2 soorten garnalen bij elkaar?


Cindyk

Active member
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
30
Hallo,
Ik wil graag beginnen met garnalen :) er zijn er zoveel met leuke kleurtjes 😄Mijn vriend heeft een bak met alleen chrystal reds maar ik zou verschillende wel leuk vinden.
Is het ook mogelijk om bijv vuurgarnalen bij citroen garnalen te doen?
Of bijv iets van blauwe erbij (beetje makkelijke soort)
Krijg je dan problemen met kweken? Of kweekt dat niet met elkaar?
 
Hallo,
Ik wil graag beginnen met garnalen :) er zijn er zoveel met leuke kleurtjes 😄Mijn vriend heeft een bak met alleen chrystal reds maar ik zou verschillende wel leuk vinden.
Is het ook mogelijk om bijv vuurgarnalen bij citroen garnalen te doen?
Of bijv iets van blauwe erbij (beetje makkelijke soort)
Krijg je dan problemen met kweken? Of kweekt dat niet met elkaar?
Vuurgarnalen en citroengarnalen zijn allebei van de de soort 'Neocaridina'. Ook de blauwe zijn van deze soort. Ze zullen dus met elkaar gaan kruisen. Op zich kan dit geen kwaad, maar je zult de kleuren dus niet zuiver houden. Vaak vallen ze dan terug op wikdkleur (bruinachtige kleuren).
 
Je kan wel bij de Crystals iets van Neocaridina s doen.
Crystal reds zijn Caridina soorten. Deze kruisen inderdaad niet met Neocaridina soorten.

Er was toch ergens op het forum zo'n kruistabel?

Maar qua waterwaarden is het niet ideaal om ze bij elkaar te houden..
 
Soms niet bij genoeg cr s worden ook op gewoon kraanwater gehouden en dan vooral de wat lagere gradaties.
 
Soms niet bij genoeg cr s worden ook op gewoon kraanwater gehouden en dan vooral de wat lagere gradaties.
Mijn ervaring is dat ook de lage gradaties niet echt heel hard kweken op kraanwater. Mogelijk op erg zacht kraanwater wel. Maar dat vinden de neocaridina niet zo fijn vanwege het vervellen..
 
Ik heb jaren gelden wel de lagere gradatie op kraan water gehad maar of die niet snel kweekten dat weet ik zo niet meer.
 
Bedankt voor de reactie ik ga voor de citroentjes die kleuren het mooiste bij wat ik heb :)
 

Terug
Bovenaan