Wat is er nieuw

2 scheuren in staart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppi
  • Startdatum Startdatum
G

Guppi

Guest
Eerder had mijn maanetjes gup 1 scheur in de staart, na 2 dagen was die weer volledig geheeld. Vandaag werd ik wakker en checkte ik mijn bak, nu had de vis opeens 2 scheuren! Wat is er aan de hand?!

Bijlagen

• E7F91731-31FC-4C81-93D8-9198C8F7A3CD.jpeg
    E7F91731-31FC-4C81-93D8-9198C8F7A3CD.jpeg
    208.6 KB · Weergaven: 107
Het heeft wel wat weg van scheuren die ontstaan wanneer vissen elkaar in de vinnen happen. Of als er kreeften in de rondte lopen te knippen met de scharen. Wat zwemt en kruipt er allemaal rond in de bak?

Mijn aquarium is 60x30x30 zitten nu 3 guppen in, waarvan 2 vrouwtjes en 1 mannetje. 1 van de twee vrouwtjes is momenteel zwanger. Er zitten ook 3 waaierhandgarnalen in, maar die laten zich amper zien. Ik neem wel waar dat het mannetje continu achter de vrouwtjes aanzit. Waarschijnlijk voor paren. ik heb hem eerder al apart gezet maar zodra ik hem weer terug zet, gaat hij gewoon door. Misschien heeft 1 van de vrouwtjes een hap uitgedeeld?

Oh, apart. Heb je het wel eens gezien dan, dat een vrouwtje van zich afbeet of achter het mannetje aan ging?

Dat paargedrag krijg je er niet uit...

Ik kan zo gauw even niks anders bedenken. Misschien hebben anderen nog suggesties. 🙂

Niet echt gezien dat ze elkaar aanvallen, alleen blijven de vrouwtjes steeds vluchten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan