denk dat de belangrijkste vraag is, wat wil je erin houden? Daaraan kun je vaststellen of de bioloog voldoende is. Voor discussen is het te weinig, maar voor een tam bezet gezelschapsaquarium wel voldoende met regelmatig verversen.
Zelfde geld voor de bodem, wat wil je houden ?
 
Zat te denken aan of Discussen of Malawi cichliden. ik heb evt ook nog 2 pot pompen van eheim waarvan er zeker 1 blijft.( van het huidige aqua).
er zit bij de bak ook kienhout en stenen.
 
Een pot erbij voor discussen met vaak water verversen kan echt wel. Ik zou willen dat ik een bioloog had 😉
Malawi eisen gewoonweg minder( vraag me niet exact wat) want ik ken er 1 die perfecte kweek krijgt op een ferplast 7 binnenfilter.
Zou een bioloog dus meer dan voldoende moeten zijn.
Maar nogmaals, jonge discussen eisen vele malen meer dan volwassen schijven, dus net wat je wil en wat je budget is 🙂
Geloof me, discussen houden is een dure hobby, maar wel een hele gave !
 
Ik hoop dat iemand daar nog iets aan kan toelichten over het houden van discussen of malawi cichiliden? waar moet je bij deze op letten.
qua inrichting?

cichiliden(veel steen/schuil mogelijkheden)

Discus:?
 
die gaan we ff doorspitten thnx.
 
Daar zit ongetwijfeld materiaal tussen dat je kan gebruiken. 🙂
 
Dat zat er zeker. jammer dat de verkoper en nieuwe advertentie heeft geplaatst en de prijs met 150� heeft verhoogd.
nu staat er ook in de tekst dat de bodem is gebarsten. dus ik ga er vanaf zien. helaas
 
Klein misverstand volgende week een afspraak maken om de bakken te bezichtigen. Hij heeft 2 bakken te koop van 2 meter.
1 met intern bioloog 10% van de bak wel een aantal krassen op het glas maar verder compleet met rolkeien kienhout en evt zand. De andere bak 2 meter zonder bioloog/ filter maar ook zonder verlichting.

De bak met intern bioloog �150
De bak met geen bioloog zonder krassen �250
 
Volgens mij zie je niet zo veel van de krassen als het eenmaal is gevuld of het moeten erg veel krassen zijn.
 
Hoop het ook niet ik ga ze eerst draaiend bekijken.
Zeker met het prijsverschil.
 
dat is altijd het beste natuurlijk

hoe groot zijn die potfilters die je hebt

is ook wel een belangrijk punt
want 2 filters van een 100 en 150 liter per uur gaan weinig verschil maken natuurlijk
 
Ene is 450 liter andere kan ik zo snel niet zien maar is geloof ik zelfde filter met nieuwe kop.
 
Ik zou dan kiezen voor de bak met een intern bioloog mits alles in goede staat in .
Intern bioloogvakken totaal 15cm x 50 qua oppervlakte en dan kan je flink filteren .
Gaat je ook veel energie besparen .
 
Ik geloof dat het interne bioloog 20 bij 50. Dus dat komt wel goed dan
 
Nog even gekeken heb nu een totaal filter capaciteit van 880liter op bak van 100x50x40(hoog) ongv 4x de bak qua filtering
 
Vandaag kijkje genomen en het is de 200x70x70 bak geworden zonder bioloog. Hier zitten met onderhandelen toch een pomp bij en verlichting.
De bak met bioloog had te veel beschadigingen op het glas en daar moest sowieso al een nieuw frame onder omdat, huidige frame maar 40 hoog was.
Vrijdag as de bak op gaan halen. Een hele klus gaat dat worden.
 
s6 en we zien de vorderingen graag tegemoet 🙂
 
kpaulu zei:
Vandaag kijkje genomen en het is de 200x70x70 bak geworden zonder bioloog. Hier zitten met onderhandelen toch een pomp bij en verlichting.
De bak met bioloog had te veel beschadigingen op het glas en daar moest sowieso al een nieuw frame onder omdat, huidige frame maar 40 hoog was.
Vrijdag as de bak op gaan halen. Een hele klus gaat dat worden.

Mooie maat van bak, 🙂
maar ik zou in de achterste stabilisatiestrip enkele gaten extra laten bij boren.
Als men nu maar twee gaten boort om de slangen van de pomp erin en eruit te laten komen kan je geen tweede potfilter erbij zetten.
En ik denk dat dit toch een must gaat zijn bij deze maat van bak.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan