2 soorten Corydoras

Coryplaty

Member
Lid geworden
6 januari 2022
Berichten
22
Leeftijd
24
Hoi allemaal,

Ik heb een aquarium van 60x30cm met daarin neon tetra’s en platy’s . Er zitten ook 3 corydoras trilineatus in. Het waren er ooit 8. Maar in een jaar tijd zijn er 5 dood gegaan. Nu heb ik 3 maanden geen overleden corydoras gehad en durf ik het aan nieuwe cory’s te kopen. Nu wil ik overstappen naar een andere soort. De corydoras paleatus. Kunnen deze twee soorten samen? Ik wil dan 5 paleatus kopen. Op internet zie ik verschillende dingen hierover.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor gaat prima. Alleen als je raszuivere cory's wilt kweken, is het niet zo'n goed idee om meerdere soorten samen te houden. Ik heb 4 of 5 soorten cory's bij elkaar zitten (paleatus, aeneus, panda, adolfi en waarschijnlijk ook een venezuela orange) en ze scharrelen gezellig met elkaar de hele bak rond. Alleen in de paartijd hebben ze de neiging om hun eigen soort op te zoeken. Mijn cory's hebben overduidelijk het motto: hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
 
De twee soorten zullen niet kweken met elkaar, trilineatus = lineage 9 en paleatus 6.
Zou in dit formaat aquarium slechts 1 soort houden, oogt rustiger naar mijn mening en dan ook voor de panda of een van de drie dwerg soortjes gaan
 
Houd er wel rekening mee dat de corydoras paleatus één van de grootste cory's is, jouw bak is daar misschien/ waarschijnlijk aan de kleine kant voor.
Verder oogt het inderdaad rustiger om het op één soort te houden, maar als je wilt overstappen op een andere soort, hoef je niet te wachten tot de andere soort weg is.
 
Bedankt voor de reacties! Ik zal er nog even over nadenken om een goede beslissing te maken. Over de grootte van de paleatus was ik ook over aan het nadenken. Meeste sites zeggen dat ze minimaal 60cm bak nodig hebben maar ik zal nog wat extra onderzoek doen.
 
Terug
Bovenaan