Wat is er nieuw

2 sluierstaarten

lemoñ

Member
Lid geworden
31 december 2024
Leeftijd
20
Hi, ik heb vandaag mijn water ververst en alles schoon gemaakt. Maar nu kom ik iets geks tegen mijn oudste(4) heeft nergens last van terwijl me jongste bij de pomp zit en boven water lucht te happen. Alles is schoon en werkt. Ik heb ze gevoerd om 20:30 en ik kom net weer boven en ontdek dit. Mijn laaste waterverversing voor deze was 2jan en in de tussentijd had die nergens last van. Iemand enig iede waarom dit is ??

Zou eerst eens een flinke verversing nog doen want dat kan geen kwaad. En hoe is de situatie nu met het wakker worden?

Wat is schoonmaken voor jou? Hoe groot is je bak? Wat voor filter?
(Ik zit te denken aan (?) bad tank syndrome).

Daar denk ik ook aan en dan is er meer info nodig omdat in te kunnen schatten.

Bak is nu 60l ga einde maand 110l halen. Water is 75% verschoond omdat de oudste ziek was. Glas schoon en pomp sponsen moter en buitenkant schoon. Hij hapt nu amper en zit aan de planten te vreten. Andere sluierstaart heeft nergens last van. Me merk aquarium is juwel en de nieuwe word ook juwel

Zou eerst eens een flinke verversing nog doen want dat kan geen kwaad. En hoe is de situatie nu met het wakker worden?
Het is een stuk beter toen ik wakker werd hapte die een beetje en nu heeft die eigenlijk negers last van. heb denk ik 1-2 keer het gezien. Hij zit nu lekker van de plantjes te eten. Over me water heb gisteravond 75% ververst

Inderdaad is die bak veel te klein en je moet aan minimaal een meter denken want het zijn best zwemmers. Mooi dat het nu beter gaat.

Inderdaad. Ik was steeds maar een paar liter aan het omhoog aan het gaan omdat ik bij de horenbach ging voor me vissen en kreeg elke keer ander advies. Ben nou bij diebo gegaan en dat is 10x beter.

Het is mooi dat het nu beter gaat, maar het lijkt me slim om het in het vervolg te voorkomen.
Daarom nog:
Hoe had je je sponsen schoon gemaakt? Je kunt een aquarium namelijk ook TE schoon maken.

Verder adviseer ik je dringend om geen enkele LFS te vertrouwen en je advies uit andere bronnen (bijvoorbeeld hier op het forum) te halen!

Ik spoel en knijp tot ik het water schoon vind. Maar dat doe ik altijd al sind ik dit aquarium heb en de oudste heeft er nooit last van gehad. Aleen de jongste heeft nu ergens last van. Ik heb die trouwens sinds december. En wat is lfs ?? 🙂

LFS= local fish shop
In de spons zitten de bacteriën die het zware werk voor je doen. Die breken restjes voer en vissenpoep af tot onschadelijke stoffen.
Door op deze manier je ponsen 'schoon' te maken, gooi je iedere keer je bacteriën weg. de bruine smurrie laat je beter iig in je sponsen zitten. Alleen een beetje uitkloppen als de doorstroming duidelijk vermindert en dan ook niet alle sponsen gelijk. Je hebt geluk dat het nog niet tot ongelukken heeft geleid.

Ik knijp een paar maal licht in de sponzen zodat het ergste vuil eruit is en doe ze dan terug. Zoals Elise al zegt moet je niet te goed uitspoelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan